Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg henger på Gaston sitt første spørsmål.

Hvis man stryker på eksamen, blir det ditt endelig st.punkt karakter? eller vil den karakteren du har fått for faget telle også, hvis jeg da f.eks har fått 2 5r og får dermed stryk på eksamen. vill jeg da få strykkarakteren eller vil strykkarateren og de to 5rene blir til et karakter?

8843629[/snapback]

(Jeg antar det er snakk om engelsk)

 

Engelsk, skriftlig: 5

Engelsk, muntlig: 5

Engelsk, eksamen: Stryk (1?)

 

Hvordan klarer du å stryke på eksamen, da?

 

(Jeg tror ikke eksamen er så viktig for grunnskolen at en må gå om igjen, er det det da?)

Lenke til kommentar
Caporegime = En løytnant som har kommando over 10 eller flere soldater

Capo Bastone = Kjent som "Undersjefen", like under Capo Crimini

Contabile = Finansiell rådgiver

 

Spiller du MAFIA eller?  ;)

8826395[/snapback]

 

 

Hva betyr det å være "Capo Regime", "Capo Bastone", "Visconte" og "Contabile"?

8826040[/snapback]

Capo betyr sjef, Visconte er ifølge wiki italiensk for visecount/visegreve, så du kan tenke deg stillingen innenfor mafia. Er vel heller gudfar filmene som har blitt beskuet.

Les her for resten av stillingene.

8826875[/snapback]

 

Verken beskuelse av gudfar-filmer eller spilling av mafia, heller noe så trivielt som fjesbok og en gruppe hvor offiserene hadde slike fancy navn.

 

Takk uansett, det var de eneste jeg ikke fant svar på. :)

Lenke til kommentar
Mener du at det ikke skal være filmeffekter?

For noe sier meg det ikke er særlig vanskelig med effekter..

8844130[/snapback]

 

Ja det er vel filmeffekter, men hva slags. Skal innrømme at det var veldig imponerende.

 

Kanskje de har brukt 2 personer? Eller så har de manipulert kameraet vekk.

 

Ser at det var en link der man skulle tipse VG Nett :!:

 

EDIT: Nytt spm: Når kom det første innlegget her på forumet? Eller hva er det eldste innlegget?

Endret av Gaston
Lenke til kommentar
Her Jeg lurer på hvordan de klarte å filme dette klippet her.. Noen som vet??

8844102[/snapback]

Dette skriver VG-Nett om saken:

- Det er egentlig en litt kjedelig historie. Vi har fjernet kameraet i etterarbeidet, filmrute for filmrute, sier regissør Joachim Rønning til VG Nett.

 

- Vi kledde opp kameramannen og kameraet i hvit trikot, da var det letter å skille mot konturene av kroppen til Eckbo. Det tok én uke, og vi har gått inn i 70 filmruter, fortsetter han.

Les hele artikkelen her.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av Scorpy
Lenke til kommentar
Hvis man stryker på eksamen, hva skjer med stipendet?

Nå aner ikke jeg hva slags stipend du har, og kan ikke noe om stipend. Det lille jeg vet er at mine kamerater (går 1vgs /gk) må tilbake betale stipendet i for det semesteret de strøk i noen fag i. 1.fag stryk = tilbakebetaling.

 

Regner med at du vil finne info vedrørende stryk hvis du leser litt om ditt stipend

 

Får 700k i måneden. Det blir jo litt.

700.000?!?!?! :p

Lurer på noe i sammenheng med dette, i store spillefilmer ser man nesten bestandig at det er mye ting i bildet når man filmer, sånt som andre kamerafolk og lignende, hvordan får de bort disse på det ferdige produktet?

 

Samme metoden som over?

Er vel ikke noen annen mulighet for å fjerne noe i film en via å tegne tingen ut. Så vidt jeg vet så lagres film nåtildags digitalt, og da går man vel frame by frame. I old times så mener jeg man tegnet med blyant osv.(filmen hvem lurte roger rabit)

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar

Jo.

 

(tattbort bit);) 1k er 1000, spør hvilken som helst nerd.

Man sier ikke 1kg når man mener 1000 (uten definisjon),1k er og blir 1000 og 700k er 700000.

K i denne sammenheng 1000.

 

@ datasmurf

 

Sikker på at du ikke mener diftongforenkling?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
6. Diftongforenkling og diftongforkorting (Helge Sandøy: Talemål s.114-115) t.d.     I vestnorske målføre vert diftongar forenkla eller forkorta framfor konsonantsamband  Forenkla diftong:   preteritum av heita: heitte > hette;     nøytrumsbøyinga av rau(d) raud > røtt  Forkorta diftong:   preteritum av heita: heitte > heitte; (markerer kort diftong på denne måten)     nøytrumsbøyinga av rau(d): raud > rautt (markerer kort diftong på denne måten)

http://stud.hsh.no/lu/norsk/oddakurs/fag/emne1/tema3.htm litt ned på sia ( :p )

Edit, la til info, tok bort unødvenidg dritt

Edit 2, I am retarded ... Greit nok jeg har skrevet feil, EirikFn har skrevet feil, K/k alle sammen, trodde vi dikuterte antall k sto for ikke størelsen på bokstavene :)

Edit 3. jeg har faktisk ikke tatt feil :D yey! min store K er pga den er i begynelsen på en setining! brus og boller til folket

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar
Jo.

 

You are retarded ;) 1k er 1000, spør hvilken som helst nerd.

Man sier ikke 1kg når man mener 1000 (uten definisjon),1k er og blir 1000 og 700k er 700000.

K i denne sammenheng 1000.

 

@ datasmurf

 

Sikker på at du ikke mener diftongforenkling?

8845269[/snapback]

K = kelvin

k = 1000

 

samme som at B = byte og b = bit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...