Vizla Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 woha. jeg drev på med det på labben nå. tenkte jaja er jo bare 38% så sikkert ikke så krise. var jo forsiktig still.. er jo 12 mol eler noe? var jo forsiktig men visste ikke at det var max... Finnes i fast form i tillegg. Du kan prøve å dryppe en dråpe på en liten bit med kjøtt, se hva som skjer Lenke til kommentar
Colb Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 regner med det kommer til å dra all fuktighet ut av kjøttet.. kan man steke kjøtte ved å gi det syrebad? Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Skulle bare mangle at det fantes i fast form i tillegg. Du kan jo prøve da, colb. Elsker mennesker, hehe. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hver gang jeg ser en film hvor det er en person som får en skade i pannen eller i ansiktet, så er det alltid et punkt midt i panna som "knyter seg sammen", intern smerte for å si det sånn! Dette skjer aldri med andre kroppsdeler... hva er dette punktet? Har lurt på dette leeeenge! Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Finnes det noe menneske som har ingen sanseinntrykk overhode? Bevisstløse. Ja, du må vel bli det hvis du ikke har sanser... Vel.. går det an å ta ut en hjerne... og starte den? Uten at den kan drive noe? På en eller annen måte? Kunne vi ikke lagd hjerner? Og brukt de som CPU hvis de er så kraftige som de skal ha det til? Masse boller med hjerner i spesiell væske som driver med utregninger el. Den nye CPU-en din er basert på en einstein-hjerne. Fantastisk bra. 1000 fps i tf2... Lenke til kommentar
different Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg la en 0.5l flaske vann (den typen man kjøper) i fryseren. 2 dager senere er vannet flytende (riktignok kaldt). Alt annet jeg har der inne er frossent. Hva feiler det vannet mitt? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg la en 0.5l flaske vann (den typen man kjøper) i fryseren. 2 dager senere er vannet flytende (riktignok kaldt). Alt annet jeg har der inne er frossent. Hva feiler det vannet mitt? Prøv å knips hardt på flasken; eller tilsett litt salt Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Vel.. går det an å ta ut en hjerne. (...) Og brukt de som CPU hvis de er så kraftige som de skal ha det til? Masse boller med hjerner i spesiell væske som driver med utregninger el. Det gjøres allerede, dog ikke med menneskehjerner, men med rottehjerneceller som styrer en robot: http://www.forskning.no/artikler/2008/august/190710 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Jeg la en 0.5l flaske vann (den typen man kjøper) i fryseren. 2 dager senere er vannet flytende (riktignok kaldt). Alt annet jeg har der inne er frossent. Hva feiler det vannet mitt? Underkjølt vann. http://no.wikipedia.org/wiki/Underkj%C3%B8...vanndr%C3%A5per EDIT: Hvilket merke var det forresten? Jeg er nysgjerrig på hvilken type vann som egner seg for underkjøling. Endret 23. november 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg ville gjettet batterivann. Lenke til kommentar
storken Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg ville gjettet batterivann. Støttes, de batterivannflaskene vi har der jeg jobba før står det bare "destillert vann" på baksiden. Ikke noe tilsetninger eller noe sånt Har hørt at destillert vann også kan varmes opp til kokepunktet uten å koke, det kommer altså ingen luftbobler opp. Hvis du så slipper noe neddi, si en sukkerbit/tepose/frysetørra kaffe, "forurenses" vannet og det vil nærmest eksplodere om forholdene er lagt til rette for det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Stemmer. Og det samme kan skje med vanlig springvann, men jo renere vannet er, dess større sannsynlighet. Derfor skal man være veldig forsiktig med å koke vann i en kopp i microen. Det er helst der det skjer. Når du tar ut koppen og kikker nedi, får du en geysir i øyet. AUUU! Endret 23. november 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) woha. jeg drev på med det på labben nå. tenkte jaja er jo bare 38% så sikkert ikke så krise. var jo forsiktig still.. er jo 12 mol eler noe? var jo forsiktig men visste ikke at det var max... Finnes i fast form i tillegg. Jeg er ikke helt sikker på hva du sikter til. Ren hydrogenkloridgass blir fast ved -114,2⁰C, men det er ikke en syre i seg selv.Saltsyre (altså hydrogenklorid løst i vann) fryser til is avhengig av konsentrasjonen av HCl i forhold til vannet, men du er fremdeles begrenset til 38%-grensen og da fryser det ved -27,32⁰C. Edit: Og jeg stiller meg samtidig ganske tvilende til destillasjon av saltsyre for å oppnå høyere konsentrasjon. Jeg tror nemlig at hele saken blir én løsning med ett kokepunkt (kokepunktet avhenger av konsentrasjonen), ikke en blanding som f.eks sprit og vann. Dermed vil dampen ha samme konsentrasjon som løsningen, og du vil bare ende opp med masse sur damp på rommet ditt. Endret 23. november 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Jeg er ikke helt sikker på hva du sikter til. Ren hydrogenkloridgass blir fast ved -114,2⁰C, men det er ikke en syre i seg selv.Saltsyre (altså hydrogenklorid løst i vann) fryser til is avhengig av konsentrasjonen av HCl i forhold til vannet, men du er fremdeles begrenset til 38%-grensen og da fryser det ved -27,32⁰C. Eneste jeg husker fra den tiden jeg var på labben var at vi lagde all HCL ut fra et beger med pellets. Begeret var ikke fryst. Endret 23. november 2009 av Vizla Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Kan noen forklare for meg uttrykket å pisse noen oppetter ryggen? Hvordan får man noen til å gjøre som du vil ved å pisse på dem? Burde jeg pisse på sjefen for å få lønnsforhøyelse? TVIIIILER på at han ville satt pris på det. Hva menes med uttrykket? Lenke til kommentar
storken Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Kanskje det motsatte av en rævslikker (ryggslikker)? Har ikke hørt uttrykket brukt selv. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Å slikke noen i ræva er homoerotisk, og eieren av ræva kan like det. Å pisse på vedkommede forutsetter vel at han har en fetish for urin? Mye mindre universellt. Kan ikke tro at et så populært uttrykk kan komme av dette. Lenke til kommentar
storken Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Da har du nok misforstått uttrykket rævslikker. Jeg, som ikke har hørt uttrykket "pisse noen opp etter ryggen" før, assosierer uttrykket med at han som pisser ser ned på vedkommende som blir pisset på, men later som om han ikke pisser. På en halvarrogant måte liksom. (Dette gir for øvrig like mye mening som uttrykket xD) Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det tror ikke jeg. Skal man pisse noen på ryggen må man sikte og pisse oppover. Den som pisser ser altså opp til personen han pisser på. Men det var ikke meningen å pisse på ham. Han gjorde noe med gode hensikter, men det gikk utover han som han ser opp til. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) I Olsenbanden slapp Egon ut tidligere enn ventet, og Benny sa noe slikt: "Da har du vel pissa fengselssjefen godt oppover ryggen, hva?" Altså å urinere på en person skal få vedkommede til å gjøre som du vil. Snakker vi om en form for korrupsjon med homosex som smøring her? Eller snakker vi om trusler med pissevoldtekt gjør at de slipper ham ut for å bli kvitt ham? Eller er det rett og slett ingen som husker ordenes betydning, men bruker dem fordi de er tabu? Endret 23. november 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå