Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Nå finnes det veldig mye rar informasjon rundt dette, skal prøve å finne noen skikkelige kilder  ;)

Prøvde å finne noen bedre kilder, men det var vanskelig gitt =/ Viser seg at discovery science anslo at en gorilla var 12-20 ganger sterkere enn et menneske ut ifra hvilken tykkelse av bambus en gorilla kan knekke. Det har vist seg i ettertid at gorillaen biter først for å svekke strukturen - så dette estimatet er ikke korrekt lengre.

 

 

Kan dette stemme?

 

Approximately 20 times stronger than a sturdy man. Deadlift over 4000 lbs.

 

Da snakker vi 1800kg markløft..

 

Jeg hadde ikke kødda med den hvertfall :p  !

 

Les litt over, nei - dette stemmer nok ikke.

 

Edit: Om du ser litt på fysikken til en gorilla vil jeg tro du vil innse at den ikke er egnet til å markløfte særlig bra egentlig. Benkpress derimot :p

Endret av storken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan personer med strabismus/"skjeling" se dagens 3D-filmer? Jeg har en bror som har hatt et par operasjoner som har gjort at han ikke har kunne sett de gamle 3d-filmene med rød/grønne-briller, men vet at teknologien er litt annerledes nå.

Dagens teknologi baserer seg på ulik polarisering av lys for de ulike øynene. Enkelt forklart får man litt forskjellig bilde på hvert brilleglass. Hvis rød/grønne briller var et problem på grunn av uoverensstemmelse med øyets retning er det sikkert et problem med dagens teknologi også.

Lenke til kommentar

Kan en kule som avfyres oppover få høy nok hastighet på vei ned igjen til å ta liv av noen?

 

Er det noen som vet hva denne frasen er på hebraisk: "Whoever saves one life, saves the world entire"?

 

Mulig den heller er slik: "And whoever saves a life, it is considered as if he saved an entire world.", litt usikker.

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar
Kan en kule som avfyres oppover få høy nok hastighet på vei ned igjen til å ta liv av noen?

 

Nei. I Mythbusters episode 50 (Bullets Fired Up) tester de dette. Om jeg husker riktig så skader ikke kulen, på vei ned, mer enn et luftgevær.

 

Edit:

"In the case of a bullet fired at sufficiently close to a vertical angle to result in a non-ballistic trajectory, the bullet would tumble, lose its spin, and fall at a much slower speed due to terminal velocity and is therefore rendered less than lethal on impact (the Busted rating)."

Endret av Petoah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...