buvvije Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 På øyemål ser dette ut som stedet. Det ligger inn mot svenskegrensa i Engerdal i Hedemark (øst for Østerdalen). Det er ca 230 km fra både Oslofjorden og Trondheimsfjorden. I Engerdal bor jeg EDIT: Veit det bare ble tull med navn på quote osv. SRY! Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Språkrådet "Grunnen til at bynavn og bydelsnavn får på foran seg, er ofte at de er gamle gårdsnavn." Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Hvis jeg skal sende en pakke til noen som er i Korea, hvordan gjør jeg det og sikrer at den kommer frem raskest mulig? Hvis brevet ikke er sendt som "Air Mail" tar det sikkert lang tid., regner med du mener Sør-Korea. Pakkepost: CarryOn Cash tar 6-8 dager + at du bør regne litt ekstra fram mot jul. http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Pakker/951.cms Link til tidstabell t.h. Endret 6. november 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
Palme Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har "alle" land et firma ala norske Posten? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har "alle" land et firma ala norske Posten? Står ingenting direkte annet enn at posttjenesten som regel er underlagt "statlige forskrifter". Norsk Wikipedia og Engelsk Wikipedia. Søkemotor er en fin bil Forøvrig har iallefall alle de 50 landene jeg har besøkt et offentlig/statlig (og som oftest) fungerende postvesen. Siden jeg har vært i en god del avkroker, så regner jeg med at alle lande med relativt oppegående infrastruktur har et (statlig kontrollert) postverk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har "alle" land et firma ala norske Posten? Alle siviliserte land har fraktselskaper for brevpost, men ikke alle har ett statseid/statsdrevet fraktselskap for brevpost. Noen land har ett eller flere privateide or privatdrevne fraktselskaper for brev. Tidligere hadde Posten monopol på frakt av brev og private pakker. Monopolet ble delvis oppløst og selskaper som tidligere bare har fraktet pakker for næringslivet har nå begynt med pakkefrakt for private. Posten har fortsatt monopol på frakt av brevpost (konsesjon), men det ligger i tiden at Posten privatiseres og konkurranseutsettes. Men det vil nok fortsatt bli konseksjonspliktig, uansett hvilke selskaper som tar anbudet/jobben. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hver gang jeg skal spille Fifa eller andre spill fra EA Games dukker samms spørsmål opp, og jeg og søskenbarnet mitt har hatt utallige diskusjoner angående temaet. Hva er det egentlig som blir sagt når EA Games logoen dukker opp på skjermen? Det er noe lignende som "EA Games, tennergame". Søskenbarnet mitt mener det er "It's in the game", men blir sagt veldig fort. Noen som har fasit? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Challenge everything? Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Se for deg at du har pepsi i et glass. I pepsi er det kullsyre og når disse boblene flyter fra bunnen av glasset opp til toppen, så vil de automatisk tiltrekke seg andre bobler som har flytet opp. Boblene vil også alltid bli tiltrukket mot kanten av glasset.. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Søskenbarnet mitt mener det er "It's in the game", men blir sagt veldig fort. "It's in the game" er et EA Sports slagord, så jeg trodde det var det som ble sagt. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Challenge everything? I noen spill stemmer det, men ikke i Fifa og en del andre spill. "It's in the game" er et EA Sports slagord, så jeg trodde det var det som ble sagt. Det er isåfall ekstremt uklart. Endret 6. november 2009 av SuKa Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Har "alle" land et firma ala norske Posten? Alle land som har et fungerende styresett og noenlunde infrastruktur har i praksis et postvesen, men man har ikke noen garanti for at alle kriker og kroker dekkes av dette. Medlemslandene i Verdenspostforeningen: http://www.upu.int/members/en/members.html T.o.m. Nord-Korea - Democratic People's Rep. of Korea. Men se ikke bort ifra at det meste av posten fra utlandet blir undersøkt og ev. sensurert. Endret 6. november 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 "It's in the game" er et EA Sports slagord, så jeg trodde det var det som ble sagt. Det er isåfall ekstremt uklart. Jeg har alltid tenkt meg at han sa "'tis in the game.", altså 'tis istedenfor it's. Lite brukt måte å si det på. Er en dialekt av noe slag vil jeg tro. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 http://games.easports.com/games/nascarsimr...2A5487A1.244060 Sjekk hva som står i tittelfeltet på browseren din Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Merkelig at de sier det så utydelig. Skulel tro det var viktig at folk forstod. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Skjekk hørselen din, det er veldig tydlig. Nesten uforståelig for meg at du feiltolket det. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Hvilke spill har du hørt det på? Er nemlig forskjellig fra spill til spill. Endret 6. november 2009 av SuKa Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hvis jeg skal sende en pakke til noen som er i Korea, hvordan gjør jeg det og sikrer at den kommer frem raskest mulig? Hvis brevet ikke er sendt som "Air Mail" tar det sikkert lang tid., regner med du mener Sør-Korea. Pakkepost: CarryOn Cash tar 6-8 dager + at du bør regne litt ekstra fram mot jul. http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Pakker/951.cms Link til tidstabell t.h. Mete selvsagt sørkorea ja. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hvilke spill har du hørt det på? Er nemlig forskjellig fra spill til spill. Alle EA-spill har nogenlunde lik ad der ja. 'It's in the game' er veldig tydlig. Hvorfor skulle det vært tennergame? Burde ta tipset fra Revolution om du ikke hører det ja Lenke til kommentar
co2 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har en "sukkerbit" i en ny lampe som jeg skal koble opp. Problemet er at denne lampa har en ny type, som jeg ikke forstår helt hvordan skal fungere. Er ganske stor med klamper på toppen, men jeg får ikke kablene til å festes på noe vis. Noen som har peiling? Hva er disse nye for noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå