Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, vet om mange plasser der det er slik som Hyperio sier, men og mange plasser der herredassen er først.

 

Lagunen f.eks har en av hver sort.

 

Mens de nye ferjene mellom Arsvågen Mortavika og Sandvikvåg Halhjem har også begge deler. Og på de dassene der herredass er først har man fri sikt inn til pissoaret når damekøen er lang. Så Simen1 kan være inne på noe i dasser der designet fører til fri sikt. :) Ofte er jo pissoaret plassert litt bort da.

 

Tror nok dette er veldig tilfeldig hvordan det er, men så har man det faktum at damedassen har flere toaletter, som tar større plass, noe som også kan spille inn på plasseringen. At f.eks søylen med rør etc. går gjennom herredassen med avspringere inn til damedassen, og da får man mindre areal på herredassen, men man trenger jo også mindre siden halvparten er pissoar som tar liten plass. *pust*

Lenke til kommentar
Hva slags strømkontakt har de i Tyrkia?

 

 

Hva slags strømkontakt har de i Tyrkia?

 

sånn med 3 flate kontakter og 110V.

norske passer altså ikke i kontakten der...

 

 

De gangene jeg har vært i Tyrkia har det vært helt normale stikkontakter alle plasser. Dvs. den samme typen vi bruker her i Norge. Men dette var vel ikke særlig snedig var det vel..

Endret av Palme
Lenke til kommentar

Brilleland gir aldersrabatt, så hvis du er 10 år gammel får du 10%, og hvis du er 97 år, får du 97%.

Dette ifølge reklamen.

 

Er det virkelig gratis hvis du er 100 år?

Eller gjelder dette f.eks. kun materialer, men ikke arbeid?

Hva med skjulte gebyrer?

 

Og morsomst av alt:

Hvis du er 120 år gammel, får du da 20% av kjøpssummen utbetalt, eller får du brillene gratis?

Lenke til kommentar
Brilleland gir aldersrabatt, så hvis du er 10 år gammel får du 10%, og hvis du er 97 år, får du 97%.

Dette ifølge reklamen.

 

Er det virkelig gratis hvis du er 100 år?

Eller gjelder dette f.eks. kun materialer, men ikke arbeid?

Hva med skjulte gebyrer?

 

Og morsomst av alt:

Hvis du er 120 år gammel, får du da 20% av kjøpssummen utbetalt, eller får du brillene gratis?

http://www.nettavisen.no/skraablikk/article229039.ece

Lenke til kommentar

Linken til Frexxia og utsagnet til Matsemann er i strid med hverandre. Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på hvem av dem som har rett.

 

Frexxia har bidratt med en link. Er Matsemanns utsagn basert på antakelser?

Er det mulig at Brillelands ansatte mangler opplæring, og egentlig ikke skulle ha gitt penger tilbake da denne 102 år gamle damen kom innom?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hva? Er det innfatningen som kostet mest?

Har alltid trodd at glasset var svindyrt fordi det var optisk glass med presisjonssliping, mens innfatningen vare var ståltråd...

 

 

Linken over sier ikke om man får penger tilbake hvis man er 101 år gammel. Men forrige link sier at noen ansatte har tolket det slik.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Hva? Er det innfatningen som kostet mest?

Har alltid trodd at glasset var svindyrt fordi det var optisk glass med presisjonssliping, mens innfatningen vare var ståltråd...

 

Personlig ville jeg tippe en gjennomsnitts-innfatning koster maks noen tiere å produsere. Noe av den drøye prisen kan kanskje forklares med at hver butikk har uendelig mange, og neppe selger alle(?)

 

AtW

Lenke til kommentar

Utrolig.

Glassene er jo umulige å lage uten space-age teknologi.

Innfatningen kan hvem som helst lage av ståltråd.

Jeg er overrasket over at det er den som koster mest.

 

Det forklarer hvorfor SpecSavers er så billig.

Selv jeg kan lage en innfatning.

 

 

 

 

Hvorfor sier man at ting som er negative "suger"?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Hva slags strømkontakt har de i Tyrkia?
Hva slags strømkontakt har de i Tyrkia?
sånn med 3 flate kontakter og 110V.

norske passer altså ikke i kontakten der...

De gangene jeg har vært i Tyrkia har det vært helt normale stikkontakter alle plasser. Dvs. den samme typen vi bruker her i Norge. Men dette var vel ikke særlig snedig var det vel..

det var ikke det sist gang jeg var i tyrkia, for ca ett år siden.

 

Utrolig.

Glassene er jo umulige å lage uten space-age teknologi.

Innfatningen kan hvem som helst lage av ståltråd.

Jeg er overrasket over at det er den som koster mest.

 

Det forklarer hvorfor SpecSavers er så billig.

Selv jeg kan lage en innfatning.

 

de fleste innnfatninger består jo av litt mer enn stål-tråd, selv om det så klart er mulig.

man betaler jo som vanlig mye for merket...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Utrolig at alle brillebutikkene satser på dyre merker, når en kinesisk produsent kunne laget innfatninger ti 10 kroner per stykk.

Godt Specsavers har skjønt det, da.

 

Hvis jeg ikke kjører Lamborghini, bruker Chanel-klær eller Gucci-veske, hvorfor skulle jeg da ville ha designerbriller?

Utrolig at Specsavers er den eneste butikken som har skjønt at det finnes et marked for folk som kjører Peugeot og spiser First Price-mat.

Lenke til kommentar

Det er mye større prisforskjell på glass enn man er klar over. Man får glass ned i noen tiere per stykk, og man får glass til over tusenlappen i innkjøpspris. Volum har mye å si, både hos optikeren og hos glassprodusenten. Typisk får man billigere glass i "enkle" styrker fordi det produseres mer av de. Glassene skal også slipes, og da har enkelte optikere avansert utstyr som gjør dette selv, rimeligere og fortere enn å få ferdigslipte glass tilslipt.

 

Glass havner innenfor andre momsregler. Innfatninger blir dyre siden det er vanlig moms, og 5 års reklamasjonsrett på de.

 

Det er endel svinn; både i form av innfatninger som aldri blir solgt, og i form av ting som kan skje. F.eks kan glass gå sund under sliping eller montering, innfatninger kan brytes av under tilpasning osv. Feilbestilling i forhold til målte styrker er også en vesentlig utgiftspost, siden kunden ikke kan klandres om optikeren klarer å oppgi feil styrker ved bestilling.

 

Briller er ikke bare-bare. Det er sunt med prispressing fra billigkjeder, men man må huske at dyrere glass kan ha noe for seg, og at optikeren skal være flink selv om brillene er billige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...