Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja var 9 et helt nytt symbol og bare i ettertid det ligner på 6 ?

I følge wikipedia, ja:

ccording to Georges Ifrah, the origin of the 9 integers can be attributed to the ancient Indian civilization, and was adopted by subsequent civilizations in conjunction with the http://en.wikipedia.org/wiki/0_%28number%29

post-103104-1258330602_thumb.png

 

http://en.wikipedia.org/wiki/9_%28number%29

 

EDIT: Litt informasjon om tallet 6:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/6_%28number%2...on_of_the_glyph

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
.

.

.

Jeg leste visst feil. I poker er det ingen regel som ligger så høyt som "bordlagt er bordlagt". Gir du et bud før det er din tur MÅ du iverksette det når det blir din tur. Har sett flere eksempler av dette i WSOP.

 

Nja.. Slik jeg trodde var, er slik: Byr jeg 1000 før det er min tur, og personen som egentlig skulle gjort før meg byr 500.. Kan jeg ikke by 1000, men må by 500 eller folde.. men checker han før meg så kan jeg by hva jeg vil.. Så vist jeg byr 1000 når det ikke er min tur og han andre går all in så kan jeg ta de inn igjen..

Lenke til kommentar
Nei, de vil ha en konstant hastighet, med mindre noe påvirker det, som et gravitasjonsfelt.

 

 

.

.

.

Jeg leste visst feil. I poker er det ingen regel som ligger så høyt som "bordlagt er bordlagt". Gir du et bud før det er din tur MÅ du iverksette det når det blir din tur. Har sett flere eksempler av dette i WSOP.

 

Nja.. Slik jeg trodde var, er slik: Byr jeg 1000 før det er min tur, og personen som egentlig skulle gjort før meg byr 500.. Kan jeg ikke by 1000, men må by 500 eller folde.. men checker han før meg så kan jeg by hva jeg vil.. Så vist jeg byr 1000 når det ikke er min tur og han andre går all in så kan jeg ta de inn igjen..

 

Nei, for om han før deg raiser 500chips blir det re-raise på deg. Det er ihvertfall standard prosedyre. Det kan selvfølgelig komme til komplikasjoner i pot limit spill, og da er det opp til dealeren

Lenke til kommentar
Hvorfor sier man ofte "homofile og lesbiske"? Lesbiske er da like homofile de?

Siden homofile har blitt synonymt med homofile menn. Selvsagt er setningen idiotisk. Er som å si "alle biler og røde biler" eller " homofile menn og kvinner og homofile kvinner". Skulle setningen ha lagd mening burde man ha sagt "homofile menn og lesbiske" evt. "homofile menn og kvinner"

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar
Hvor er "de rike" boligområdene i byer som Bergen og Trondheim?

 

Tenker da på steder som kan sammenliknes med steder i og rundt Oslo som f.eks Aker Brygge, Tjuvholmen, Bygdøy, Holmenkolllen, Nesøya osv.

 

Er det forskjell på vest- og øst-kanten i andre byer enn Oslo?

 

I Bergen er det vel fra gammelt av hvertfall type Sandviken og Kalfaret. Samt i litt nyere tid er det mange flotte hus etc ut mot Nordås Søreide, men tror ikke det er på samme måte "rikinger" som tradisjonelt bor der.

 

Helt klart forskjell på området under Fløien kontra området under Løvstakken i "klasse". Blir neste Vest vs Øst. ;)

Lenke til kommentar
Hvor er "de rike" boligområdene i byer som Bergen og Trondheim?

Det handler mye om utsikt, nærhet til byen, rolig nabolag og stil. Enten moderne stil som blokkstrøket Solsiden i Trondheim eller gamle koselige trehus a la Bakklandet og Singsaker i Trondheim. Bakkene over Ila har spesielt god utsikt og er samtidig bynært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...