Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kansje dumt spørsmål, men hvor ofte faller fredag 13.? 1/7?

Hvis vi kan anta at den 13. er en tilfeldig dag så er det nøyaktig 1/7 sjanse for at den er en fredag. Men i og med at månene har en bestemt lengde, skuddår osv så tror jeg det muligens kan avvike litt. Er det noen som kan kjøre en brute force løkke og sjekke antall fredag den 13 f.eks mellom år 2000 og 3000 og se hvor nært 1/7 det blir?

 

Rekkefølgen av dato og ukedag går i hvert fall i sykluser a 28 år (7 dager i uka * 4 år mellom hvert skuddår) men serien brytes av særskuddårene hvert århundre (x00) med unntak av de som er delelig med 400.

Lenke til kommentar
kansje dumt spørsmål, men hvor ofte faller fredag 13.? 1/7?

Hvis vi kan anta at den 13. er en tilfeldig dag så er det nøyaktig 1/7 sjanse for at den er en fredag. Men i og med at månene har en bestemt lengde, skuddår osv så tror jeg det muligens kan avvike litt. Er det noen som kan kjøre en brute force løkke og sjekke antall fredag den 13 f.eks mellom år 2000 og 3000 og se hvor nært 1/7 det blir?

 

Rekkefølgen av dato og ukedag går i hvert fall i sykluser a 28 år (7 dager i uka * 4 år mellom hvert skuddår) men serien brytes av særskuddårene hvert århundre (x00) med unntak av de som er delelig med 400.

Jeg klarte selvfølgelig å overse svaret som ble gitt, så jeg lagde ett matlab-skript :p

 

Fikk p=0.143333362552733 over en milliard dager, som stemmer med resultatet fra lenken til Sondring (heldigvis).

Lenke til kommentar
Vanskelig å si, kan da være vann for alt jeg vet. Men om det er Vodka, så er det sikkert jævlig og drikke så mye på en gang.
Hvis du først har teknikken inne for å kunne åpne slusene for sprit, så spiller det ingen rolle om du drikker et glass (kjøkkenglass, ikke shot) eller en flaske. Men det virker selvfølgelig uvirkelig for de som såvidt takler en shot eller to.

Jeg synes det ser ganske ekte ut i og med at de tar av forseglingen og at fyren helt klart er drita på slutten. Ingen faller med ryggen ned på stolen uten å merke noe smerte i edru tilstand. Han gikk dønn i stolen og videre i bakken uten uten et knyst, og er derfor rimelig følelsesløs.

Lenke til kommentar

Hvor mye koster The X Factor UK å produsere, inkludert lønninger osv.? Jeg ser jo at de må ha et helt enormt budsjett. nesten 500 millioner kroner i lønn bare til Simon Cowell, gjesteartister som resten av Queens, Shakira, Whitney Houston, Robbie Williams, Rihanna, Susan Boyle, Westlife, Bon Jovi, Black Eyed Peas, Mariah Carey, og sikkert enda fler. I tillegg kommer alle de vanlige produksjonskostnadene og andre ting som reiser, scenebygging lokale osv.

 

Jeg har faktisk litt vanskelig for å tro at det kan gå veldig mye i pluss.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Er
ekte?

 

 

Jeg syns filmen ser helt ekte ut, det burde du vel klare å se selv ?

 

Det er heller ikke så veldig stress å gjøre det, vertfall ikke når du tenker på russere som drikker det til frokost nesten.

Har selv kastet i meg en halvliter 40% på under 10 minutter og det gikk helt fint, var faktisk ikke sterkt i det hele tatt når jeg drakk sånn som jeg gjorde.

45min etter gikk det ikke like bra :p

Endret av myrdan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...