Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det.

Ta kona mi når me giftet oss. Hun ville ha med sitt "pikenavn". Det ble da hennes mellomnavn hvis hun skulle ha mitt etternavn bakerst i navnet.

Bygd opp slik i Norge:

Fornavn Mellomnavn Mellomnavn Mellomnavn Mellomnavn Etternavn f.eks :)

Edit: Hvis eg leser lovdata rett så er det eg skriver over litt feil, det eg skriver over er i henhold til navneendringsskjemaet kona mi fikk når hun skulle skifte navn. Mulig det har vært endringer.

Lovdata sine sider sier at navn som kan være etternavn kan være mellomnavn. Man har kun lov til ett etternavn, men står ingenting om antallet fornavn. Og det betyr at Ole Christian Nordmann har to fornavn og et etternavn.

Beklager den feilen der.

Lovdata sine navnesider

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Hvis jeg skal sende en pakke til noen som er i Korea, hvordan gjør jeg det og sikrer at den kommer frem raskest mulig?

Har fått kort der nede fra som er sendt gjennom vanlig post som har brukt et par måneder og sånn og det er jo lite koselig hvis man skal sende julegave.

Ring et transportselskap, jeg har fått sendt en stor pakke fra Bergen til litt utenfor Wien i østerrike på under 24 timer. Betaler du, så kommer ting fram. Flere fraktselskaper har en egen avdeling som tar hånd om sendinger som ikke dekkes av deres vanlige produkter. Evt så kan du vel bare sende det med et fraktselskap med et vanlig produkt? Det finnes jo ørten av de som har tidsgaranti.

AtW

Lenke til kommentar
Hvor mye rabatt kan man forvente å oppnå ved langtidsleie av hotellrom? F.eks 6 måneder.

Lite vil jeg tro, her i området er de fleste hoteller fulle i ukedagene. Når det er sagt så bor en kamerat av meg i Thailand på hotell for 75,-/dagen(dobbeltrom), han betaler leie for 6mnd om gangen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...