Jann - Ove Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Vel, den er beregnet på 8-1000 ohm elns, uten enormt til effekt. Du får toppen ut noen titalls milliwatt. Det må til en forsterker imellom for å få lyd i en 2.7ohms høyttaler. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Jeg fant noe genialt på Clas Ohlson. En boks med stereo og sub innebygger. Den eneste kabelen er USB, altså ingen strømforsyning eller batterier. Ganske ok lyd også. Noe å tenke på? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Fungerer egentlig Head & Shoulders mot flass ? Fungerer ja, men anbefaler heller f.eks. KMS California head remedy. Lenke til kommentar
storken Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Vel, den er beregnet på 8-1000 ohm elns, uten enormt til effekt. Du får toppen ut noen titalls milliwatt. Det må til en forsterker imellom for å få lyd i en 2.7ohms høyttaler. Var det jeg tenkte ja Ble til at jeg seriekoblet høyttalerne og kobla de til innmaten av noen gamle skrivebordshøytalere. Var bare for å teste noen nye bilhøyttalere Jeg fant noe genialt på Clas Ohlson. En boks med stereo og sub innebygger. Den eneste kabelen er USB, altså ingen strømforsyning eller batterier.Ganske ok lyd også. Noe å tenke på? Uaktuelt for min del. Jeg mener en usb 2.0 kontakt leverer opptil 500 mA, eller altså rundt 2,5 watt effekt. Du må ha relativt sensitive høyttalere for å få ut mye lyd fra noe sånt, ikke minst en sub. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Fungerer egentlig Head & Shoulders mot flass ? Fungerer ja, men anbefaler heller f.eks. KMS California head remedy. Vurderte den, men stakk innom apoteket og kjøpte denne flasken, kan gi beskjed om resultat visst ønskelig. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har testa det. Den gir overraskende god og høy lyd. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) En normal dose LSD er 150 mikrogram. Hva skjer om noen drikker en desiliter (eller flere liter for den saks skyld)? Dør man bare eller får man noen sinnsyke hallusinasjoner og blir sinnsyk selv? På Den Siste Revejakta så var det en som drakk en desiliter eller så, han begynte å klore opp halsen sin, derfor jeg lurer. Alt mellom 50-1000 mikrogram går nok bra avhengig av person, psyken og den mentale innstillinga selv om alt over 250 ug regnes som mye og alt over 400 ug er ganske ekstremt. En firkant absorberer et sted mellom 60-150 ug (ca tall). Det som er med LSD er at det er ikke dødelig nesten uansett mengde, det er vel så godt som ingen som har dødd av det, å bli fysisk avhengig er ikke mulig og 150 mikrogram er så lite at uansett om du skulle fått cyanide istedet så er det ikke nok. LSD blir jo alltid dryppet og absorbert på små papirbiter som selges/konsumeres som kun kan ta til seg så og så mange mikrogram, LSD i ren væske er det jo ingen som drikker direkte av åpenbare grunner. Bare å ta på det så vil huden absorbere til seg nok til å gi effekter. Ytterst få behandler iheletatt slike flasker. Men skulle du drikki av en beholder med LSD i væskeform noen desiliter ren LSD så hadde det garantert skjedd noe skikkelig ille med deg. Sinnsyke hallusinasjoner er nok bare starten, etterhvert så hadde det nok vært så mye LSD i hjernen din at bevisstheten hadde blitt helt borte eller så fucka at du bare ser farger og tenker random ting. "Bad trip" hadde vært et faktum, som kunne vart i flere uker og du ville garantert fått permanente effekter i form av sinnsykhet, HPPD, flashbacks og traumer. 250 mikrogram varer jo i 7-8 timer til hallusinasjonene slutter, tørr ikke å tenke på hvor lenge en desiliter hadde vart. Endret 25. november 2009 av ChrML Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Hvor høyt er det fysisk mulig å bygge skyskrapere? Man skal jo stadig bygge høyere, så jeg lurer på om de rett og slett vil nå en grense snart. Da tenker jeg på vanlige kontor/boligbygg hvor man utnytter hver etasje, ikke romheiser, sendertårn og andre fiffige konstruksjoner. Endret 25. november 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Hvor høyt er det fysisk mulig å bygge skyskrapere? Man skal jo stadig bygge høyere, så jeg lurer på om de rett og slett vil nå en grense snart. Da tenker jeg på vanlige kontor/boligbygg hvor man utnytter hver etasje, ikke romheiser, sendertårn og andre fiffige konstruksjoner. Jeg vet ikke om det er riktig, men jeg har hørt at det primære problemet med dagens skyskrapere er at det må brukes vært mye areal til heiser når man får ekstremt høye skyskrapere. Ser man bort fra dette kan man nok bygge ganske høyt, men det blir jo etterhvert svært mye masse, da må man ha veldig solide materailer, eller etterhvert svart tykke konstruksjoner på bunnen. AtW Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Leste om dette for et år eller to siden og dagens betongkvaliteter tillater bygg opp til minst 1 km. Byggebransjen beveger seg framover de og så det tallet vokser nok etterhvert. At vi har et stykke igjen er vel først og fremst spørsmål om økonomi. "Hvor gale har vi råd til å være?" Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Forresten, man kan jo lett ødelegge LEDs ved å kjøre for mye strøm gjennom dem. Når man gjør dette, hva er det egentlig man ødelegger i dioden? Det er en tynn wire imellom anode og katode i en LED. Det er nok denne som brennes av når strømen blir for høy. Hvorfor sier man at volumet her høyt når man har et høyt desibel nivå?. Ville ikke høyt trykk være det rette?. Endret 25. november 2009 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Fungerer egentlig Head & Shoulders mot flass ? Fungerer ja, men anbefaler heller f.eks. KMS California head remedy. Vurderte den, men stakk innom apoteket og kjøpte denne flasken, kan gi beskjed om resultat visst ønskelig. Gjerne Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Hvor mange Watt bruker en typisk bluetooth sender/mottaker som har strålingsradius på opptil 100 meter og som kjører full effekt per sekund? Regner med at dette er veldig uspesifikt, så gi meg et ca-tall Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Oppfølgingsspørsmål: Da jeg hadde litt ekstra tid på Gardermoen, sjekket jeg databutikken for forskjellige blåtannmodulene de solgte der. Noen ble påstått å ha en rekkevidde på ca. 8-10 meter. Andre hevdet å ha 10x lengre rekkevidde!!! Er dette i det hele tatt sant? Og må begge blåtannenhetene ha denne teknologien for å oppnå denne rekkevidden? Hvis jeg har en laptop i hver ende av 60-meteren på en skole, vil jeg kunne sende en fil over 60 meter i praksis, eller er dette tull? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Hvor mange Watt bruker en typisk bluetooth sender/mottaker som har strålingsradius på opptil 100 meter og som kjører full effekt per sekund? Regner med at dette er veldig uspesifikt, så gi meg et ca-tall Watt skal ikke ha stor forbokstav. (Symbolet for watt, W, skal derimot det.) Det heter bare effekt, ikke effekt per sekund — effekt er energi per tid. Wikipedia sier at maksimal effekt er 100 mW. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Nå har batteriene i fjernkontrollen min lekket noe som minner om fløte. Hva slags fløte er dette? Batteriene er vanlige, ikke-oppladbare fra BILTEMA. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Hvor mange Watt bruker en typisk bluetooth sender/mottaker som har strålingsradius på opptil 100 meter og som kjører full effekt per sekund? Regner med at dette er veldig uspesifikt, så gi meg et ca-tall Watt skal ikke ha stor forbokstav. (Symbolet for watt, W, skal derimot det.) Det heter bare effekt, ikke effekt per sekund — effekt er energi per tid. Wikipedia sier at maksimal effekt er 100 mW. 100mW er industriell Bluetooth, ikke komersiell. De som sitter i mobiltelefoner ol. er klasse 2, altså maks 2,5mW. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Hvem bruker den kommersielle varianten? Blåtannenheten jeg kjøpte i elektrosjappa på Gardermoen ( merke Targus) lovet ganske lang rekkevidde. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Mulig det jeg har hørt allerede er utdatert, var på foredrag med en leverandør for trådløs innhenting av singler i industri for noen år siden. Uansett så sa han at 2,5mW var det kraftigste man hadde lov å ha i utstyr som skulle være i offentligheten. Altså slike blåtanndongler fra Targus. Mulig det fortsatt er slik, og de har blitt flinkere til å sende. Blåtann dukker jo opp med en ny versjon hvert halvår. 100mW var det vist strengere retriksjoner med hvordan det kunne brukes. Måtte være fastmonterte sendere og mottakere, og kunne sende opp mot 1,2km.120m. Endret 25. november 2009 av lockdog Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Nå har batteriene i fjernkontrollen min lekket noe som minner om fløte.Hva slags fløte er dette? Batteriene er vanlige, ikke-oppladbare fra BILTEMA. Batterisyre tipper jeg. Ikke ta på det med hendene dine! Og i hvertfall hold det unna ansiktet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå