Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Grensen er definert på en uendelig tynn linje en eller annen plass (ca. på midten) i den avskogete sonen. Altså er det en definert norsk og svensk side i den avskogete sonen.

Det er ikke noen internasjonal sone eller felles-sone mellom Norge og Sverige.

Men hva om man i ettertid ikke greier å bestemme det nøyaktige stedet hvor drapet foregikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grensen er definert på en uendelig tynn linje en eller annen plass (ca. på midten) i den avskogete sonen. Altså er det en definert norsk og svensk side i den avskogete sonen.

Det er ikke noen internasjonal sone eller felles-sone mellom Norge og Sverige.

Men hva om man i ettertid ikke greier å bestemme det nøyaktige stedet hvor drapet foregikk?

Da hadde kanskje Norge og Sverige måtte forhandle om hvor rettsaken skulle gå (skal ikke se bort fra at det finnes avtaler om grenseoverskridende kriminalitet som dekker denne situasjonen)

Eventuelt kunne et(eller begge) av landene påberopt seg eksterritoriellrett og kjørt rettsak uten videre dikkedarer.

Lenke til kommentar
Jeg tror nesten at vi mennesker hindrer evolusjonen litt, iogmed at vi utvikler ting vi har bruk for og forbedrer våre hjelpemidler hele tiden. Kan ikke se hva som skal forbedres som vi ikke fikse sjæl etterhvert.

Delvis enig. Jeg tror egentlig vi evolverer oss i negativ retning mtp fysisk tilpasning og gener. Vi passer på alle og vi har medisiner til det meste nesten uansett hvor dårlig genene til den som vokser opp er. Mutasjoner skjer hele tiden, og de fleste er dårligere, altså jeg tror vi blir dårligere i framtiden.

Lenke til kommentar

I går hadde jeg drukket øl og var dust, og hadde en liten konkuranse med en venn. Det var rett og slett om å gjøre å holde en fyrstikk til hele var sort (forkullet). Jeg innså etterpå at det ikke var så lurt, da det ikke var noe særlig godt.

Uansett, i dag virker huden på fingertuppene mine veldig hard, og virker litt tykkere. Hvorfor har dette skjedd? Det er ingen blemmer, og huden ser helt fin ut.

Edit: Kom til å lure på en ting til: dersom man brenner huden rett av fingertuppene, vil huden vokse ut slik at man fortsatt har fingermerkene, og vil disse fingermerkene være like de merkene du hadde før?

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar

Fingermerket bevares så lenge det bare er overhuden (dødt) og lærhuden som er skadet. Jeg tror det er underhuden som bevarer fingermerkene. Skades underhuden så får man arr.

Det du har fått er en blemme selv om den ikke ser sånn ut. Overhuden er skadet i et lite område som ikke er stort nok til å blåse seg opp til en blemme.

Utfordringen din er fult mulig å gjennomføre uten å brenne seg. Men man må ha triksene/teknikken riktig. Slik gjøres det: Vær på et sted uten trekk og uten pust som blåser mye liv i flammen. Hold fyrstikken loddrett med hodet opp. Dersom flammen er i ferd med å slukke, skakk på fyrstikken sånn at den livner litt til igjen. Poenget er at flammen skal brenne så langsomt som mulig slik at hele veden rundt hodet er brent opp når du må skifte grep. Når fyrstikken er brent ca 2/3 er det på tide å skifte grep. Vipp fyrstikken mot vannrett posisjon for å skifte grep. Hodet holder mer på varmen enn stammen så den skal du ikke ta tak i hodet. Ta tak noen millimeter inn på stammen. Vipp fyrstikken helt rundt så den gjenværende tredjedelen brenner opp. Fingrene skal være under fyrstikken og flammen under hele prosedyren. Det hjelper å ha tykk hud på fingrene så trikset er ikke like behagelig for alle. PS. eventuell leking med ild gjøres fullstendig på eget ansvar! Vær forsiktig.

Lenke til kommentar
Hvorfor akselerer og deakslerer torrent-nedlastinger?

Det er et veldig lite snedig spørsmål om du hadde satt deg ned 2min og lest litt om hvordan torrent funker.

Du er tross alt avhengige av andre personer har det du skal laste ned.

Er det få som har det du skal ha, får du lav hastighet. Og vica verca.

Lenke til kommentar
Kan man overleve å bli flådd?

Jeg mener ikke sånn flådd som man blir av NRK og Autopass, men sånn flådd som man gjør når man fjerner skinnet fra et dyr.

Jeg så Survivorman på Discovery. Han flådde en død sau, og huden kom rett av. Virket ikke som om huden var forbundet med resten av kroppen, den bare hang på som en sømløs jakke.

Du kunne nok ha overlevd hvis du fikk medisinsk hjelp rask nok, men hadde noen flådd deg er det en sannsynlighet at du ville død av ren smerte og sjokk. Uansett ville du vært veldig utsatt for infeksjoner og blodtap og du ville helt klart ha død uten medisinsk hjelp.

Lenke til kommentar
Kan man overleve å bli flådd?

Jeg mener ikke sånn flådd som man blir av NRK og Autopass, men sånn flådd som man gjør når man fjerner skinnet fra et dyr.

Jeg så Survivorman på Discovery. Han flådde en død sau, og huden kom rett av. Virket ikke som om huden var forbundet med resten av kroppen, den bare hang på som en sømløs jakke.

Du kunne nok ha overlevd hvis du fikk medisinsk hjelp rask nok, men hadde noen flådd deg er det en sannsynlighet at du ville død av ren smerte og sjokk. Uansett ville du vært veldig utsatt for infeksjoner og blodtap og du ville helt klart ha død uten medisinsk hjelp.

Tror du det? Folk som mister mye av huden sin i brann dør jo pga væsketapp, infeksjon, osv

AtW

Lenke til kommentar

Seinfeld, så sitter det jo et publikum og ser på når det blir filmet og som ler når det skjer morsomme ting osv. Det jeg lurer på er hvordan de gjør det når det feks skjer ting som er manipulert i serien. Igår så jeg en episode da Kramer sovnet i solen og ble helt gjennomstenkt. Newman så derfor for seg Kramer som en kylling, og hodet til kramer var plutselig manipulert på en ferdig stekt kylling på et fat. Hvordan gjør de da dette for publikum? Fordi publikum ler jo.

Lenke til kommentar
Seinfeld, så sitter det jo et publikum og ser på når det blir filmet og som ler når det skjer morsomme ting osv. Det jeg lurer på er hvordan de gjør det når det feks skjer ting som er manipulert i serien. Igår så jeg en episode da Kramer sovnet i solen og ble helt gjennomstenkt. Newman så derfor for seg Kramer som en kylling, og hodet til kramer var plutselig manipulert på en ferdig stekt kylling på et fat. Hvordan gjør de da dette for publikum? Fordi publikum ler jo.

De har nok ingen problemer med å legge inn litt latter som er blitt tatt opp ved en tidligere anledning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...