Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

woha. jeg drev på med det på labben nå. tenkte jaja er jo bare 38% så sikkert ikke så krise. var jo forsiktig still.. er jo 12 mol eler noe? var jo forsiktig men visste ikke at det var max...

Finnes i fast form i tillegg.

 

Du kan prøve å dryppe en dråpe på en liten bit med kjøtt, se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det noe menneske som har ingen sanseinntrykk overhode?

Bevisstløse.

 

Ja, du må vel bli det hvis du ikke har sanser...

 

Vel.. går det an å ta ut en hjerne... og starte den? Uten at den kan drive noe? På en eller annen måte?

Kunne vi ikke lagd hjerner? Og brukt de som CPU hvis de er så kraftige som de skal ha det til? Masse boller med hjerner i spesiell væske som driver med utregninger el.

Den nye CPU-en din er basert på en einstein-hjerne. Fantastisk bra. 1000 fps i tf2...

Lenke til kommentar
Jeg la en 0.5l flaske vann (den typen man kjøper) i fryseren. 2 dager senere er vannet flytende (riktignok kaldt). Alt annet jeg har der inne er frossent. Hva feiler det vannet mitt?

Underkjølt vann.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Underkj%C3%B8...vanndr%C3%A5per

 

EDIT: Hvilket merke var det forresten? Jeg er nysgjerrig på hvilken type vann som egner seg for underkjøling. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Jeg ville gjettet batterivann.

 

Støttes, de batterivannflaskene vi har der jeg jobba før står det bare "destillert vann" på baksiden. Ikke noe tilsetninger eller noe sånt ;)

 

 

Har hørt at destillert vann også kan varmes opp til kokepunktet uten å koke, det kommer altså ingen luftbobler opp. Hvis du så slipper noe neddi, si en sukkerbit/tepose/frysetørra kaffe, "forurenses" vannet og det vil nærmest eksplodere om forholdene er lagt til rette for det.

Lenke til kommentar
woha. jeg drev på med det på labben nå. tenkte jaja er jo bare 38% så sikkert ikke så krise. var jo forsiktig still.. er jo 12 mol eler noe? var jo forsiktig men visste ikke at det var max...
Finnes i fast form i tillegg.
Jeg er ikke helt sikker på hva du sikter til. Ren hydrogenkloridgass blir fast ved -114,2⁰C, men det er ikke en syre i seg selv.

Saltsyre (altså hydrogenklorid løst i vann) fryser til is avhengig av konsentrasjonen av HCl i forhold til vannet, men du er fremdeles begrenset til 38%-grensen og da fryser det ved -27,32⁰C.

 

 

Edit: Og jeg stiller meg samtidig ganske tvilende til destillasjon av saltsyre for å oppnå høyere konsentrasjon. Jeg tror nemlig at hele saken blir én løsning med ett kokepunkt (kokepunktet avhenger av konsentrasjonen), ikke en blanding som f.eks sprit og vann. Dermed vil dampen ha samme konsentrasjon som løsningen, og du vil bare ende opp med masse sur damp på rommet ditt.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt sikker på hva du sikter til. Ren hydrogenkloridgass blir fast ved -114,2⁰C, men det er ikke en syre i seg selv.

Saltsyre (altså hydrogenklorid løst i vann) fryser til is avhengig av konsentrasjonen av HCl i forhold til vannet, men du er fremdeles begrenset til 38%-grensen og da fryser det ved -27,32⁰C.

Eneste jeg husker fra den tiden jeg var på labben var at vi lagde all HCL ut fra et beger med pellets. Begeret var ikke fryst.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Da har du nok misforstått uttrykket rævslikker.

 

Jeg, som ikke har hørt uttrykket "pisse noen opp etter ryggen" før, assosierer uttrykket med at han som pisser ser ned på vedkommende som blir pisset på, men later som om han ikke pisser. På en halvarrogant måte liksom. (Dette gir for øvrig like mye mening som uttrykket xD)

Lenke til kommentar

I Olsenbanden slapp Egon ut tidligere enn ventet, og Benny sa noe slikt:

"Da har du vel pissa fengselssjefen godt oppover ryggen, hva?"

 

Altså å urinere på en person skal få vedkommede til å gjøre som du vil. Snakker vi om en form for korrupsjon med homosex som smøring her? Eller snakker vi om trusler med pissevoldtekt gjør at de slipper ham ut for å bli kvitt ham?

 

Eller er det rett og slett ingen som husker ordenes betydning, men bruker dem fordi de er tabu?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...