Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Kan man overleve å bli flådd?

Jeg mener ikke sånn flådd som man blir av NRK og Autopass, men sånn flådd som man gjør når man fjerner skinnet fra et dyr.

 

Jeg så Survivorman på Discovery. Han flådde en død sau, og huden kom rett av. Virket ikke som om huden var forbundet med resten av kroppen, den bare hang på som en sømløs jakke.

Du kunne nok ha overlevd hvis du fikk medisinsk hjelp rask nok, men hadde noen flådd deg er det en sannsynlighet at du ville død av ren smerte og sjokk. Uansett ville du vært veldig utsatt for infeksjoner og blodtap og du ville helt klart ha død uten medisinsk hjelp.

 

Tror du det? Folk som mister mye av huden sin i brann dør jo pga væsketapp, infeksjon, osv

 

AtW

Om jeg tror hva? At de kan overleve med medisinsk hjelp. Tror det er mulig ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seinfeld, så sitter det jo et publikum og ser på når det blir filmet og som ler når det skjer morsomme ting osv. Det jeg lurer på er hvordan de gjør det når det feks skjer ting som er manipulert i serien. Igår så jeg en episode da Kramer sovnet i solen og ble helt gjennomstenkt. Newman så derfor for seg Kramer som en kylling, og hodet til kramer var plutselig manipulert på en ferdig stekt kylling på et fat. Hvordan gjør de da dette for publikum? Fordi publikum ler jo.

Spiller det av for dem, tenker jeg. Og tar opptak av latteren deres.

 

Men som nevnt, klipp & lim er en annen mulighet.

Lenke til kommentar
Seinfeld, så sitter det jo et publikum og ser på når det blir filmet og som ler når det skjer morsomme ting osv. Det jeg lurer på er hvordan de gjør det når det feks skjer ting som er manipulert i serien. Igår så jeg en episode da Kramer sovnet i solen og ble helt gjennomstenkt. Newman så derfor for seg Kramer som en kylling, og hodet til kramer var plutselig manipulert på en ferdig stekt kylling på et fat. Hvordan gjør de da dette for publikum? Fordi publikum ler jo.

 

De har nok ingen problemer med å legge inn litt latter som er blitt tatt opp ved en tidligere anledning.

 

Men for publikum som ser på serien da vil jo episoden ikke gi noen mening, om de ikke skal få med seg alt som skjer?

Lenke til kommentar
Synes sjelden det lukter ille i grunn. At det ser ille ut er en annen ting. Noen andre som har lagt merke til det? (At det er innerst i gangen.)

 

Kan ikke si eg har tenkt over det, men vil tro det er litt logikk i å plassere dass etc nærmest mulig yttervegg f.eks, mtp enklere å vedlikeholde senere. Og ikke midt mellom to kontorer, da låser man mye areal, lite frihet, samt at man står i fare for å ødelegge mye mere ved en evt. lekkasje.

 

Røropplegg tar stor plass.

Lenke til kommentar

På noen gangfelt i store lyskryss her i Trondheim (les Tonstadkrysset) lyser denne lampen som indikerer at du har trykket på for å få "grønn mann" helt til du faktisk får denne kjente "mannen". På andre (les krysset ved City Syd) så lyser denne lampen bare så lenge du faktisk holder inne knappen. Hva er grunnen til at dette er ulikt på forskjellige kryss?

Lenke til kommentar
På noen gangfelt i store lyskryss her i Trondheim (les Tonstadkrysset) lyser denne lampen som indikerer at du har trykket på for å få "grønn mann" helt til du faktisk får denne kjente "mannen". På andre (les krysset ved City Syd) så lyser denne lampen bare så lenge du faktisk holder inne knappen. Hva er grunnen til at dette er ulikt på forskjellige kryss?

 

Produsenten?

Lenke til kommentar
Hvorfor er ofte herretoalettet i mer eller mindre offentlige bygninger innerst i gangen?

Det har jeg ikke tenkt over, men når du sier det så tror jeg at det gjelder for de plassene jeg er også. Jeg kan tenke meg to grunner (ikke begrenset til herre-):

- Ingen vil ha et toalett vegg i vegg med sitt kontor eller sitt restaurantbord. I enden av gangen har toalettet færrest mulig naboer.

- Ved oppføring av bygg ønsker man å samle våtrom i kolonner på grunn av enklere og billigere røropplegg, samt enklere konstruksjon av rommene (membraner, sluker, avløp, avlufting, stigerør mellom etasjene, minst mulig horisontalt røropplegg osv)

Lenke til kommentar
Hvorfor er ofte herretoalettet i mer eller mindre offentlige bygninger innerst i gangen?

Det har jeg ikke tenkt over, men når du sier det så tror jeg at det gjelder for de plassene jeg er også. Jeg kan tenke meg to grunner (ikke begrenset til herre-):

- Ingen vil ha et toalett vegg i vegg med sitt kontor eller sitt restaurantbord. I enden av gangen har toalettet færrest mulig naboer.

- Ved oppføring av bygg ønsker man å samle våtrom i kolonner på grunn av enklere og billigere røropplegg, samt enklere konstruksjon av rommene (membraner, sluker, avløp, avlufting, stigerør mellom etasjene, minst mulig horisontalt røropplegg osv)

- Man vil helst ikke ha vinduer inn til toalett, altså de må være innerst i bygget.

 

EDIT: Eller for å si det på en annen måte: Toalett er ett av rommene som har minst bruk for vindu, derfor sparer man heller utvendige vegger med vindu til rom som trenger det mer.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Er pedofile mer homo enn resten av befolkningen?

Eller er det tilgjengelighet som gjør at slemme menn så ofte voldtar små gutter, i stedet for jenter?

 

Lommemannen mente at gutter tåler det bedre, så han var "snill" nok til å la være å voldta jenter.

Men er dette en vanlig årsak til at pedofile menn velger ofre av samme kjønn?

Eller er det fordi gutter er lettere tilgjengelige i Speider'n, fotballtrening, osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...