Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

2 av kontaktene på hver av disse kortene er litt lengre enn de andre, er det kontaktene som forsyner kortene med strøm?

Jeg antar det. Enten GND og +5V eller noe sånt eller så er begge GND. Sånn er det også på SATA-kontaktene. Hensikten er at statisk elektrisitet skal utlades gjennom de kontaktene som er minst sårbare for litt høye strømtopper, før resten av kontaktene får kontakt, i det øyeblikket man kobler inn pluggen.

Redigert: Jepp, det stemmer. De to lange er GND og VDD i følge denne siden:

http://www.interfacebus.com/Secure_Digital...ard_Pinout.html

(Spenningen på VDD står ikke der så ta 5V med en klype salt.)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og pungdyrene regnes som pattedyr. Så en eller annen kenguruart er en klar kandidat til tittelen.

Ikke riktig helt korrekt.

Pungdyr = Marsupian

Pattedyr = Mammal

http://en.wikipedia.org/wiki/Theria

Theria (pronounced /ˈθɪərɪə/, from the Greek θηρίον, wild beast) is a subclass of mammals that give birth to live young without using a shelled egg, including both eutherians (placental mammals) and metatherians (marsupials and their ancestors).
Lenke til kommentar

Heftig diskusjon på gang her..

Vist vi tar en mann på 180, også tenker vi oss en kjempe på 20 meter. Kroppen er helt totalt lik, bare at den som er 20 meter er selvsagt mye større skjelett og muskler osv.

Vist begge to faller fremover og slår panna i bakken. Vil en vanlig person som er 1.80 tåler mer siden tyngdekraften ikke vil dra personen ned med like stor kraft som den som er 20 meter. Men til gjengjeld er skallen, skjelettet og muslkene mye mer "solide".

Er det noen som helst grunn til og tro at den største vil bli mer skadet ved og falle fremover.

Setter pris på ett litt kjapt svar, er ett litt "synse" spørsmål..

Lenke til kommentar

Den minste vil tåle mest mener jeg. Grunnen er rett og slett at jeg har inntrykk av at mindre ting er sterkere i forhold til relativ tykkelse osv. For eksempel, en stålkule med 1 cm i diameter sluppet fra 1 meter vil nok ikke derformeres nok til at det engang er synlig, men hvis vi ser på en hypotetisk stålkule med en diameter på 500 meter, og slipper den fra 500 meter, så vil nok denne deformeres betraktelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

gnagere kan falle fra et bord å klare seg. hadde et menneske falt så land etter størrelse så tror jeg ikke at det mennesket bare kunne reist seg igjen.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...