Jotun Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Om en person blir født på den skuddårsdagen i Februar, har han bursdag hvert fjerde år eller? Hvordan funker det? Faren til en venn av meg er født på skuddårsdagen. Han har bare hatt 13 fødselsdager iløet av sitt 53 år lange liv. Det er litt morsomt at han da er yngre enn barna sine. Ja det er jo sant. Haha. Sykt ass.... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Om en person blir født på den skuddårsdagen i Februar, har han bursdag hvert fjerde år eller? Hvordan funker det? Faren til en venn av meg er født på skuddårsdagen. Han har bare hatt 13 fødselsdager iløet av sitt 53 år lange liv. Det er litt morsomt at han da er yngre enn barna sine. Han er ikke yngre enn barne sine, han har bare hatt færre fødselsdager enn dem. Han har fortsatt levd i 53 år, så han er 53 år gammel. Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Det er ikke batterisyre, men kaliumhydroksid (en sterk base). KOH (kaliumhydroksid) lagres inni et brunstein (MnO2) element som fungerer som svamp. Så derfor blir elektrolytten lagret i en fast from, selv om den egentlig er flytende (dårlig forklart, men håper jeg gjør meg forstått) Narils Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Ja det er jo sant. Haha. Sykt ass.... Hvis det var sarkasme, så tar det seg dårlig ut på forumet. Om en person blir født på den skuddårsdagen i Februar, har han bursdag hvert fjerde år eller? Hvordan funker det? Faren til en venn av meg er født på skuddårsdagen. Han har bare hatt 13 fødselsdager iløet av sitt 53 år lange liv. Det er litt morsomt at han da er yngre enn barna sine. Han er ikke yngre enn barne sine, han har bare hatt færre fødselsdager enn dem. Han har fortsatt levd i 53 år, så han er 53 år gammel. Jeg vet da det, det var bare én måte å se det på. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 La oss si jeg er på en flyplass, og så spør jeg ewn taxisjofør om hvor mye han skal ha meg for å kjøre meg fra flyplasste til sted X. Han svarer da 300, men når vi kommer fram vires taksameteret 350. Hvordan blir da med at han før vi dro sa 300? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 En muntlig avtale er i likhet med skriftlige avtaler, forpliktende. Dvs. han må holde det han lovet. Det betyr også at hvis takstameteret ender på 250 kr så må du fortsatt betale de 300 kronene du avtalte. - En annen ting er at i land der dette er vanlig så skrur de ikke på takstameteret når det er gjort en avtale om fastpris. Det er for å unngå at kunder blir sure dersom takstameteret viser mindre enn avtalt pris. - En tredje ting er at norske taxi-selskaper har fastpriser på kjøring mellom f.eks Oslo og Gardermoen. Da har alle samme fastpris. Lenke til kommentar
storken Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Kjøpte idag en annen type Omega 3 enn det jeg bruker. Viste seg å være ganske mye Vitamin A i den =/ Innholdsfortegnelsen er som følger: 2 kapsler; Fiskeolje: 1g hvorav; 650 mg Omega3, 10mg Vit-E, 250 ug Vit-A og 10 ug Vit-D. Jeg trenger 6-8 gram Omega3 for å dekke dagsbehovet mitt, gitt at jeg tar 20 kapsler blir det 5 mg Vit A - er ikke det for mye? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) 20 kapsler om dagen? Da bør du vel heller spise mat som er rike på omega-3 enn å tenkte på for mye A-vitamin. Håper jeg misforstod setningen din Og 5mg A-vitamin er alt for mye ja. Endret 26. november 2009 av niko_90 Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) "chronic toxicity occurring at 4,000 IU/kg of body weight daily for 6–15 months" ifølge wikipedia. Dette tilsvarer 72-144 mg vit A for en person på 60 kg om jeg har regnet riktig. Men hvorfor i allverden må du ta 20 kapsler? Det høres vanvittig mye ut. edit: Ikke at jeg anbefaler å spise så mye vitaminer uansett, det er garantert langt over dagsbehovet. Endret 26. november 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 "En skive Stabbur Makrell dekker dagsbehovet for Omega-3" Lenke til kommentar
storken Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Du misforsto nok ikke, ketose "diett" har store fordeler av å være på høydose omega 3. Bevarer muskelmasse og sørger for å øke forbrenningen. Trenger også 1-1,5g Vit-C, 350mg Vit-E, Selen for at kroppen skal greie å oksidere all Omega3en. Kaloriunderskudd på opptil 1500 kcal per dag gir jo også raske resultater. 20 kapsler vil gi meg 6,5g Omega 3 og 2,5 mg Vit-A, missa litt på numrene litt lengre opp her. Men utfra det jeg leser på den engelske wikipedia er dette også en for høy dose av VitA. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Er det ikke feil tid på året for å deffe? Lenke til kommentar
storken Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Er det ikke feil tid på året for å deffe? [/quote Nja, jeg bruker jo dette først og fremst for å gå ned i vekt - noe jeg ganske drastisk har gjort også. Har vel egentlig nådd målet mitt på 75kg fordelt på 175-177 cm. Bygger forøvrig etter det jeg har fått med meg like mye muskler på et riktig kosthold som ett der du går i massivt kalorioverskudd. (Som er planen min over jul ) Interessante tall Frexxia, men dette er daglig inntak ikkesant? Tenker på at Vitamin A lagres i fettceller og derfor bruker lengre tid i kroppen i forhold til for eksempel Vit-C som kommer ut med urin. Edit: Og om dette er fiskeolje - så vil jeg vel få i meg samme mengde Vit-A om jeg spiser et lass med fisk? Endret 26. november 2009 av storken Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Får man ikke kapsler som kun inneholder fettet og ikke vitaminer i tillegg? edit: Ja, daglig inntak, men jeg har ikke noe kunnskap om det utover det jeg leste på wikipedia. Endret 26. november 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
storken Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Får man ikke kapsler som kun inneholder fettet og ikke vitaminer i tillegg? edit: Ja, daglig inntak, men jeg har ikke noe kunnskap om det utover det jeg leste på wikipedia. Jo, var det som var min forrige boks. Var litt kjapp på butikken idag og leste ikke innholdsfortegnelsen før jeg kom hjem. Jaja, lar det stå til og gjør ferdig denne boksen, er bare 120 kapsler uansett - en ukes forbruk. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Faren til en venn av meg er født på skuddårsdagen. Han har bare hatt 13 fødselsdager iløet av sitt 53 år lange liv. Jeg har bare hatt én fødselsdag. Men har hatt en del bursdager da.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Nei, du har hatt mange fødselsdager. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Fødselsdag og bursdag er jo synonymer. Faktisk samme ordet også, bare at bursdag stammer fra tysk. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Det er det samme. Fødselsdagen din er den datoen du ble født, ikke akkurat den dagen du ble født. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Trenger mennesket drøvelen sin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå