Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ta utgangspunkt i denne setningen:
According to research in order for a culture to maintain itself for more than 25 years there must be a fertility rate of 2.11 children per family, with ANYTHING LESS a culture will decline. Historically no culture has EVER REVERSED a 1.9 fertility rate. - A rate of 1.3: IMPOSSIBLE TO REVERSE, because it would take 80-100 years to correct itself and there is no economic model that can sustain a culture during that time.

Se på den teksten som er understreket der.

Jeg trenger en forklaring på hvorfor dette ikke går an.

Kan noen forklare hvorfor det ikke finnes en økonomisk modell som kan takle en slik vekst?

:hmm:

Hva er en kultur? Hvordan får man tak i historiske dataer for fødseler osv... Hørte ganske tvilsomt ut. Kan du ikke oppgi kilden sånn at man kan se det i riktig sammenheng.

Kilden til spørsmålet mitt er ganske tvilsomt, jeg mistenker at det er feil men er ikke sikker. Jeg hørte det første gang i

videoen(se cirka 1.03). Det jeg lurer på om er sant er det han sier sånn cirka fra 1.03 til 1.17. Altså, hvorfor er det ingen økonomisk modell som kan tåle en vekst fra 1.03 til 2.11 i fertilitetsrate ?

Kanskje litt dårlig forklart.

Lenke til kommentar
Hvorfor smaker hostesaft så ille? Den smakte ikke akkurat godt i gamle dager heller (10 år siden?) men nå er den blitt direkte grusom.

 

 

Jägermeister, der har du hostesafta di ;)

 

Lurer på en snedig ting: Er det like mye sokkelo i jentegarderoben som i guttegarderoben på treningsstudio o.l?

Endret av storken
Lenke til kommentar
Er det dårlig for muskler/ledd å bruke støttebandasje (kne/ankel) under løping/jogging 3 ganger i uken over lengre tid (1 år)?

 

Bump.

Altså, om du skal ha et 100% vitenskapelig svar burde du spørre lommelegen.no eller ringe noen som jobber med dette. 

Jeg mener at det er dårlig for muskler og ledd å bruke dette over lengre tid da det tar over noe av funksjonen (holde leddet stabilt) som musklene har. Jeg tror først og fremst støttebandasje var til hjelp etter skade i en restitusjonsfase (muskler og sener heles etter feks et overtramp).

 

Edit: leifs

Endret av storken
Lenke til kommentar

Enig med storken etter egen erfaring.

 

Hadde en skikkelig overtråkk i forbindelse med orientering helt i begynnelsen av sesongen. Tapet og tapet for å kunne fortsette å løpe, med det resultat at den foten som eg tapet måtte trenes ekstra opp når eg skulle begynne uten tape. Muskler og sener hadde rett og slett ikke fått noe å jobbe med, da blir det slakt.

Lenke til kommentar
Hvorfor smaker hostesaft så ille? Den smakte ikke akkurat godt i gamle dager heller (10 år siden?) men nå er den blitt direkte grusom.

 

 

Jägermeister, der har du hostesafta di ;)

....

Jägermeister smaker helt klart bedre enn hostesaft men jeg tror kanskje ikke den virker like bra mot hosten..

Lenke til kommentar
Jägermeister smaker helt klart bedre enn hostesaft men jeg tror kanskje ikke den virker like bra mot hosten..

... Av alle medisiner som ikke fungerer mot forkjølelse, så er iallefall Cognac den beste ... ;)

Men han snakker ikke om forkjølelse, han snakker om hoste (et symptom). Hostesaft gjør en av to ting: Enten å bedøve halsen slik at du ikke kjenner kløen (f. eks. ved tørrhoste) eller å virke slimløsende (f. eks. ved en forkjølelse).

Lenke til kommentar
Jepp, jeg snakker om hoste og den hostesaften vi har nå(kosylan?) smaker høgg. Den er såpass ille på smak at det nesten er umulig å få en unge til å svelge noe av den. Den vi brukte i gamle dager var bedre på smak og dermed enklere å gi til barn.

 

Siden du skal gi det til barn så vil eg bare komme med et tips: Ikke hør på de som sier Jäger :)

Lenke til kommentar
Men han snakker ikke om forkjølelse, han snakker om hoste (et symptom). Hostesaft gjør en av to ting: Enten å bedøve halsen slik at du ikke kjenner kløen (f. eks. ved tørrhoste) eller å virke slimløsende (f. eks. ved en forkjølelse).

Skråblikket/Ironien lenge leve FLarsen. Så du ikke smileyen? :)

Jeg så den, men svaret ditt virket irrelevant uansett. Det er mulig å gi et ironisk svar til noe man har misforstått vet du, som er hva jeg antok du gjorde (noe som tydeligvis var feil).

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Har Simen1 tatt, eller planer om å ta svineinfluensa vaksinen? :p

Jeg har planer om å ta den når det blir min tur. Jeg har influensa nå, uvisst hvilken variant, men vil likevel ta vaksinen i tilfelle det jeg har nå er en annen variant. Men jeg skal ikke bølle meg først i køa når den kommer. Jeg kommer til å dra når køene har minket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...