Simen1 Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) 2 av kontaktene på hver av disse kortene er litt lengre enn de andre, er det kontaktene som forsyner kortene med strøm? Jeg antar det. Enten GND og +5V eller noe sånt eller så er begge GND. Sånn er det også på SATA-kontaktene. Hensikten er at statisk elektrisitet skal utlades gjennom de kontaktene som er minst sårbare for litt høye strømtopper, før resten av kontaktene får kontakt, i det øyeblikket man kobler inn pluggen. Redigert: Jepp, det stemmer. De to lange er GND og VDD i følge denne siden: http://www.interfacebus.com/Secure_Digital...ard_Pinout.html (Spenningen på VDD står ikke der så ta 5V med en klype salt.) Endret 17. oktober 2009 av Simen1 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvilket pattedyr vokser mest i løpet av livet sitt? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Det er vel blåhvalen. Edit: 90kg per dag. Endret 17. oktober 2009 av Eaan Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Prosentvis da? Uten tenke nøye gjennom tipper jeg kenguru Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Kenguru er et pungdyr. Hadde det ikke vært for den detaljen så ville jeg tippet det samme. Den øker vekta si med ~70000 ganger fra fødsel til full størrelse. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 (Spenningen på VDD står ikke der så ta 5V med en klype salt.) Ifølge denne siden er spenningen på SD-kort 3,3v. Dette gjelder de fleste vanlige minnekort, men enkelte kort (bl.a. CompactFlash) kan også bruke 5v. USB-minnepinner er 5v. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Pandaen vokser også temmelig mye fra fødsel til full størrelse Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Kenguru er et pungdyr. Og pungdyrene regnes som pattedyr. Så en eller annen kenguruart er en klar kandidat til tittelen. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Og pungdyrene regnes som pattedyr. Så en eller annen kenguruart er en klar kandidat til tittelen. Ikke riktig helt korrekt. Pungdyr = Marsupian Pattedyr = Mammal Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Og pungdyrene regnes som pattedyr. Så en eller annen kenguruart er en klar kandidat til tittelen. Ikke riktig helt korrekt. Pungdyr = Marsupian Pattedyr = Mammal http://en.wikipedia.org/wiki/Theria Theria (pronounced /ˈθɪərɪə/, from the Greek θηρίον, wild beast) is a subclass of mammals that give birth to live young without using a shelled egg, including both eutherians (placental mammals) and metatherians (marsupials and their ancestors). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 http://acidcow.com/content/img/new03/30/20.jpg hvilke bokstaver skal de forestille? er jesus "y" eller "t"? hva er de andre? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Er det en (direkte) sammenheng mellom sigarettrøyking og hyppig urinering? Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Er det en (direkte) sammenheng mellom sigarettrøyking og hyppig urinering? Såvidt jeg vet så fører nikotin til produksjon av vasopressin. Vasopressin gjør urinering mindre hyppig. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Heftig diskusjon på gang her.. Vist vi tar en mann på 180, også tenker vi oss en kjempe på 20 meter. Kroppen er helt totalt lik, bare at den som er 20 meter er selvsagt mye større skjelett og muskler osv. Vist begge to faller fremover og slår panna i bakken. Vil en vanlig person som er 1.80 tåler mer siden tyngdekraften ikke vil dra personen ned med like stor kraft som den som er 20 meter. Men til gjengjeld er skallen, skjelettet og muslkene mye mer "solide". Er det noen som helst grunn til og tro at den største vil bli mer skadet ved og falle fremover. Setter pris på ett litt kjapt svar, er ett litt "synse" spørsmål.. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg tror at den økte tyngdekraften vil ødelegge mer enn det tykkere skjellettet klarer å beskytte. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Den minste vil tåle mest mener jeg. Grunnen er rett og slett at jeg har inntrykk av at mindre ting er sterkere i forhold til relativ tykkelse osv. For eksempel, en stålkule med 1 cm i diameter sluppet fra 1 meter vil nok ikke derformeres nok til at det engang er synlig, men hvis vi ser på en hypotetisk stålkule med en diameter på 500 meter, og slipper den fra 500 meter, så vil nok denne deformeres betraktelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) gnagere kan falle fra et bord å klare seg. hadde et menneske falt så land etter størrelse så tror jeg ikke at det mennesket bare kunne reist seg igjen. Endret 17. oktober 2009 av Slettet-T9cKWhDpN0 Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Tusen takk for svar.. Det var da som pokker at jeg skulle ha feil her da.. hehe.. Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 17. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2009 Kan stillheit ha nokon negativ effekt på høyringa? Til dømes om ein sit med hørselsvern over lengre perioder? Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå