Sondring Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Her er hvertfall et nordlysvarsel. Takker - typisk meg å bruke Yr.no istedet for Storm. I og for seg så var ikke storm sin side genial, da jeg må sjekke hele tiden - men; via den så fant jeg https://pss.swpc.noaa.gov/ - som tilbyr epost varsel når det kommer solstormer Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Piano eller gitar i den melodien som går baki der? Jeg og en kompis som diskuterer. Han mener gitar, og jeg piano Edit, fiksa linken Endret 28. oktober 2009 av Henrikenn Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er ikke gitar. Høres ut som et forvrengt piano. Hører på klangen, og måten akkordene spilles synkront på, at det er piano, men det er en "plukke"-effekt inni der som virker litt malplassert. Mulig at det bare er effekter, eller at klaffene er sære eller at det til og med er preparert. ELLER Det er bare en datalyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 hvor langt må en vanndråpe falle for å oppnå maks hastighet? hvordan kan man det ut? Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Piano eller gitar i den melodien som går baki der? Jeg og en kompis som diskuterer. Han mener gitar, og jeg piano Fra wiki: "The song was produced by Dre with Mel-Man, with Camara Kambon and Scott Storch on keyboards. Scott Storch was the one to create the famous riff of the song, the final cut using a synthesized koto effect." koto hvor langt må en vanndråpe falle for å oppnå maks hastighet? hvordan kan man det ut? Det kommer an på hvor stor den er. For å finne det ut finner du ut hvor lang tid det tar før luftmotstanden er lik gravitasjonen. Så løser du det med hensyn på avstand. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Hvor får jeg kjøpt enkle kjemisett? Samma om det er på nett eller ikke, bare det går ann å skaffe det Lenke til kommentar
ano_ Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 ano_: Jeg hadde et prosjekt om det på skolen for 6 år siden. Vindmøller er miljølfiendtlige fordi det må noen ganske svære grunnmurer til for å holde mølletårnet oppe. Hvis man skulle fjerne møllene, ville man måtte fjerne enorme mengder betong også. Mye mer betong enn om man bare hadde bygget et vann- eller kullkraftverk. Om dette er ille i sammenlikning med de andre fordelene eller ulempene ved andre energikildep er opp til professorer å bestemme. Hva er hovedfienden? CO2? Betong? Stygge bygninger i kulturlandskap? Og hva er egentlig "miljø"? Snakker vi om CO2, eller lokalmiljø? takker tenkte på hvor "grønne" de generelt er sammenlignet med alternativene. Brukes det for eksempel mye olje ved vedlikehold av vindmøller? Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Hvor får jeg kjøpt enkle kjemisett?Samma om det er på nett eller ikke, bare det går ann å skaffe det http://www.smartbaby.no/product.asp?product=43 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Hva er det som rumler i magen? Eller hvorfor rumler det? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Rumling oppstår ved muskelaktivitet i magen og tynntarmen. Når mat, væske og luft presses gjennom magetarmkanalen, vil de små musklene i kanalen oppleve sammentrekninger som skaper en rumlende lyd, ifølge Sciam.com. Sammentrekninger vil også forekomme når magen og tarmen har vært tom for mat i omtrent to timer. Grunnen til det er at mottakere i mageveggen oppfatter fraværet av mat, noe som skaper sammentrekninger i magen og tarmen. Disse sammentrekningene frigjør alle matrester og bakterier i magen og sørger for at det ikke samler seg på ett punkt. Sammentrekningene er vibrerende, og derfor kommer en rumlende lyd. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 hmm, jeg må ta denne på egngelsk for å få den til å funke: Vegetable oil is made out of vegetables. Olive oil is made out of olives. So what the fuck is baby oil made out of? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Babyolje er mineralolje. Navnet behøver ikke ha noe med opprinnelsen å gjøre. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Baby_oil /gledesdreper EDIT: For sen. Endret 29. oktober 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Babyolje er mineralolje. Navnet behøver ikke ha noe med opprinnelsen å gjøre. Skjønner jo det Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 30. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2009 Er det gjort noen forskning på hvorvidt jeg vil kunne putte DVD-er/CD-er i en standard mediespiller om 40 år? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Er vel liten sjans for det..folk sier jo at DVD'r og CD'r vil holde så mange hundre år lengre enn f.eks. kassetter gjorde. Greit nok at de holder på infoen mye lengre, men hvis man ikke har noe å spille dem av med hjelper det jo pent lite. Folk trodde sikkert Betamax eller VHS skulle vare evig også. Endret 30. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Air condition-anlegget i biler blåser luft inn i kupeen. Hvor går luften ut igjen? Gjennom egne hull, eller er systemet basert på at dørpakningene er utette? Og ett spørsmål til: Hvor mye koster det NetCom å oppgradere en sender til 3G? Bygda her er visst ikke lønnsom å oppgradere, men hvis jeg laster ned Linux-isoer om nettene, blir de da nødt til å oppgradere senderen? Eller blir innsatsen min kun en dråpe i havet? Endret 30. oktober 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 30. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2009 Er det teoretisk sett mulig å gjøre en lam kvinne, fra halsen og ned, gravid? Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 30. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2009 Finnes det et medisinsk fenomen hvor en person opplever at når han eller hun prøver å løfte høyrearmen for eksempel, så er det venstrearmen som mottar signalene? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2009 Er det teoretisk sett mulig å gjøre en lam kvinne, fra halsen og ned, gravid? Ja, i de fleste tilfeller fungerer de indre organene normalt, selv om bevegelsesmusklaturen er lam. Men fødselen måtte selvsagt gjøres via keisersnitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå