Jotun Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Rwanda er jo ikke så langt tilbake i tid. Men tenker du i den vestlige verden? Ikke i Hitler skala, men Serbia og co gjorde jo god innsats for noen år siden. Og det ble jo etterhvert stoppet, men jamen fikk de ture på lenge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 i vår verden menner jeg hele jorden og slik den er i dag med kommunikasjon. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Ja, det både kan skje og skjer og har skjedd i nyere tid. Og både og, det blir ikke alltid stoppet før det er for seint. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg tror han snakket om at han bestilte omadressering hos posten. Nettopp, hva skjer da? Hvis du har postkasse, så vil brevet kom frem til den reolen som omhandler ditt område(din gate f.eks.). Der vil den bli lagt i en hylle som alle hvor omadresseringer blir lagt og omadressete (foråpentligvis) samme dag. Eller at brevet blir tatt med ut i rute, og postbudet tar det med seg igjen etter å ha sett omadresseringsarket\-blanketten. Hvordan det er med postboks er jeg litt usikker på, men er vel noe lignende. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Trodde kanskje posten hadde system for å fange opp omadresseringer så tidlig som mulig i løypen. Burde jo være mulig å ta omadresseringen allerede ved første sorteringssted, da det er automatisk adresselesing for det meste nå. Eller er det kun postnummer som leses automatisk? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Trodde kanskje posten hadde system for å fange opp omadresseringer så tidlig som mulig i løypen. Burde jo være mulig å ta omadresseringen allerede ved første sorteringssted, da det er automatisk adresselesing for det meste nå. Eller er det kun postnummer som leses automatisk? Såvidt meg bekjent, så tas omadresseinger bare av oss mennesker, og ikke maskiner, og da er det helt sikkert enklere å ta slikt der posten for den ruten blir sortert. Jeg kjenner ikke til hvilke brever som kan tas maskinelt, men det er bare de småbrevene(Størrelse a5 ca) som kommer som mrk post(mrk= maskinelt sortert). Bare tenk på alle se og hør og donald-blader som kommer med plastikk utenpå og eventuelt en dings inni(vareprøve eller leketøy). Tenk hvor avansert den maskinen måtte ha vært. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hva heter slike utbrudd solen har? Eller, hva kalles det som kastes ut? Snakker om det som skjer på slutten her: http://www.youtube.com/watch?v=83jdScOQ1g4 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Sant sant. Omadresseringen tas ikke på de som leses maskinelt engang? Det er da hvertfall bortkastet. Tenker på at man hadde jo spart en dag i postgang, pluss en del kg i post hver dag vil eg tro. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hva heter slike utbrudd solen har? Eller, hva kalles det som kastes ut? Snakker om det som skjer på slutten her: http://www.youtube.com/watch?v=83jdScOQ1g4 Er vel kjent som solvinder. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) CERN-tunellen er som kjent en 27 km lang sirkeltunell som ligger mellom 50 og 175 meter under bakken på grensa mellom Frankrike og Sveits. Og innvendig i selve tunellen er det støpt en kappe av betong. http://en.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider#Design Men hva slags grunnforhold er det på stedet? Jeg har søkt rundt på nettet uten å finne svaret. Endret 6. desember 2009 av SeaLion Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hvor faen har det blitt av alle Rammstein-sangene på Spotify? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 har CERN blitt brukt til nå? har de funnet ut noe? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Angels and Demons ble filmet der så ja, det er brukt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 har CERN blitt brukt til nå? har de funnet ut noe? CERN er et forskningssenter og er blitt brukt daglig i flere tiår. Hvis du tenker på LHC som er den nye partikkelakseleratoren så ja; de driver og leker med den for tiden Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Cern blir ikke brukt så mye siden Higgs boson partiklet reiser tilbake i tid og stopper eksperimenter fra å gjennomføres. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 At prosjektet er så stort at de må bygge det under jorda kan jeg forstå, men hvorfor så langt nede? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Regner med at det er for å ikke forstyrre bebyggelse i områdene rundt. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg trodde helst det var for å få stabile forhold godt skjermet fra den kosmiske bakgrunnstrålingen. Derfor kunne det vært interessant å vite om det er spesielt gunstige grunnforhold på stedet eller om stedet er valgt av helt andre årsaker? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 CERN ble dannet i 1954. Selv om idéen om LHC er gammel og de har hatt andre akseleratorer der så vet jeg ikke om de tenkte på grunnforholdene allerede da. Plasseringen er ganske sentral i Europa i tillegg til at mange organisasjoner, bedrifter og også forskningsgrupper (vil jeg tro) har hovedseter i Sveits. Lenke til kommentar
SML Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Cern blir ikke brukt så mye siden Higgs boson partiklet reiser tilbake i tid og stopper eksperimenter fra å gjennomføres. Det er bare en teori, langt ifra bekreftet som fakta. Men jeg liker idéen og tror på teorien! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå