Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen forklare det Her litt nermere? Stemmer det virkelig osv.

Det gjør det sikkert. På samme måte som at el-biler egentlig er noen skikkelige miljøsvin. (Har vært diskutert før, bruk søkefunksjonen).

 

Ideelt sett burde jo ergentlig hele menneskeheten vært slaktet og fjernet fra planeten all den grunn at omtrent alt vi foretar oss er å ødelegge ;)

 

Men, men - nå begynner jo selv de værste miljøaktivistene å høre på klimaforskere som mener vår "drivhuseffektivisering" har minimalt å si for miljøet generelt.

 

Så over til min kommentar:

Han der Chris Goodall tror jeg har luktet litt for mye på brennevinskorken til pappaen sin da han var liten. Så har han avansert til å drikke store mengder bensin i voksen alder.. :grin2:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest regnestykket hans, men tar han med i beregningen at folk som bare kjører får dårlig helse, og blir en byrde for samfunnet?

 

 

Vi må ikke se oss blinde på CO2.

Andre forurensninger er minst like farlige, jeg tenker på svevestøv, dieseleksos, og ikke minst: gamle, trafikkfarlige drittbiler som folk tvinges til å kjøpe pga. avgiftene.

 

Nei for all del; gå og sykle til jobb med verdens reneste samvittighet!

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Kan noen forklare det Her litt nermere? Stemmer det virkelig osv.

Idiotene (også kalt journalister) i avisene feiltolker som vanlig. Det er ingen belegg for å påstår hva de skriver der. Alt man kan konkludere med fra den opprinnelige artikkelen er at å produsere 1kg kjøtt er mer miljøskadelig enn å kjøre bil i 3 timer.

 

Men produksjon/konsum av kjøtt er faktisk veldig problematisk mtp. bærekraftig utvikling. Vi kunne alle hatt godt av å spise mindre kjøtt, både med tanke på helsa og miljøet.

 

Edit. etter å ha lest hele artikkelen ser jeg at den ikke var så ille som først antatt etter å ha lest overskriften starten på artikkelen. Fortsatt, ingen vits å skrive slikt idioti for det ...

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar

Amen.

 

 

Jeg jobbet en tid på bensinstasjon. Tenkte aldri over det før jag havnet i en diskusjon med en kollega.

 

VI HADDE INGENTING FOR VEGETARIANERE!

 

Selv salatene hadde jo svinekjøtt.

 

Og muslimene måtte stadig spørre hva det var svin i. Heldigvis har vi bensinstasjon-ansatte en bok der all hurtigmåten står tabellført med kategorier som er relevante for religiøse og allergikere. De ansatte har peiling på hva de selger.

 

Når man tenker over det, er det vel bare gulrøttene og appelsinjuicen som ikke kommer fra dyr. Skremmende...

Lenke til kommentar
Kan noen forklare det Her litt nermere? Stemmer det virkelig osv.

 

Regnestykket vil jeg tro stemmer, men det er et ganske søkt regnestykke å sette opp. Bensin materialiserer seg ikke bare magisk i tanken din uten at det koster ressurser å få den tid. Olje skal finnes, fraktes, raffineres, kjøres ut med tankskip, tankbiler, lagres deretter skal man kjøre til stasjonen og fylle den opp osv osv. I tilegg til at bruken av selve bilen ksoter ressurser i produksjon av bil, vedlikehold av vei bygging av veier osv osv. Det er relativt misvisende å ta med hele livsløpet til kjøtt, og kun fokusere på utslippet hos forbrukeren på bensin.

 

AtW

Lenke til kommentar
Lurer på det samme jeg også! Eventuelt plukker en annen person opp kanskje.

 

Hvis det finnes en annen person der, hvorfor trenger den blinde å bli geleidet av førerhunden?

 

Jeg gjetter på at blinde driter i å plukke opp dritt etter bikkjene sine.

Blinde med førerhunder er vel unntatt fra forskrifter som pålegger hundeeiere å plukke opp dritten etter bikkjene. Google litt på det, så finner du linker til masse kommuners hundeforskrifter, med avsnitt om unntak for blinde.

Lenke til kommentar

Jeg har lest at de har masse koder i et minne, og hver gang man trykker på knappen, får man neste kode.

Trykker du fem ganger, er du ikke lengre synkronisert med nettbanken, som har den samme listen. da må du få ny brikke.

 

Men dette er bare noe jeg har hørt.

 

Kanskje noen vil trykke fram en kode, skrive den på papir, og logge seg på med den en uke senere?

Hvis det virker, motbeviser det den andre teorien jeg har hørt, nemlig at den har klokke, og lager koder ut ifra en formel som involverer tidspunktet.

Lenke til kommentar
Det som er litt rart er at visst jeg trykker koden inn feil, kommer samme kode når jeg trykker for å få ny. jeg var nesten helt sikker på at det var antenne i den. :p

 

Grunden til at det kommer den samme koden på nytt er for det den skal holde seg synkronisert med banken tenker jeg, venter du litt med å trykke så får du ny kode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...