€uropa Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Jeg startet en spørreundersøkelse om det i språk-forumet en gang. Søk etter Japan. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Kan jeg som ordinær nordmann på noen måte bli same, altså få de samme spesielle rettighetene som samer har? Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 hvor kommer "opp,opp,ned,ned,venstre,høyre,venstre,høyre,b,a,enter" kombinasjonen fra? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Kommer fra et SEGA-spill. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Konami code heter den, da finner du nok ut av det. Prøvd den på forumet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Hvem kom på idéen det var å legge den tastekombinasjonen til internett? Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Hvordan kan man bruke den på Internet? eller på et forum? Endret 23. november 2009 av myrdan Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 På forsiden til dette forumet kan du trykke opp opp ned ned venstre høyre venstre høyre b a og så skjer det noe. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Du finner oversikt over sider som har "konami code". Det er ikke noe mere magisk enn at et javascript ligger gjemt på sida som detekterer hvis du taster inn akkurat den kombinasjonen, og popper opp noe rart eller morsomt eller sender deg til en underside. Du kan f.eks. taste den inn på forsiden på hardware.no (ikke forumet) Endret 23. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Hva er social engineering? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Hva er social engineering? http://en.wikipedia.org/wiki/Social_engineering Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Er ikke så god i engelsk, har allerede prøvd å forstå Social engineering (security) som det er linket videre til, fra den linken du postet. Noen som kan forklare det kort på norsk ? Endret 23. november 2009 av myrdan Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Hvorfor går vi fra kilogram til tonn, når vi går fra kilobytes til megabytes? Hvorfor bruker vi ikke megagram og gigagram? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Fordi tonn er et veldig gammelt begrep, byte har vel stort sett bare eksistert siden SI-systemet kom. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Har Simen1 noengang tatt alvorlig og grovt feil og utbasunert en "sannhet" uten å grundig sette seg inn i problemstillingen for så å presentere et godt gjennomtenkt svar? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Nei. Simen1 er en cyborg fra Saturn, og vet ikke betydningen av ordet feil. Nei, alvorlig. Jeg har sett ham ta feil, og beklage dette. Men alvorlig var det ikke, og han oppfører seg alltid korrekt. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Kan jeg som ordinær nordmann på noen måte bli same, altså få de samme spesielle rettighetene som samer har? Hvis du: har samisk som hjemmespråk, eller har eller har hatt forelder, besteforelder eller oldeforelder med samisk som hjemmespråk, eller er barn av person som står eller har stått i manntallet. Så ja. Personlig så gjelder punkt 2 og 3 for meg så jeg skal melde meg inn i manntallet. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Er det ikke litt sært at samene har strengere "innvandringspolitikk" enn selve Norge? Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Er det ikke litt sært at samene har strengere "innvandringspolitikk" enn selve Norge? Nei egentlig ikke. Samer har mer ære i å være samer enn nordmenn har i å være nordmenn. Urfolk vil gjerne beholde kulturen på en annen måte enn nordmenn og andre landsmenn. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Reinspikka rasisme. De får fiske i elver som jeg ikke får, og stiller visst litt foran i køen sammenliknet med andre når det gjelder inntak til skoler. De bør umiddelbart opprette en nettside hvor alle wannabe-samer kan melde seg på. Og hvordan kan samene vite hvor mye ære jeg legger i å være norsk? Jeg bare lurer på hvorfor jeg ikke kan bli same? Hvis jeg lærer meg samisk, og påstår at jeg bruker det hjemme, hvor melder jeg meg på, da? Endret 23. november 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå