storken Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Nå finnes det veldig mye rar informasjon rundt dette, skal prøve å finne noen skikkelige kilder Prøvde å finne noen bedre kilder, men det var vanskelig gitt =/ Viser seg at discovery science anslo at en gorilla var 12-20 ganger sterkere enn et menneske ut ifra hvilken tykkelse av bambus en gorilla kan knekke. Det har vist seg i ettertid at gorillaen biter først for å svekke strukturen - så dette estimatet er ikke korrekt lengre. Kan dette stemme? Approximately 20 times stronger than a sturdy man. Deadlift over 4000 lbs. Da snakker vi 1800kg markløft.. Jeg hadde ikke kødda med den hvertfall ! Les litt over, nei - dette stemmer nok ikke. Edit: Om du ser litt på fysikken til en gorilla vil jeg tro du vil innse at den ikke er egnet til å markløfte særlig bra egentlig. Benkpress derimot Endret 14. november 2009 av storken Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 En gorilla er uansett så sterk at du ikke hadde kødda med den. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 En gorilla er uansett så sterk at du ikke hadde kødda med den. Gå jakt. Sikkert god den. Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Biter gorillan hardt tro? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Biter gorillan hardt tro? Gan da bare starte med å si: ''Google is your friend'' En gorilla skal vist ha en bitestyrke på 1300-1400 pund, konventert til 590-640 kilogram. http://en.allexperts.com/q/Wild-Animals-705/BITE-FORCE.htm Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Kan personer med strabismus/"skjeling" se dagens 3D-filmer? Jeg har en bror som har hatt et par operasjoner som har gjort at han ikke har kunne sett de gamle 3d-filmene med rød/grønne-briller, men vet at teknologien er litt annerledes nå. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Kan personer med strabismus/"skjeling" se dagens 3D-filmer? Jeg har en bror som har hatt et par operasjoner som har gjort at han ikke har kunne sett de gamle 3d-filmene med rød/grønne-briller, men vet at teknologien er litt annerledes nå. Dagens teknologi baserer seg på ulik polarisering av lys for de ulike øynene. Enkelt forklart får man litt forskjellig bilde på hvert brilleglass. Hvis rød/grønne briller var et problem på grunn av uoverensstemmelse med øyets retning er det sikkert et problem med dagens teknologi også. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Siden det nå finnes dager for alt mulig, finnes det en egen CAPS-LOCK dag? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Finnes det noe plugin for firefox som automatisk setter inn "Now playing: xxx - yyy" når man skriver innlegg på et forum? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Siden det nå finnes dager for alt mulig, finnes det en egen CAPS-LOCK dag? http://lmgtfy.com/?q=caps+lock+day Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Jøss, egen caps lock dag Lenke til kommentar
co2 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Kan dette stemme? Approximately 20 times stronger than a sturdy man. Deadlift over 4000 lbs. Da snakker vi 1800kg markløft.. Jeg hadde ikke kødda med den hvertfall ! Hadde lett klapsa til den der. Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Og slik kan utfalle være om man møter en sint gorilla. Jeg legger ved vilje ikke ut videoen, men bare linken. For la oss være ærlige, det er ikke et vakkert syn. http://www.youtube.com/watch?v=eMT-5ygCxaM...feature=related Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Nå er det VELDIG stor forskjell på sjimpanse og gorilla, da. Hun hadde nok ikke hatt noe hode hvis det var en gorilla som ble forbanna. Endret 14. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Leste akkuratt at det var en sjimpanse og ikke en gorilla! skal lese bedre før jeg legger ut noe. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Kan en kule som avfyres oppover få høy nok hastighet på vei ned igjen til å ta liv av noen? Er det noen som vet hva denne frasen er på hebraisk: "Whoever saves one life, saves the world entire"? Mulig den heller er slik: "And whoever saves a life, it is considered as if he saved an entire world.", litt usikker. Endret 14. november 2009 av Henrik B Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Henrik B: ser man bort ifra luftmotstand så har den nøyaktig samme hastighet når den kommer ned igjen. I realiteten så utgjør lufthastigheten litt, men alikevel er kulen potensielt dødlig når den kommer ned igjen. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Det er feil, skyter du rett opp så er treffe over hode ikke dødelig, men skyter du med en vinkel på 45* derimot så overlever du ikke Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Kan en kule som avfyres oppover få høy nok hastighet på vei ned igjen til å ta liv av noen? Nei. I Mythbusters episode 50 (Bullets Fired Up) tester de dette. Om jeg husker riktig så skader ikke kulen, på vei ned, mer enn et luftgevær. Edit: "In the case of a bullet fired at sufficiently close to a vertical angle to result in a non-ballistic trajectory, the bullet would tumble, lose its spin, and fall at a much slower speed due to terminal velocity and is therefore rendered less than lethal on impact (the Busted rating)." Endret 14. november 2009 av Petoah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå