Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

1881 !!!! :D hahah side 1881 fytti katta denne tråden har kommet langt!

 

men til saken hva er det nyeste grafikkkortene som er "offentlige" nå og hvordan ligger de i forhold til hverandre. kan også gjerne si noe om ytelsen sammenlignet med et 8600 GTS

 

Dette er et typisk spørsmål for hardware-deleln av forumet, evt noe man finner ut av med litt søking. Mao det passer ikke inn i tråden.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har han sikkert, men mye var nok kjent før hans tid også? Fra Afrika til Europa og Asia er lett, da det kke er store hav og lignende som skiller. Amerika er verre, men her går teorien ut på folk som bodde i Asia, som vandret fra nord i det som i dag er Russland, og til Nord-Amerika, og derfra spredde seg nedover. Det var nemlig is mellom Russland og Amerika om vinteren da. Australia har så vidt jeg vet en litt annen fortelling. Der var det båter, eller sjøfartøy som de brukte for å komme seg fra øy til øy osv.

Lenke til kommentar
Hva skjer vist man skrur hovedkortet rett i kabinettet, uten "mellomstykker" ?

Regner med du får oppleve alle kortslutningers mor og et fantastisk lysshow i etpar sekunder før hele dr*ten tar fyr. (Om ikke sikringa ryker først da).

 

Mest sannsynlig skjer det nada og ting fungerer som det skal, alternativ to er at noe kortslutter og PCen ikke starter. Jeg tipper noe mer alvorlig enn det er lite sannsynlig (selv om det sikekrt hypotetisk sett kan skje)

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva skjer vist man skrur hovedkortet rett i kabinettet, uten "mellomstykker" ?

Regner med du får oppleve alle kortslutningers mor og et fantastisk lysshow i etpar sekunder før hele dr*ten tar fyr. (Om ikke sikringa ryker først da).

Sier nok bare klikk og så slutter strømforsyningen å gi spenning til du har koblet fra. De aller fleste er nemlig kortslutningssikre for å prøve å redde PC- komponenter ved feil.

 

Men er ikke sikkert hovedkortet overlever, nei. At du får et fantastisk lyssshow og hele dritten tar fyr er nok en smule overdrevet :).

 

Vi hadde en del gamle PC-er på skolen som vi tok ledninger og skrutrekkere og kortsluttet mellom random punkter på skjermkortet mens PC-en sto på og noen spillte. Det kom opp mange rare farger, noen ganger klikket PC-en og noen ganger tok kortet kvelden. Med brus og andre væsker så ble det først noen rare misvisninger, så ble det ødelagt, noen ganger med litt røyk og :).

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Min første pc-bygget-selv var den jeg hadde nå. Jeg skrudde fast hovedkortet rett i pcen, og lurte fælt på hvorfor ikke usbpluggene og alt det andre bak pcen ikke passet inn. Så fant jeg mellomstykkene.

Haha, du tenkte virkelig ikke på alle loddepunktene bak og metallbakplata? :p

Nope. Aldri bygd pc før, og instruksjonene var umulig. Men fant ut da.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte nå mest om TS klarte å lage elektrisk forbindelse mellom alle loddepunktene bakpå hovedkortet. Da skal du ikke se bort ifra lysshow.

 

Forøvrig har jeg opplevd å få brent hull i hovedkortet. Jeg kunne stikke fingeren igjennom. Det var ikke noe kortslutning inne i bildet, men strømforsyningen hadde visst tenkt litt på egenhånd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...