Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen grunn til at ordene KONTINENT (som i Europa) og INKONTINENT (som i å ikke kunne holde på urinen) er så like?

Inkontinent betyr vel "ikke sammenhengende" og jeg vet ikke hvordan det er logisk at det egentlig betyr det det gjør, men men.

Det er da svært logisk. Når man er inkontinent så har man korte hyppige vannlatninger, ikke en lang sammenhengende...

Lenke til kommentar
Jotun:

Det virker fornuftig. Men fant du fram til dette selv ved hjelp av IQ, eller har du kilder?

Kilder på at inkontinens er hyppig og ukontrollerbar vannlatning?

Vel, det er allmennkunnskap. Pluss en kone som er sykepleier. For kilde kan man søke på google, yahoo, wikipedia, kvasir og den nye til MS, Bing.

Det med at det er et logisk navn på "sykdommen" tok eg fra hodet, for det er jo bare logisk :)

Men om det kom fra IQ vet eg ikke, logisk resonnement bruker jo IQ, men tror ikke det var avgjørende :)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Det med at det er et logisk navn på "sykdommen" tok eg fra hodet

Det var den jeg ønsket kilde på, ja.

Ordet kunne jo like gjerne vært brukt på en inkontinent politiker, altså en politiker som bytter mening veldig ofte, eller en inkontinent bil, altså en bil som aldri virker lenge av gangen, men krever masse vedlikehold.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Jeg ser på Snabbgrabbar, eller RASKE MENN.

Finnes det virkelig noen som er lam fra livet og OPP?

nei, grunnen til at folk er lamme er at det er ett eller annet i ryggraden som sperrer signaler å komme fra f.eks beina til hjernen.

dette skjer fra skaden og ned.

ja, det var veldig kort om lammelse, men er ingen grunn til å utdype det så alt for mye her...

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet hva lammelser skyldes, og er helt enig med deg.

Men kan det ikke skje at noen er slik jeg beskrev?

Hvis ryggraden er en kabel med mange ledninger i, kan ikke de ledningene som styrer overkroppen rammes, uten at underkroppen rammes?

Vi er snart 7 mrd. mennesker. EN må jo være rammet av dette.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...