Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følgende scenario: Jeg går til nærmeste REMA butikk, finner en 6-pack med Grans Bare ØL på boks, tar ut fire av disse boksene, setter inn to bokser Nordlands Pils (dyrere) inn i midten og fyller igjen med to av de fire Grans Bare ØL-boksene. Jeg blir ikke oppdaget av personalet. Går så til kassa. Vil personalet der ha mulighet til å oppdage at jeg har byttet ut to bokser og dermed snyter dem for 10-15 kroner? :fun: (Gitt at de ikke er så paranoide at de tar ut alle boksene i hver eneste 6-pack som passerer kassa.)

Lenke til kommentar
Følgende scenario: Jeg går til nærmeste REMA butikk, finner en 6-pack med Grans Bare ØL på boks, tar ut fire av disse boksene, setter inn to bokser Nordlands Pils (dyrere) inn i midten og fyller igjen med to av de fire Grans Bare ØL-boksene. Jeg blir ikke oppdaget av personalet. Går så til kassa. Vil personalet der ha mulighet til å oppdage at jeg har byttet ut to bokser og dermed snyter dem for 10-15 kroner? :fun: (Gitt at de ikke er så paranoide at de tar ut alle boksene i hver eneste 6-pack som passerer kassa.)

Jeg har pleid å ta en boks smågodt som man kan fylle for 50kr, stappe nedi én sekspakk heineken og fylle på topp med sjokoladekuler.

Prøvd biff-i-skolebollemetoden?

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig du vil vite her? Det er mulig at de oppdager det, det er lite sannsynlig, dette er ting som vil avhenge av implmentasjonen og den som sitter i kassa. Hva slags svar er det du forventer å få som du ikke kan tenke deg fram til selv?

AtW

Lenke til kommentar
Vis man tester seg for svineinfluensa, hva er sannsynligheten for at testen er feil?

Sett at 1 av 10 har svineinfluensa pr. i dag. Så er det vel 10% sjangse for at du har den? eller tenkte du om testen i seg selv ikke funker som den skal?

Jeg har pleid å ta en boks smågodt som man kan fylle for 50kr, stappe nedi én sekspakk heineken og fylle på topp med sjokoladekuler.

Og det fungerte går jeg ut ifra? :) fikk lyst til å teste ut denne selv! (ironisk ment)

Lenke til kommentar
Sett at 1 av 10 har svineinfluensa pr. i dag. Så er det vel 10% sjangse for at du har den? eller tenkte du om testen i seg selv ikke funker som den skal?

Tenker på om at testen ikke funker som den skal. Bare ved 1% feil utslag vil en stor andel få feil svar (ettersom en mye større andel tester seg kontra andelen som har sykdommen).

Lenke til kommentar
<snip>

Vær oppmerksom på at oppfordring til tyveri eller planlegging av tyveri ikke tillates på forumet. Ikke gjør deg til tyv. Det vil bare straffe seg.

Det er skatt på gevinst hos utenlandske bettingsselskaper (28 %). Men hvor mye må man vinne for at det er skattepliktig?

Grensa er 10000 kr.

Kilde: Skatteetaten her og her.

Lenke til kommentar
Så hvis jeg vinner et par hundre millioner dollar i PowerBall i USA, må jeg gi vekk 28% til staten, og så 1,1% hvert år i formueskatt?

Nei, nå vil jeg ikke vinne lotteriet allikevel. :/

Heh - Hadde jeg vunnet nevnte sum, ville jeg nok ikke oppgitt de til norske myndigheter. Faktisk ville jeg ikke lengere ha bodd i Norge, men funnet meg et skatteparadis en annen plass og med bedre vær, billigere sprit og billigere biler.. ;)

Lenke til kommentar

Kan det stemme at å slikke seg på fingrene før man blar i f.eks en avis eller prøver å gnikke en pose åpen er på vei ut? På jobb for noen dager siden så jeg 3 kollegaer i ca. 40 årsalderen gjøre det, men kan ikke huske å ha sett noen under 30 på... Tror ikke jeg har sett det en eneste gang faktisk.

Endret av Venetar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...