Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Evt. oppdrett, noe jeg tipper er mer sannsynlig.

 

Oppdrett skjer da i havet (*pirke, pirke*)

 

Vi har såpass strenge regler for hva som er lov til å selge her i Norge at det skal mye til før "lugubre" steder.

 

Det jeg derimot kan si er at den fisken man får kjøpt i Norge er gjerne den oppdrettsfisken med lavest kvalitet, den gode eksporteres..

 

Er fullt klar over det. :p Men laks fra "havet" er gjerne mer eksklusiv enn oppdrettslaks. Men nå pirker jeg bare selv, skjønner at du skjønte hva jeg egentlig mente. :)

Lenke til kommentar
Det jeg derimot kan si er at den fisken man får kjøpt i Norge er gjerne den oppdrettsfisken med lavest kvalitet, den gode eksporteres..

Den fisken du finner på REMA 1000 er selvfølgelig av dårligere kvalitet en den man får på eksklusive sushirestauranter i japan. Vi nordmenn hadde sikkert også hatt litt høyere krav til fisken om vi hadde det for vane å spise den rå :p

Lenke til kommentar

Denne tråden er kanskje tilsiktet vitenskapelige spørsmål, men jeg føler at jeg må spør her fremfor å opprette en ny tråd kun for å få svar på et enkelt spørsmål, selv om spørsmålet mitt nok passer best inn i OT-baren.

 

Jeg lurer på følgende:

I "Desken" (NRK3) må det laget med færrest poeng se et klipp av et hus, hvor et barn sier "blabla dette huset ble brukt til ditt og datt kontor, og dessuten fangehull under siste krig". Hva er så spesielt med det klippet? Jeg føler at jeg går glipp av god humor. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Er samer germanere?

Visst jeg ikke husker helt feil så kommer samene fra den finsk-ugriske språkfamilien.

Så da er de ikke germanere.

 

Kan dog hende jeg tar feil, så dere har lov å rette på meg :)

Lenke til kommentar
Er samer germanere?

[Grafikk]

Jeg ser hverken Finner eller Samer under "Germanic" her så jeg tviler.

Grafikken du viser til, er en kategorisering av de forskjellige språkene som stammer fra det indo-europeiske språket. Jeg antar at Zarac siktet til hvilken rase de etniske samene tilhører.

 

Visst jeg ikke husker helt feil så kommer samene fra den finsk-ugriske språkfamilien.

Så da er de ikke germanere.

Det samiske språket tilhører den finsk-ugriske språkfamilien. Samer deimot, er mennesker, ikke et språk. Endret av 793
Lenke til kommentar
Er samer germanere?

[Grafikk]

Jeg ser hverken Finner eller Samer under "Germanic" her så jeg tviler.

Grafikken du viser til, er en kategorisering av de forskjellige språkene som stammer fra det indo-europeiske språket. Jeg antar at Zarac siktet til hvilken rase de etniske samene tilhører.

 

Visst jeg ikke husker helt feil så kommer samene fra den finsk-ugriske språkfamilien.

Så da er de ikke germanere.

Det samiske språket tilhører den finsk-ugriske språkfamilien. Samer deimot, er mennesker, ikke et språk.

 

Det stemmer, det er rasetilhøringhet jeg er ute etter, ikke språket.

 

Hva kaller man folk fra Italia, Spania og Portugal? De er jo samme rase som latin-amerikanere, men blir det ikke feil å kalle dem latin-amerikanere da de opprinnelig er fra Sør-Europa?

Lenke til kommentar
Hva kaller man folk fra Italia, Spania og Portugal? De er jo samme rase som latin-amerikanere, men blir det ikke feil å kalle dem latin-amerikanere da de opprinnelig er fra Sør-Europa?

 

Latin-amerikanere er vel etterkommere av indianerene som opprinnelig levde i Sør-Amerika/Mexico og har spansk/portugisisk som morsmål. Noen av disse har muligens også gener fra sør-europere.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...