Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke gitar. Høres ut som et forvrengt piano. Hører på klangen, og måten akkordene spilles synkront på, at det er piano, men det er en "plukke"-effekt inni der som virker litt malplassert. Mulig at det bare er effekter, eller at klaffene er sære eller at det til og med er preparert.

 

ELLER

 

Det er bare en datalyd.

Lenke til kommentar
Piano eller gitar i den melodien som går baki der?

Jeg og en kompis som diskuterer. Han mener gitar, og jeg piano :p

Fra wiki:

"The song was produced by Dre with Mel-Man, with Camara Kambon and Scott Storch on keyboards. Scott Storch was the one to create the famous riff of the song, the final cut using a synthesized koto effect."

koto

 

hvor langt må en vanndråpe falle for å oppnå maks hastighet? hvordan kan man det ut?

Det kommer an på hvor stor den er. For å finne det ut finner du ut hvor lang tid det tar før luftmotstanden er lik gravitasjonen. Så løser du det med hensyn på avstand.

Lenke til kommentar
ano_:

 

Jeg hadde et prosjekt om det på skolen for 6 år siden.

Vindmøller er miljølfiendtlige fordi det må noen ganske svære grunnmurer til for å holde mølletårnet oppe.

Hvis man skulle fjerne møllene, ville man måtte fjerne enorme mengder betong også.

Mye mer betong enn om man bare hadde bygget et vann- eller kullkraftverk.

 

Om dette er ille i sammenlikning med de andre fordelene eller ulempene ved andre energikildep er opp til professorer å bestemme. Hva er hovedfienden? CO2? Betong? Stygge bygninger i kulturlandskap?

Og hva er egentlig "miljø"?

Snakker vi om CO2, eller lokalmiljø?

takker

 

tenkte på hvor "grønne" de generelt er sammenlignet med alternativene.

 

 

Brukes det for eksempel mye olje ved vedlikehold av vindmøller?

Lenke til kommentar

Rumling oppstår ved muskelaktivitet i magen og tynntarmen. Når mat, væske og luft presses gjennom magetarmkanalen, vil de små musklene i kanalen oppleve sammentrekninger som skaper en rumlende lyd, ifølge Sciam.com.

 

Sammentrekninger vil også forekomme når magen og tarmen har vært tom for mat i omtrent to timer. Grunnen til det er at mottakere i mageveggen oppfatter fraværet av mat, noe som skaper sammentrekninger i magen og tarmen. Disse sammentrekningene frigjør alle matrester og bakterier i magen og sørger for at det ikke samler seg på ett punkt. Sammentrekningene er vibrerende, og derfor kommer en rumlende lyd.

Lenke til kommentar

Er vel liten sjans for det..folk sier jo at DVD'r og CD'r vil holde så mange hundre år lengre enn f.eks. kassetter gjorde. Greit nok at de holder på infoen mye lengre, men hvis man ikke har noe å spille dem av med hjelper det jo pent lite. Folk trodde sikkert Betamax eller VHS skulle vare evig også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Air condition-anlegget i biler blåser luft inn i kupeen. Hvor går luften ut igjen?

Gjennom egne hull, eller er systemet basert på at dørpakningene er utette?

 

Og ett spørsmål til:

Hvor mye koster det NetCom å oppgradere en sender til 3G?

Bygda her er visst ikke lønnsom å oppgradere, men hvis jeg laster ned Linux-isoer om nettene, blir de da nødt til å oppgradere senderen? Eller blir innsatsen min kun en dråpe i havet?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...