Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror han snakket om at han bestilte omadressering hos posten.

Nettopp, hva skjer da?

 

Hvis du har postkasse, så vil brevet kom frem til den reolen som omhandler ditt område(din gate f.eks.). Der vil den bli lagt i en hylle som alle hvor omadresseringer blir lagt og omadressete (foråpentligvis) samme dag.

Eller at brevet blir tatt med ut i rute, og postbudet tar det med seg igjen etter å ha sett omadresseringsarket\-blanketten.

 

Hvordan det er med postboks er jeg litt usikker på, men er vel noe lignende.

Lenke til kommentar
Trodde kanskje posten hadde system for å fange opp omadresseringer så tidlig som mulig i løypen. Burde jo være mulig å ta omadresseringen allerede ved første sorteringssted, da det er automatisk adresselesing for det meste nå.

 

Eller er det kun postnummer som leses automatisk?

 

Såvidt meg bekjent, så tas omadresseinger bare av oss mennesker, og ikke maskiner, og da er det helt sikkert enklere å ta slikt der posten for den ruten blir sortert.

 

Jeg kjenner ikke til hvilke brever som kan tas maskinelt, men det er bare de småbrevene(Størrelse a5 ca) som kommer som mrk post(mrk= maskinelt sortert).

 

Bare tenk på alle se og hør og donald-blader som kommer med plastikk utenpå og eventuelt en dings inni(vareprøve eller leketøy).

Tenk hvor avansert den maskinen måtte ha vært.

Lenke til kommentar

CERN-tunellen er som kjent en 27 km lang sirkeltunell som ligger mellom 50 og 175 meter under bakken på grensa mellom Frankrike og Sveits. Og innvendig i selve tunellen er det støpt en kappe av betong.

http://en.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider#Design

 

Men hva slags grunnforhold er det på stedet? Jeg har søkt rundt på nettet uten å finne svaret.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

CERN ble dannet i 1954. Selv om idéen om LHC er gammel og de har hatt andre akseleratorer der så vet jeg ikke om de tenkte på grunnforholdene allerede da. Plasseringen er ganske sentral i Europa i tillegg til at mange organisasjoner, bedrifter og også forskningsgrupper (vil jeg tro) har hovedseter i Sveits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...