Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg legger en diamant fra en giftering oppå en ambolt, og dæljer til med den største slegga jeg finner, blir diamanten pulverisert?

 

Man sier at diamanten er det sterkeste materialet i verden, og at bare diamant kan skade diamant. men de er vel ikke uknuselige, heller?

 

Hva skjer når slegga treffer diamanten på ambolten?

Knuses ambolten? Slegga? Diamanten?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Hvis jeg legger en diamant fra en giftering oppå en ambolt, og dæljer til med den største slegga jeg finner, blir diamanten pulverisert?

 

Man sier at diamanten er det sterkeste materialet i verden, og at bare diamant kan skade diamant. men de er vel ikke uknuselige, heller?

 

Hva skjer når slegga treffer diamanten på ambolten?

Knuses ambolten? Slegga? Diamanten?

Man må skille på "hardeste" og "sterkeste".

 

Med "hardeste" mener man at stoffet er ekstremt slitesterkt. Kun diamant kan lage riper i diamant, for å si det på denne måten.

 

Men diamant er ikke "sterk" i den forstand at den er uknuselig. Har du en sterk nok hammer som sendes i høy nok fart mot diamanten, kan den nok pulveriseres.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hvis jeg legger en diamant fra en giftering oppå en ambolt, og dæljer til med den største slegga jeg finner, blir diamanten pulverisert?

 

Man sier at diamanten er det sterkeste materialet i verden, og at bare diamant kan skade diamant. men de er vel ikke uknuselige, heller?

 

Hva skjer når slegga treffer diamanten på ambolten?

Knuses ambolten? Slegga? Diamanten?

 

Altså, slegga og ambolten vil deformere før diamanten deformerer - derfor vil diamanten slippe fra dette uten skader. Det mener nå jeg, men tør ikke påstå det 100%, en ambolt er hard xD

Lenke til kommentar
Altså, slegga og ambolten vil deformere før diamanten deformerer - derfor vil diamanten slippe fra dette uten skader. Det mener nå jeg, men tør ikke påstå det 100%, en ambolt er hard xD

Jeg tar sjansen på å påstå at det du skriver bare er tull. Se innlegget mitt over.

 

Noe jeg lett kan gjøre på en fortauskant med en hammer fra Jernia?

Diamanten kan være en sånn som står i en giftering.

Antagelig, men jeg skal ikke si det helt sikkert.

Lenke til kommentar
Hvis jeg legger en diamant fra en giftering oppå en ambolt, og dæljer til med den største slegga jeg finner, blir diamanten pulverisert?

 

Man sier at diamanten er det sterkeste materialet i verden, og at bare diamant kan skade diamant. men de er vel ikke uknuselige, heller?

 

Hva skjer når slegga treffer diamanten på ambolten?

Knuses ambolten? Slegga? Diamanten?

 

Altså, slegga og ambolten vil deformere før diamanten deformerer - derfor vil diamanten slippe fra dette uten skader. Det mener nå jeg, men tør ikke påstå det 100%, en ambolt er hard xD

 

Jeg tipper du knuser en diamant ganske greit med en vanlig hammer. Diamanter er ikke oppsiktsvekkende bestandige mot slag såvidt jeg husker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hvorfor heter det Blu-ray og ike blue-ray

 

om jeg kjøper en slik http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5914

kan jeg da bare koble den til 3 batterier som hver er på 1,5V og bruke den slik? må jeg begrense antall mw?

 

er det seriekobling når batterier er kobler med + til -? er det parallell når det er + på + og - på -? googlet, men fikk opp samme bilde på begge.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
hvorfor heter det Blu-ray og ike blue-ray

Tipper på at det har noe å gjøre med en pågående trend i USA å skrive ting slik de uttales.

 

om jeg kjøper en slik http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5914

kan jeg da bare koble den til 3 batterier som hver er på 1,5V og bruke den slik? må jeg begrense antall mw?

Du må nok begrense antall mw, enkleste måten er ved å ha en motstand i serie med dioden.

 

For å få en seriekobling må du koble + til -. Vær nøye med å koble rett i forhold til + og - på selve dioden.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
[bredde i millimeter]/[høyde som prosent av bredden]R[felgdiameter i tommer]

Bekreftes.

Dekkhøyden regnes i prosent av dekkbredden. Det er derfor dette tallet kalles dekkets profil, fordi målet jo er et forholdstall mellom dekkbredden og dekkhøyden. Og dekkbredden regnes ytterst på dekkets sidevegger (ubelastet dekk).

 

47892_tyre%20dimension%20picture%20805.jpg

SW=dekkbredde ... SH=dekkhøyde

 

Her er et egenutviklet Excelregneark for dekkstørrelser: http://selode.home.online.no/hjelp/dekkalkulator.xls

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...