Bikeridr Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Husker at vi dyppet de ledningene vi skulle lodde i ei blank væske i fjor, hva er navnet på dette tror dere og et det nødvending for at lodden skal holde? (Fortynnet) Saltsyre tenker jeg. Brukes for å fjerne fett og urenheter fra ledningene for å sikre best og renest mulig lodd. Kalles også loddevann, men da er prisen plutselig 10x enn om man bare kjøper fortynnet saltsyre (33%) på fargehandelen. Her fås de i litersflasker istedet for de der fingerbøllene de selger på elektronikksjapper. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 ^Takk. Leser nå i Clas Ohlson katalogen, her står det "Lodevann. Erstatter saltsyre ved alle typer lodding." Er det det samme som 33% saltsyre? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Er det mulig å få tak i et amerikansk visa debetkort, med registrert adresse i usa uten å bo i usa? Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Husker at vi dyppet de ledningene vi skulle lodde i ei blank væske i fjor, hva er navnet på dette tror dere og et det nødvending for at lodden skal holde? (Fortynnet) Saltsyre tenker jeg. Brukes for å fjerne fett og urenheter fra ledningene for å sikre best og renest mulig lodd. Kalles også loddevann, men da er prisen plutselig 10x enn om man bare kjøper fortynnet saltsyre (33%) på fargehandelen. Her fås de i litersflasker istedet for de der fingerbøllene de selger på elektronikksjapper. Hva er saltsyra tynnet ut med? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Vann. Saltsyre er en gass som løses i vann (HCl + H2O -> H3O+ + Cl-). Jo mer vann den løses i jo tynnere/svakere blir syren. Endret 21. november 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Okay, tenkte meg neste det, da burde det være lett og skille ut vannet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Skille ut vannet? Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 er alt menneske føler fysisk smerte ? altså viss noen tar på deg, at det bare er en veldig mild smerte ? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Det har vært et gift par i verdensrommet før (selv om det ikke er lov) Er det ikke lovlig for gifte par å være i verdensrommet? Hvorfor ikke? Når ble det forbudt og av hvem? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 er alt menneske føler fysisk smerte ? altså viss noen tar på deg, at det bare er en veldig mild smerte ? Nei, vi har egne resptorer for smerte. AtW Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Det har vært et gift par i verdensrommet før (selv om det ikke er lov) Er det ikke lovlig for gifte par å være i verdensrommet? Hvorfor ikke? Når ble det forbudt og av hvem? Vet ikke hvorfor, men det har vært forbudt hele tiden egentlig, NASA som lager reglene tror jeg. Skille ut vannet? Ja, skille ut vannet fra syra sånn at den blir mere konsentrert. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Skille ut vannet?Ja, skille ut vannet fra syra sånn at den blir mere konsentrert. Jeg kan ikke helt se for meg hvordan det skulle gå for seg. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Skille ut vannet?Ja, skille ut vannet fra syra sånn at den blir mere konsentrert. Jeg kan ikke helt se for meg hvordan det skulle gå for seg. De har vel forskjellige kokepunkt, så det går vel ann å skille det ved å varme det opp og føre dampen ned i en annen beholder? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Man når vel maks 36% med saltsyre, eller var det 38%? Uansett; typisk fortynnet saltsyre ligger på rundt 10%, og er mer praktisk å jobbe med siden det faktisk ikke er totalt katastrofe om man får det på seg. Til rensing av kabler ved lodding osv så er det bare å la det virke lenger. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 vet ikke hvor rein det går ann å få syra. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Det har vært et gift par i verdensrommet før (selv om det ikke er lov) Er det ikke lovlig for gifte par å være i verdensrommet? Hvorfor ikke? Når ble det forbudt og av hvem? Vet ikke hvorfor, men det har vært forbudt hele tiden egentlig, NASA som lager reglene tror jeg. Rart, det finnes da ikke noe et gift par kan gjøre i verdensrommet som ikke et hvilket som helst annet par med mennesker kan gjøre. Hvorfor fikk dette paret dra? Når og hvem var det? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 Og er jo uansett bare NASA sine regler, de bestemmer jo ikke for alle. Så å si at det er forbudt blir jo sært da det ikke er en internasjonal regel. Med mindre det faktisk er NASA som dikterer de internasjonale reglene og det faktisk er en regel mot dette Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Det har vært et gift par i verdensrommet før (selv om det ikke er lov) Er det ikke lovlig for gifte par å være i verdensrommet? Hvorfor ikke? Når ble det forbudt og av hvem? Man vil ikke ha sterke følelser mellom astronautene, verken positive eller negative. Når de er for seg selv langt ute i verdensrommet er samhold, profesjonelt samarbeid og mental stabilitet svært viktig. Man vil ikke ha følelser som kan komme i veien og skape problemer. Endret 21. november 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 21. november 2009 Rapporter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Det har vært et gift par i verdensrommet før (selv om det ikke er lov) Er det ikke lovlig for gifte par å være i verdensrommet? Hvorfor ikke? Når ble det forbudt og av hvem? Vet ikke hvorfor, men det har vært forbudt hele tiden egentlig, NASA som lager reglene tror jeg. Rart, det finnes da ikke noe et gift par kan gjøre i verdensrommet som ikke et hvilket som helst annet par med mennesker kan gjøre. Hvorfor fikk dette paret dra? Når og hvem var det? det hadde noe å gjøre med at de giftet seg like før de skulle dra og kunne ikke bytte folk eller noe. Hvis du er interrisert i det, så kan du jo laste ned dokumentaren, den er ganske lang, men bra, The univers heter den. Endret 21. november 2009 av myrdan Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Hvis man dreper en person i verdensrommet, kan man bli dømt for det? Og i så fall, hvem i all verden kan dømme deg for det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå