lockdog Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 Mulig det er fordi eldre folk er tørrere på fingrene enn oss "unge", og dermed syntes det er litt ekkelt å blad i avisen uten å gjøre det? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 Hvis fingrene mine er for tørre for slikt ånder jeg bare litt på fingrene for å minske smittefare, eller gnir fingertuppene mot hverandre til de er varme og fuktige. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 Kan det stemme at å slikke seg på fingrene før man blar i f.eks en avis eller prøver å gnikke en pose åpen er på vei ut? På jobb for noen dager siden så jeg 3 kollegaer i ca. 40 årsalderen gjøre det, men kan ikke huske å ha sett noen under 30 på... Tror ikke jeg har sett det en eneste gang faktisk. Det hender jeg gjør det, for å gjøre det lettere å bla i de løvtynne bladene. Jeg har egentlig aldri tenkt over dette før, men kanskje jeg burde skjerpe meg med tanke på denne uvanen. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 Hvilket salt er dette? Det er ett hvitt salt, lukter eddik. Det står kun NH4Ac. Hva står Ac for, det er hovedspørsmålet mitt? Kan det være NH4+ og CH3COO- som danner det hvite saltet? Hvordan kan jeg isåfall påvise disse stoffene? NH4 er jo greit, da tilsetter man bare NaOH og tester pH. Hva med resten. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 http://www.google.no/search?hl=no&clie...aq=&oq=NH4A Ammonium Acetate er første treff på google i hvertfall. Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 http://www.changbioscience.com/protocols/r...ateNH4Ac80M.htm Ammonium Acetate finner jeg ut med et kjapt google søk, men jeg vil si dette er et usnedig spørsmål spør du meg. Over på noe mer snedig: Hvis en bil beveger seg 100 kmt i forhold til bakken, vil da bunnen av dekket liksom stå i ro og toppen bevege seg i 200 kmt (i forhold til bakken merk). Ble rart forklart, men når jeg deler opp fartsvektorer og summerer disse får jeg dette. Det virker sant samtidig som det virker helt ulogisk - tenker jo liksom at farten til dekket er over 0 nederst, men når du summerer verdiene blir det jo 0. Klønete forklart, men noen som vil prøve å forklare dette bedre? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Ja, det er helt riktig. Hvis ikke ville jo dekket spunnet. Se på en bil som kjører veldig sakte. Da kan du se at samme delen av dekket står i ro over bakken, mens det snurrer. Du kan vise det samme med en klinkekule eller penn elle noe rundt du finner på rommet ditt. Endret 3. november 2009 av Zeke Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Hvor går egentlig grensen for hva som er akseptabelt å skrive på en bil? Hvis jeg lakka dette som står under her, på en bil, ville folk ta det med et smil - eller ville jeg finne bilen min hærpa og en anmeldelse i postkassa dagen etter? "In Norway, only 1 out of 12 convicted rapists are sent to jail. As such, rape is believed to be about 92% legal in Norway. Norway used to have a paragraph in its Constitution excluding Jews from the country. This suggests that Norwegians were once intelligent. Then a homosexual hippy named Henrik Wergeland came along and tricked people into feeling sorry for them. Norway was originally a floating arsenal of virgins created by the Nazis during World War II to spite Churchill. To spite the French, it was later crashed into Northern Europe, where it remains. Norway has the world's largest population of black metal fans, who enjoy discussing Hitler, burning down churches, and eating their friends' brains [1]. Norway was home to a very rare parrot, the Norwegian Blue, which is now extinct. The last one died on the set of an English TV comedy series in the 1970's apparently pining for the fjords. In the city of Tromsø, located in the northern region of Norway, 95% of all buildings are built from fish bones. EFnet has the largest concentration of exile Norwegians, though most of them are actually Russians with a bad sense of direction. Norway is constantly pwned by a superior country known as Wallachia. About 20% of all inhabitants of Oslo are drug-addicted, homeless beggars or professional thieves. This behavior is perfectly legal in Norway, because the police aren't allowed to stop criminals. Law enforcement is frowned-upon, because it is considered "rude" to uphold the law unless it's tax related. Racism is actually a sport in Norway. Brummundal city is what one could call "Norway's racism-capital". They have won the Golden Nigga trophy many years in a row. Income tax in Norway is 50%, a pint of beer costs 15 dollars, and a pack of smokes costs 20 dollars. There's a 25% VAT on all products in addition to other taxes. Most citizens are too poor to afford meat or fresh vegetables, and sustain themselves on rationed bread and goat milk cheese; only confused japanese tourists or old germans travel there. It is also illegal to smoke in Norway, but legal to purchase tobacco, and since Norwegians are dumb rich, they still spend half their wages buying cigarettes, and wallowing in pity every time they want to light one. 10-30 times a day. They then throw them away and buy a new pack to stimulate the economy. Intelligent Norwegians therefore use snus instead. Norway's Internet domain is "NO", which explains their massive tourism industry. Every week, Norway is not visited by over 9000 visitors. With the exception of South Africans, Norwegians are known as the most tolerant people on the Earth. They are friendly towards immigrants and warmly welcome people of any nationality. Black people are particularly popular in Norway and are expected to form its next government. There are two indigenous tribes in Norway, the Sami and the "Kvæns" (also called "Kvens"). In reality, they're not indigenous, they're just immigrant trailer-trash from Finland who want to feel special. The best Norwegian ever is named Toki Wartooth, which isn't even a Norwegian name (Norwegian names: Eyvind Mikkelson, Snorre Fiskhjärna etc.), and is actually pwned by Skwisgaar Skwigelf anyway." Tok dette fra encyclopedia dramatica. Det er jo endel der som er ganske så rasistisk, men det er jo ikke meningen at det skal tas høytidelig. Hva tror dere om dette? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) I rett kontekst (dvs på ED) er mye av det som står der veldig morsomt. Mye av det er bare dumt, noe er rasistisk smørje. I en helt annen kontekst (bilen din) er det bare latterlig. Ingen vil skjønne noe av det, og du vil kjøre rundt i det tåpeligste kjøretøyet i Norge. Om det er lov, tja - du bør kanskje regne med en anmeldelse fra SOS Rasisme. Endret 4. november 2009 av orjanr Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Sant det, fornuften er ikke like bra midt på natta i forhold til resten av døgnets tider. Jeg har jo drevet på endel med airbrushing, men aldri egentlig brukt tekst i noen av mine kreasjoner. Jeg bare å ha det helt i bakgrunnen, slik at du måtte konsentrere deg for å se hva som står. Det jeg så for meg var reaksjoner av folk faktisk leste det som sto på bilen. (tenkte å ha det på en side feks). Er jo sikkert andre artikler som /Sweden eller /jesus som hadde egnet seg bedre dog.. Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Følgende scenario: Jeg går til nærmeste REMA butikk, finner en 6-pack med Grans Bare ØL på boks, tar ut fire av disse boksene, setter inn to bokser Nordlands Pils (dyrere) inn i midten og fyller igjen med to av de fire Grans Bare ØL-boksene. Jeg blir ikke oppdaget av personalet. Går så til kassa. Vil personalet der ha mulighet til å oppdage at jeg har byttet ut to bokser og dermed snyter dem for 10-15 kroner? (Gitt at de ikke er så paranoide at de tar ut alle boksene i hver eneste 6-pack som passerer kassa.) Må si dere misforstår meg her. Dette er da ingen oppfordring til tyveri, Simen1, uten at vi trenger å diskutere det. Jeg lurer ganske enkelt på om dagens dagligvarebutikker har et slags system som kan oppdage dette, nettopp for å gjøre slike tyveriforsøk umulig. Jeg kan også vri spørsmålet til å lure på hvordan disse "stativene"/"anti-stjele"-utstyret som er satt opp ved alle kassene i din nærmeste REMA-butikk? De som hindrer deg i å ta en Stratos i baklomma når du går ut. (Heller ingen oppfordring til tyveri, men tolk det som du vil) Litt vanskelig å forklare hva jeg prøver å komme fram til, satser på at dere greier å forstå meg rett denne gangen, isteden for å anklage meg for en masse usakeligheter. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) I noen varer ligger det en magnetisk/elektronisk chip som blir deaktivert når den blir dradd gjennom kassen. Kona kjøpte seg joggesko, og chipen i disse ble ikke deaktivert i sportsbutikken, så det begynte å pipe som besatt på Kiwi Endret 4. november 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Å prøve å finne ut hvordan tyverisikrings-systemene fungerer og hvordan de kan omgås skaper fort noen mistanker.. Jeg tror jeg vet overfladisk hvordan flere av systemene fungerer, men føler ikke for å dele det i tilfelle uærlige sjeler leser tråden og ønsker å utnytte det til sin fordel. Men jeg vil legge til at systemene fungerer ikke 100%, men bra nok til at det tar en del av tyvene og fungerer avskrekkende. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Hvor går egentlig grensen for hva som er akseptabelt å skrive på en bil? Hvis jeg lakka dette som står under her, på en bil, ville folk ta det med et smil - eller ville jeg finne bilen min hærpa og en anmeldelse i postkassa dagen etter? "In Norway, only 1 out of 12 convicted rapists are sent to jail. As such, rape is believed to be about 92% legal in Norway. Norway used to have a paragraph in its Constitution excluding Jews from the country. This suggests that Norwegians were once intelligent. Then a homosexual hippy named Henrik Wergeland came along and tricked people into feeling sorry for them. Norway was originally a floating arsenal of virgins created by the Nazis during World War II to spite Churchill. To spite the French, it was later crashed into Northern Europe, where it remains. Norway has the world's largest population of black metal fans, who enjoy discussing Hitler, burning down churches, and eating their friends' brains [1]. Norway was home to a very rare parrot, the Norwegian Blue, which is now extinct. The last one died on the set of an English TV comedy series in the 1970's apparently pining for the fjords. In the city of Tromsø, located in the northern region of Norway, 95% of all buildings are built from fish bones. EFnet has the largest concentration of exile Norwegians, though most of them are actually Russians with a bad sense of direction. Norway is constantly pwned by a superior country known as Wallachia. About 20% of all inhabitants of Oslo are drug-addicted, homeless beggars or professional thieves. This behavior is perfectly legal in Norway, because the police aren't allowed to stop criminals. Law enforcement is frowned-upon, because it is considered "rude" to uphold the law unless it's tax related. Racism is actually a sport in Norway. Brummundal city is what one could call "Norway's racism-capital". They have won the Golden Nigga trophy many years in a row. Income tax in Norway is 50%, a pint of beer costs 15 dollars, and a pack of smokes costs 20 dollars. There's a 25% VAT on all products in addition to other taxes. Most citizens are too poor to afford meat or fresh vegetables, and sustain themselves on rationed bread and goat milk cheese; only confused japanese tourists or old germans travel there. It is also illegal to smoke in Norway, but legal to purchase tobacco, and since Norwegians are dumb rich, they still spend half their wages buying cigarettes, and wallowing in pity every time they want to light one. 10-30 times a day. They then throw them away and buy a new pack to stimulate the economy. Intelligent Norwegians therefore use snus instead. Norway's Internet domain is "NO", which explains their massive tourism industry. Every week, Norway is not visited by over 9000 visitors. With the exception of South Africans, Norwegians are known as the most tolerant people on the Earth. They are friendly towards immigrants and warmly welcome people of any nationality. Black people are particularly popular in Norway and are expected to form its next government. There are two indigenous tribes in Norway, the Sami and the "Kvæns" (also called "Kvens"). In reality, they're not indigenous, they're just immigrant trailer-trash from Finland who want to feel special. The best Norwegian ever is named Toki Wartooth, which isn't even a Norwegian name (Norwegian names: Eyvind Mikkelson, Snorre Fiskhjärna etc.), and is actually pwned by Skwisgaar Skwigelf anyway." Tok dette fra encyclopedia dramatica. Det er jo endel der som er ganske så rasistisk, men det er jo ikke meningen at det skal tas høytidelig. Hva tror dere om dette? 97% ? viste ikke at det var så mange, hehe. Forøvrig så skjønner vel de fleste at det bare er bullshitt det som står der, tror han som har skrevet teksten har kjedet seg noe veldig. Lenke til kommentar
Roeyskatt Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Tannkrem med "whitening"-effekt! Hvordan fungerer det, egentlig? Bare humbug? Har litt forståelse for at tannkremene med sånne små korn i til en viss grad kan skrape vekk noe av misfargingen på tennene, men jeg skjønner ikke at det kan være så mye at det er synlig. Og hva med tannkremene uten korn? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 "korn" som du betegner det fins i all tradisjonell tannkrem, de varierer i størrelse, men fellestrekket er at de har en viss slipende effekt. Abrasiver/slipemidler har god rengjørende effekt på harde overflater. Nettopp derfor kan overdreven hard pussing være skummelt om man kort tid før pussing har svekket tennene med syrlig mat/drikke. Man finner abrasiver også i andre husholdningsprodukter til renhold. F.eks sterke spray-vaskemidler til bruk på badet/på vinduer. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 All tannkrem er består hovedsaklig av "korn", altså finmalt kalk/kalsium, som virker som slipemiddel på tennene. De kornene du tenker på er bare litt grovere enn all den andre kalken, men om de har noen effekt vet jeg ikke. De groveste kornene er vel vanligvis "smaksgranuler". I tillegg til kalken har tannkremene diverse virkemidler. De simpleste tannkremene har kun fluor-forbindelser som virkemidler, og disse har som hovedoppgave å drepe bakterier og starte en konserverende prosess på emaljen. Blekende tannkremer kan i tillegg ha andre aktive virkemidler i små mengder som fører til f.eks kjemisk bleking. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Er det vanlig med tette øyenbryn? Og litt vekst i mellom øyenbryna? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 robbern9292: ja. det er også vanlig å fjerne veksten imellom. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 robbern9292: ja. det er også vanlig å fjerne veksten imellom. Like vanlig som å ikke fjerne det vil eg tro... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå