Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Funker egentlig apparater som Abtronic? Har lest rundt om, og mange sier at det ikke gjør noe, men uten noe som helst begrunnelse som oftest. Hvis den faktisk stimulerer musklene burde den jo funke?

 

Har for ordens skyld ikke tenkt å kjøpe en, bare lurer.

Husker jeg prøvde tante sin faktisk. Ble ikke videre imponert egentlig, magemuskelmaskiner på treningsstudioer gir meg mye bedre effekt synes nå jeg. Den stimulerer jo musklene, men ikke på noen måte som du ikke får til uten den. Markedsføringen lover mye, men folk får jo ikke disse resultatene over natta - slik som det nesten loves.

 

Edit:

Hvordan går væske igjennom kroppen?

Inn munnen - Ut huden, urinrøret, anus. Sånn helt generelt?

Endret av storken
Lenke til kommentar
Holder folk flest handleposer med tre eller fire fingre? selv bruker jeg tre.. er det bare meg?

 

Tre her og ja, fire blir rett og slett for bredt og da trykker det for mye på peke og lillefinger.

 

 

Har jeg veldig mange poser er det også tre fingre igjennom hver pose, virker som det er det beste av mange onder når det kommer til å bære tungt og mye :p

Lenke til kommentar
Holder folk flest handleposer med tre eller fire fingre? selv bruker jeg tre.. er det bare meg?

 

Tre her og ja, fire blir rett og slett for bredt og da trykker det for mye på peke og lillefinger.

 

 

Har jeg veldig mange poser er det også tre fingre igjennom hver pose, virker som det er det beste av mange onder når det kommer til å bære tungt og mye :p

 

selv alltid 3 ja. lillefingeren passer liksom ikke inn.

 

hadde det vært en ide å lage hull man tredde fingrene gjennom? for å gjøre det lettere å bære med 4 fingre, slik naturen har ment det?

Lenke til kommentar
Det jeg tenker på er hvordan drikke går gjennom kroppen og ender opp på utsiden etter det har gått ned i kroppen. Går det i samme rør som maten? Inn i magesekken og ut i nyrene? Hva skjer?

Væsken vi drikker blir sugd opp av tarmveggene, spesielt i tykktarmen og bidrar til væskebalansen i kroppen. Via blod og lymfesystemet blir urenheter og avfallstoffer skylt ut av kroppen og skilt ut i nyrene sammen med væskeoverskuddet. Dette blir samlet opp i urinblæren inntil vi kan finne et sted å urinere.

 

Resten av væsken blir skilt ut gjennom ulike kjertler, spesielt svettekjertlene i huden. Noe av væsken går også ut gjennom lungevevet og utåndes som vanndamp.

 

Hvis tykktarmen ikke fungerer optimalt, enten på grunn av understimulering ved for lite fiber i kosten, eller ved sykdom i tarmen eller kroppen generelt, så kan det hende tarmen ikke klarer å trekke ut all væsken. Vi får da diaré (løs/rennende avføring).

Lenke til kommentar
Kva skal man gjøre hvis man blir angripet av ein hund? :p

 

Om hunden er middels gal, hjelper det ganske så bra å BRØLE for full hals, ikkje bere eit pinglehyl, som berre motiverar hunden, men eit skikkeleg krigsbrøl. Tramp i bakken, gjer deg stor, ikkje kryp ihop, og vis at du er den som bestemmer. Men for guds skyld, ikkje veiv med armane opp i lufta, eller spark vilt rundt deg. Då blir hunden GARANTERT opphissa. Og smiling er ikkje bra. Flekkar du tenner, viser du at du vil slåss, at du yppar deg. Smiler du med munnen att, kan det bety at du er underlegen hunden.

 

Om det er ein heilt galen hund, pitbull og liknande, som ikkje har nokon begrensingar, bør du nok sjå på punkt 4 i linken til Slimda.

Hvis du mot formodning skulle havne i en kamp med ein hund, er det luraste å ta tak rundt nakken på den, uten å vere innen rekkevidde for munnen til hunden. Det vil nok gjere den meir aggressiv, men rundt nakken er den svakaste plassen på ein hund. Øyregangane går litt ned og bak øyra, så om du knip hardt der får nok hunden det smertefullt. Men ikkje bruk slik makt med mindre du ikkje har nokon annan utveg. Men om du er 150 høg og veg 45 kilo er det nok ikkje lurt å gå ut på gata og takle den nærmaste hannhunden på 40 kilo..

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar
At prosjektet er så stort at de må bygge det under jorda kan jeg forstå, men hvorfor så langt nede?

 

Jeg tror faktisk en av grunnene er at det er bestemmelser for hvor langt ned i bakken grunneierene eier. Om en bygger langt nok under bakken slipper man å kjøpe jorda som er over tunnelen. Dessuten vil en jo selvsagt beskytte mot beam loss, altså at man mister proton-stålen, og den går plutselig rett frem i stedet for i sirkel. Greit å slippe å bli beskutt av protoner når man er ute og går søndagstur. :)

 

Kosmisk stråling blir brukt til kalibrering av detekorene. Når de ligger så langt under bakken fjerner det selvsagt store dele av strålingen, og det er vel stort sett myoner som kommer gjennom helt ned til detektorene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...