Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Det er ikke batterisyre, men kaliumhydroksid (en sterk base).

 

KOH (kaliumhydroksid) lagres inni et brunstein (MnO2) element som fungerer som svamp. Så derfor blir elektrolytten lagret i en fast from, selv om den egentlig er flytende

 

(dårlig forklart, men håper jeg gjør meg forstått)

 

Narils

Hvis batterivæske har lekket ut og angrepet feks de fjærene som presser mot batteripolene. Hvordan reparerer man det? Ender stort sett alltid opp med dårlig kontakt, uansett hva jeg gjør. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 650w effektforsterker som jeg har et lite problem med.

Den ene kanalen funker bare hvis jeg har veldig høyt volum, men etter at jeg har "starten" den med høyt volum så kan jeg bruke den på lavt volum også.

 

Noen som vet hva det kan være?

er jo veldig rart at den trenger starthjelp.

Lenke til kommentar

Har alt ett balansepunkt? Altså, er det mulig å balansere en stol på toppen av to fotballer, en caps på en spikerspiss etc? Og mer ekstreme ting. 10 ølflasker stabla opp på 5 sko osv. Så lenge alt står rett i forhold til hverandre har vel alt ett balansepunkt?Da tar vi vekka alt som vind eller andre ting som kan ødelegge.

Lenke til kommentar
Har alt ett balansepunkt? Altså, er det mulig å balansere en stol på toppen av to fotballer, en caps på en spikerspiss etc? Og mer ekstreme ting. 10 ølflasker stabla opp på 5 sko osv. Så lenge alt står rett i forhold til hverandre har vel alt ett balansepunkt?Da tar vi vekka alt som vind eller andre ting som kan ødelegge.

 

ja :)

 

10.jpg

Endret av Colb
Lenke til kommentar
Hvis batterivæske har lekket ut og angrepet feks de fjærene som presser mot batteripolene. Hvordan reparerer man det? Ender stort sett alltid opp med dårlig kontakt, uansett hva jeg gjør. :(

 

da har vel basen ødelagt Sinkelektroden ved den negative polen og carbonelektroden ved den posetive, er du ekstra uheldig har den ødelagt selve "kjernen" altså Sinken i midten av batteriet INNI en kapsel :hmm:

Lenke til kommentar
Trenger mennesket drøvelen sin?

Virker ikke slik. Faren min fikk sin fjernet for en del år siden som en del av en operasjon for å redusere snorking, og plages ikke noe med det i det daglige nå lenger (selv om jeg husker han snakket om at det var litt ubehagelig å svelge mat den første tiden etterpå - drøvelen har visst en funksjon i å «styre» maten nedover i spiserøret, og ikke opp mot nesen).

Lenke til kommentar
Hvis batterivæske har lekket ut og angrepet feks de fjærene som presser mot batteripolene. Hvordan reparerer man det? Ender stort sett alltid opp med dårlig kontakt, uansett hva jeg gjør. :(

 

da har vel basen ødelagt Sinkelektroden ved den negative polen og carbonelektroden ved den posetive, er du ekstra uheldig har den ødelagt selve "kjernen" altså Sinken i midten av batteriet INNI en kapsel :hmm:

Nå er jeg ikke særlig bekymret for selve batteriet, det kan jo bare kastes. Jeg tenkte på apparatet batterier står i. Når et batteri har gått lekk er i værste fall et dyrt apparat ubrukelig på grunn av overflatiske skader i 'batteribrønnen'. Hva slag metall er det i kontaktpunktene i batterirommet?

Lenke til kommentar
Hvis batterivæske har lekket ut og angrepet feks de fjærene som presser mot batteripolene. Hvordan reparerer man det? Ender stort sett alltid opp med dårlig kontakt, uansett hva jeg gjør. :(

Du må slipe rein flatene som batteriet presses mot, bruk en finkornet smal stålfil eller en bit smergelpapir (fint sandpapir) på en pinne. Du må slipe deg inn til rent metall på begge flatene, både på tuppen av fjæra og på motholdet i den andre enden av batteriet.

Lenke til kommentar
Er det noe forskjell på hvite og brune egg bortsett fra fargen såklart?

Nei, det er ingen forskjell.

Det går forresten an å tilsette farge (f.eks konditorfarge) i kokevannet og farge eggeskallet på hvite egg mens de kokes. Løkskall i kokevannet farger hvitt eggeskall gult, ypperlig som en ekstra fargespiss på påskeegg ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...