Reeve Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Nei, de vil ha en konstant hastighet, med mindre noe påvirker det, som et gravitasjonsfelt. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 ja var 9 et helt nytt symbol og bare i ettertid det ligner på 6 ? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) ja var 9 et helt nytt symbol og bare i ettertid det ligner på 6 ? I følge wikipedia, ja: ccording to Georges Ifrah, the origin of the 9 integers can be attributed to the ancient Indian civilization, and was adopted by subsequent civilizations in conjunction with the http://en.wikipedia.org/wiki/0_%28number%29 http://en.wikipedia.org/wiki/9_%28number%29 EDIT: Litt informasjon om tallet 6: http://en.wikipedia.org/wiki/6_%28number%2...on_of_the_glyph Endret 16. november 2009 av Zeke Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Hvor er "de rike" boligområdene i byer som Bergen og Trondheim? Tenker da på steder som kan sammenliknes med steder i og rundt Oslo som f.eks Aker Brygge, Tjuvholmen, Bygdøy, Holmenkolllen, Nesøya osv. Er det forskjell på vest- og øst-kanten i andre byer enn Oslo? Lenke til kommentar
Colb Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 i trondheim er det nok øvre singsaker som regnes som det rike området. så vidt min lille studenttilværelse har latt meg få inblikk i hvertfall. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 i Poker! Vist jeg byr 1000 chips før det er min tur, så budet er på en måte ugyldig. Og personen før meg går all-in, kan jeg ta inn de 1000 chipsene for jeg bydde når det ikke var min tur eller er de bordlagt? Lenke til kommentar
kentaasvang Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) . . . Jeg leste visst feil. I poker er det ingen regel som ligger så høyt som "bordlagt er bordlagt". Gir du et bud før det er din tur MÅ du iverksette det når det blir din tur. Har sett flere eksempler av dette i WSOP. Endret 16. november 2009 av kentaasvang Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Hva er det mest næringsfattige og spiselige som finnes? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 .. . Jeg leste visst feil. I poker er det ingen regel som ligger så høyt som "bordlagt er bordlagt". Gir du et bud før det er din tur MÅ du iverksette det når det blir din tur. Har sett flere eksempler av dette i WSOP. Nja.. Slik jeg trodde var, er slik: Byr jeg 1000 før det er min tur, og personen som egentlig skulle gjort før meg byr 500.. Kan jeg ikke by 1000, men må by 500 eller folde.. men checker han før meg så kan jeg by hva jeg vil.. Så vist jeg byr 1000 når det ikke er min tur og han andre går all in så kan jeg ta de inn igjen.. Lenke til kommentar
storken Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Hva er det mest næringsfattige og spiselige som finnes? Selleri? Bruker ihvertfall mer energi på å fordøye det enn du får tilbake xD Lenke til kommentar
kentaasvang Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Nei, de vil ha en konstant hastighet, med mindre noe påvirker det, som et gravitasjonsfelt. .. . Jeg leste visst feil. I poker er det ingen regel som ligger så høyt som "bordlagt er bordlagt". Gir du et bud før det er din tur MÅ du iverksette det når det blir din tur. Har sett flere eksempler av dette i WSOP. Nja.. Slik jeg trodde var, er slik: Byr jeg 1000 før det er min tur, og personen som egentlig skulle gjort før meg byr 500.. Kan jeg ikke by 1000, men må by 500 eller folde.. men checker han før meg så kan jeg by hva jeg vil.. Så vist jeg byr 1000 når det ikke er min tur og han andre går all in så kan jeg ta de inn igjen.. Nei, for om han før deg raiser 500chips blir det re-raise på deg. Det er ihvertfall standard prosedyre. Det kan selvfølgelig komme til komplikasjoner i pot limit spill, og da er det opp til dealeren Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Hvorfor sier man ofte "homofile og lesbiske"? Lesbiske er da like homofile de? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Er det slik at objekter i verdensrommet vil av mangel på motstand ha en kontinuerlig økende hastighet? Nei. Konstant hastighet. Trenger energi for å øke hastigheten. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Hvorfor sier man ofte "homofile og lesbiske"? Lesbiske er da like homofile de? Siden homofile har blitt synonymt med homofile menn. Selvsagt er setningen idiotisk. Er som å si "alle biler og røde biler" eller " homofile menn og kvinner og homofile kvinner". Skulle setningen ha lagd mening burde man ha sagt "homofile menn og lesbiske" evt. "homofile menn og kvinner" Endret 16. november 2009 av SirDrinkAlot Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Hvor er "de rike" boligområdene i byer som Bergen og Trondheim? Tenker da på steder som kan sammenliknes med steder i og rundt Oslo som f.eks Aker Brygge, Tjuvholmen, Bygdøy, Holmenkolllen, Nesøya osv. Er det forskjell på vest- og øst-kanten i andre byer enn Oslo? I Bergen er det vel fra gammelt av hvertfall type Sandviken og Kalfaret. Samt i litt nyere tid er det mange flotte hus etc ut mot Nordås Søreide, men tror ikke det er på samme måte "rikinger" som tradisjonelt bor der. Helt klart forskjell på området under Fløien kontra området under Løvstakken i "klasse". Blir neste Vest vs Øst. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Hvor er "de rike" boligområdene i byer som Bergen og Trondheim? Det handler mye om utsikt, nærhet til byen, rolig nabolag og stil. Enten moderne stil som blokkstrøket Solsiden i Trondheim eller gamle koselige trehus a la Bakklandet og Singsaker i Trondheim. Bakkene over Ila har spesielt god utsikt og er samtidig bynært. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Har det engelske ordet "cheap" noe med ordet "kjip" å gjøre? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 kjip a1 (eng. cheap 'billig') slang: dårlig, ekkel; trist, kjedelig livet er k-t http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Lenke til kommentar
Colb Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 kansje dumt spørsmål, men hvor ofte faller fredag 13.? 1/7? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 I år har den vel vært 3 ganger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå