Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Om senderen er på, så vil den heller ikke påvirke noen instrumenter, mest sannsynlig. Men du må skru den av, eller i det minste la den ligge i lomma under take-off/landing. Dette er fordi flypersonalet vil at du skal ha fokus på take-offen/landingen, og ikke andre ting, tilfelle noe galt skulle skje (størsteparten av flyulykker skjer under take-off eller landing).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349
Noe jeg lurer på er dette med mobil på fly, visst jeg slår mobilen i flymodus vil den da ha noe innvirkning på systemet ?

 

Den vil ikke ha noen innvirkning uansett om den er av, i flymodus eller i vanlig modus.

 

AtW

Det kan nå vel ikke stemme helt, frekvensen mobilen bruker får en elektromagnetisk forstyrrelse på strømnettet og instrumenter, gjør den ikke ?

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Noe jeg lurer på er dette med mobil på fly, visst jeg slår mobilen i flymodus vil den da ha noe innvirkning på systemet ?

 

Den vil ikke ha noen innvirkning uansett om den er av, i flymodus eller i vanlig modus.

 

AtW

Det kan nå vel ikke stemme helt, frekvensen mobilen bruker får en elektromagnetisk forstyrrelse på strømnettet og instrumenter, gjør den ikke ?

 

Alle bølger vil fysisk påvirke strømnett og instrumenter om det er det du mener, om du mener påvirke i betydningen gjøre systemet mindre pålitelig, så er svaret nei, de reglene om elektrisk utstyr og mobiler er bare piss, man påvirker ikke instrumentene i fly med en mobil som er på. Egentlig sier det seg selv, hadde det vært enn reell fare for at noe kritisk skulle skje, så hadde man ikke stolt på at 400 tomsinger alle husker å gjøre det de fikk beskjed om.

 

AtW

 

Vikarierende argument i mine øyne, da de saboterer for alt elektronisk utstyr, i tilegg vekker de folk som sover med ørepropper i øret, mens folk som sover ellers lar de sove søtt til man har landet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg så på svensk TV for en stund siden. der gikk noe tilsvarende FBI i norge tror jeg. der snakket de om alkohol og at man faktisk ble sterkere eller noe av litt. stemmer det? sto i naturfaksboga mi at man fikk dårligere idrettsprestasjoner av bare litt alkohol. er det bare anti alkohol propaganda?

Lenke til kommentar
jeg så på svensk TV for en stund siden. der gikk noe tilsvarende FBI i norge tror jeg. der snakket de om alkohol og at man faktisk ble sterkere eller noe av litt. stemmer det? sto i naturfaksboga mi at man fikk dårligere idrettsprestasjoner av bare litt alkohol. er det bare anti alkohol propaganda?

 

Jeg har ihvertfall lest at man har bedre treningseffekt av å ta smertestillende, mulig det er en liten tilsvarende effekt med alkohol, man tar i mer når man er litt bedøvd.

 

AtW

Lenke til kommentar
Alkohol påvirker restitusjonen; dermed også treningsutbytte.

 

Man kan kansje ta i mer, men hva hjelper det om alkoholen påvirker restitusjonen så mye at man totalt sett får mindre utbytte av treningen.

 

Spørs jo hva man vil oppnå, om det er riktig, og det man vil oppnå er å bli sterkere der og da, så hjelper det jo.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, håret er også tykkere. Jeg vet ikke om det kommer fra noen fregneting. Det er ike så godt å se når det er på undersiden av haken.

 

Du vet at speilet er oppfunnet? ;)

 

AtW

 

Ja, men hvis skal se undersiden av haken må jeg bøye hodet bakover så jeg ser opp i taket. Det er ikke alle steder på kroppen man kommer til, selv med speil.

Lenke til kommentar
Ja, håret er også tykkere. Jeg vet ikke om det kommer fra noen fregneting. Det er ike så godt å se når det er på undersiden av haken.

 

Du vet at speilet er oppfunnet? ;)

 

AtW

 

Ja, men hvis skal se undersiden av haken må jeg bøye hodet bakover så jeg ser opp i taket. Det er ikke alle steder på kroppen man kommer til, selv med speil.

 

Det man ikke løser med ett speil løser man med to :) Kanskje jeg har en spesiell anatomi, sjekket nå, og jeg ser hele undersiden av haken med et speil(?)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...