Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg flytter til en annen del av landet uten å si det til venner og familie, vil de kunne finne meg hvis jeg ikke vil bli funnet?

Vanskelig å finne noen som ikke oppgir adresse eller noen form for flytting men du får jo ikke post heller da....

 

Edit:

Likevel vanskelig å skule seg over en lengre periode, bruk av Visa, bankuttak, etc.

 

Kanskje fol du kjenner der kommenterer navnet ditt på nett i forbindelse med stedet...

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Kommer an på hva da? Hvis jeg har flyttet, ikke er savnet, men vil ikke bli funnet, kan banken da fortelle familien min hvor jeg er?

 

Jeg lurer også på hvorfor forumet fortsatt går på sommertid. Når vil klokka stilles tilbake? Vil tiden for alle innleggene også stilles en time tilbake?

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Kommer an på hva da? Hvis jeg har flyttet, ikke er savnet, men vil ikke bli funnet, kan banken da fortelle familien min hvor jeg er?

Hvis du ikke er savnet så kan nok ikke banken lekke informasjon men det var ikke slik du forklarte det... du forklarte hvis du flyttet uten å si fra til noen, da blir du "automatisk" meldt savnet.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Jeg er 16. Jeg har ikke tenkt å flytte nå, jeg lurer bare på om jeg ville blitt funnet hvis jeg var myndig og ikke ville bli funnet. Og det er kjekt å vite at jeg har muligheten.

Du har vel egentlig ikke det med utgangspunktet du ga.... flytte uten å si fra, da vil du bli meldt savnet til slutt.

 

MEN det er selvsagt mulig å si fra at man flytter men ikke fortelle hvor.

Lenke til kommentar

Politiet hadde blitt raskt innkoblet og du hadde blitt funnet som ingenting hvis du brukte Visa kortet ditt e.l.

 

Bare cash derimot. Kanskje ikke. Men i lille Norge ville du fort blitt oppdaget via en etterlysning.

 

Men hvis scenarioet var at du sa at eg flytter. Ikke etterlys meg. Da hadde de nok fått det vanskelig, så lenge ikke politiet ble innblandet.

 

Men så er det han kødden Tore da. Han finner jo ALLE!

Lenke til kommentar

Noe jeg begynte å lure på sent i går.

 

jeg begynte å tenke, kunne et meneske blitt gjennomstekt :p ved å bare ligge i sola?

se bort i fra råtningsprosess,ingen insekter som spiser på han. den som ligger der er død, og sola er oppe døgnet rundt.

 

er det mulig for dette menneske å bli gjennomstekt? :p

Lenke til kommentar
Er alle verdens facebook-brukere koblet sammen? Jeg tenker, hvis man tar alle vennene til meg, og alle mine venners venner, og mine venners venners venner osv. Vil man da komme til alle verdens facebook-brukere (f.eks. med mer enn 5 venner)?

 

Hvis Six degrees of Separation stemmer, så bør vel også stemme på facebook.

 

Edit:

Stod faktisk litt om facebook nedpå sida der:

http://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_o...ration#Facebook

Endret av lockdog
Lenke til kommentar

Ta utgangspunkt i denne setningen:

According to research in order for a culture to maintain itself for more than 25 years there must be a fertility rate of 2.11 children per family, with ANYTHING LESS a culture will decline. Historically no culture has EVER REVERSED a 1.9 fertility rate. - A rate of 1.3: IMPOSSIBLE TO REVERSE, because it would take 80-100 years to correct itself and there is no economic model that can sustain a culture during that time.

Se på den teksten som er understreket der.

Jeg trenger en forklaring på hvorfor dette ikke går an.

Kan noen forklare hvorfor det ikke finnes en økonomisk modell som kan takle en slik vekst?

:hmm:

Lenke til kommentar
Ta utgangspunkt i denne setningen:
According to research in order for a culture to maintain itself for more than 25 years there must be a fertility rate of 2.11 children per family, with ANYTHING LESS a culture will decline. Historically no culture has EVER REVERSED a 1.9 fertility rate. - A rate of 1.3: IMPOSSIBLE TO REVERSE, because it would take 80-100 years to correct itself and there is no economic model that can sustain a culture during that time.

Se på den teksten som er understreket der.

Jeg trenger en forklaring på hvorfor dette ikke går an.

Kan noen forklare hvorfor det ikke finnes en økonomisk modell som kan takle en slik vekst?

:hmm:

Hva er en kultur? Hvordan får man tak i historiske dataer for fødseler osv... Hørte ganske tvilsomt ut. Kan du ikke oppgi kilden sånn at man kan se det i riktig sammenheng.

Lenke til kommentar
Hvis jeg flytter til en annen del av landet uten å si det til venner og familie, vil de kunne finne meg hvis jeg ikke vil bli funnet?

Ja, det ville de. Hvis politiet ble innblandet (noe de sannsynligvis ville blitt) hadde man funnet deg før du fikk sukk for deg. Til og med uten bruk av Visa/bankkort. De ville etter hvert funnet en eller annen assosiasjon med deg og det stedet du flyttet til. Jeg snakker av egen erfaring :p

Lenke til kommentar

Når eg skal lese lange lister, f.eks en liste over torrents som var det som trigget undringen nå, så har eg litt "trøbbel" med å lese ovenfra og ned, nedenfra og opp derimot går fort og eg får med meg alle linjene.

 

Er dette bare meg? Er det en vane, eller er det øynene/hjernen min som oppfatter det enklest slik?

Lenke til kommentar
Når eg skal lese lange lister, f.eks en liste over torrents som var det som trigget undringen nå, så har eg litt "trøbbel" med å lese ovenfra og ned, nedenfra og opp derimot går fort og eg får med meg alle linjene.

 

Er dette bare meg? Er det en vane, eller er det øynene/hjernen min som oppfatter det enklest slik?

Du er ikke alene, opplever også at det er enklere å vite hvilken linje jeg nettopp leste og hvilken linje som er neste osv. når jeg leser nedenfra og opp. Det har sikker en eller annen evolusjonær, nevrologisk forklaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...