Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såg et program på discovery ang. how they do it: nøkkel og lås, yale.

 

Nå såg eg deler av det, men hørte ingenting. Så eg funderer litt på: Blir det laget mange nøkler og låser som fungerer over hverandre?

 

Kjøpte hengelås på clas ohlson, den hadde to andre i klassen nøkkel til. Og vice versa. Vi delte skap. Dette var Trioving hengelås, noe eg trodde oste kvalitet av.

 

Men så finnes det jo selvsagt "strenghetsgrad" når det kommer til lås og nøkkel. Så det eg egentlig lurer på: Vil type låsen vi har i borettslaget finnes et annet sted i verden også? At noen går rundt med nøkkel til to blokker f.eks? Baserere yale seg på at tilfeldighetene ikke rår på denne måten og at hvis de lager 2 like i året så vil ikke disse krysses?

 

Hvis ikke, det må da snart begynne å minke på kombinasjoner? Og hva hindrer Yale og Trioving i å lage like mønstre? Bare tilfeldighetene eller finnes et system?

Lenke til kommentar

Trodde dere overdrev angående hun bloggjenta, men akk..

 

"Noen ganger lurer jeg på om det bare er jeg som lever i år 2009, mens alle andre er stuck på 1900-tallet. Jeg har sett en som maler, med malekost! Jeg trodde seriøst ikke man brukte malekost mer. Bruker man liksom ikke sånn stor bøtte-tank-sak med sånn spray, sånn at man bare sprayer rett på veggen, og vipps: Ferdig? Jeg var helt sikker på det. Men kanskje det bare er jeg som lever litt i fremtiden, velvel, hva kan jeg si? Hvis ikke dette allerede finnes (ne det sydligvis ikke gjør) så skal jeg finne det opp. Vi trenger nye ting her i verden."

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Normalt er det hvertafall ikke! jeg siterer

 

Noe litt gøy er at det var en gang det var salg over alt på et lite sted jeg var, og jeg bare måtte ha noe nytt, så jeg fant noen fine klær og smykker og da jeg kom til kassen spurte jeg om å få betale normal pris. Hun tittet rart på meg og bare "Okeeey?" Men jeg betalte den orginale prisen, og kunne gå ut av butikken med hodet hevet. Så det, Kipt for deg hvis ikke du har råd, men ikke alle ligger på hungersnødgrensen. Du må virkelig slutte å lure deg selv.. Ellers kommer ingen til å ta deg for den du er!

 

Kan noen komme å skyte meg?

Lenke til kommentar
Kan noen komme å skyte meg?

 

Siden dette er en tråd med snedige spm og tilhørende svar så får eg ta ansvar.

 

Ja, det kan noen gjøre. Men sannsynligheten for at akkurat du er på noens liste over hvem de ønsker å skyte er svært liten.

 

Økte litt nå nettopp, da Fru Olsen sikkert er rik nok til å få noen til å gjøre jobben for seg, og du nettopp har disset dette flotte eksemplaret av norsk ungdom.

Lenke til kommentar
Hvorfor har ikke hunder navle?

 

Den fødes jo med navlestreng. Men selve navlen trekker seg tilbake og blir en liten klump eller arr. Tror dette kan variere på de ulike rasene. Sjekket litt på nettet også før jeg svarte - for å være sikker. Har ingen hund i nærheten, men har du selv får du begynne å kjenne etter.

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar
Nei , jeg tenker mere på litt mere " chatte " geier.

 

Les innleggene i hardwarekafeen , så skjønner du.

Korte spørsmål og svar.

Den frie kafeen - Om fri programvare og ting som omhandler GNU/Linux

Den åpne puben - Om åpen programvare og ting som omhandler BSD/UNIX.

PHP Pub - Om PHP og ting som ikke handler om PHP

Webkaféen - Om Webdesign, webløsninger og sånt ræl.

Lenke til kommentar

Det vil nok variere, men en som hadde falt ned her i et tettbygd strøk var 100 w. Kan tenke meg at det er en hel del mer på f.eks. motorveier.

 

(Om lampen hadde falt ned selv, eller om noen hadde "hjulpet" den ned vet jeg ikke...)

 

Edit:

Det ser ut som effekten til vanlig gatelys varierer mellom 100w og 125w, ihvertfall i Nannestad kommune. :p

Kilde

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...