Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er vi født med en blindtarm? :hmm:

Den hadde en funksjon i arter tidligere i vår evolusjon, såvidt jeg vet.

 

Den holder på tarmbakterier som dyret trenger, og kan derfor gjenopprette bakteriekolonier om noe skulle drepe viktige slike i tarmene (f. eks. at dyret spiser en bakteriegift).

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Hvordan kommer mennesker til å være i framtiden?

 

Utrolig vanskelig å svare på, men vi kommer garantert til å være annerledes.

 

 

Ser for meg at vi kommer til å tåle mindre sykdom, da vi blir påbudt så mange vaksinasjoner osv. av staten og spiser mat som har en haug med ting i seg som ødelegger kroppen og dens immunforsvar.

Lenke til kommentar
Hvordan kommer mennesker til å være i framtiden?

 

Utrolig vanskelig å svare på, men vi kommer garantert til å være annerledes.

Antar vi vil se mer teknologi som går på "forbedre" mennesket.

 

Ser for meg at vi kommer til å tåle mindre sykdom, da vi blir påbudt så mange vaksinasjoner osv. av staten...

Hele poenget med vaksiner er jo å styrke immunforsvaret. De imiterer en ekte sykdom slik at du skal bli immun mot den, så hvordan kan de gjøre at vi tåler mindre sykdom?

 

...og spiser mat som har en haug med ting i seg som ødelegger kroppen og dens immunforsvar.

Spiser du avfall fra oljeraffineri eller noe slikt?

 

Maten vi spiser ødelegger ikke immunforsvaret.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Hele poenget med vaksiner er jo å styrke immunforsvaret. De imiterer en ekte sykdom slik at du skal bli immun mot den, så hvordan kan de gjøre at vi tåler mindre sykdom?

 

Fordi den kan være for lite utprøvd, eller ha en annen effekt enn først antatt?

 

Spiser du avfall fra oljeraffineri eller noe slikt?

 

Maten vi spiser ødelegger ikke immunforsvaret.

 

Hehe, nei, jeg prøver å få i meg noen grønsaker hver dag og finne ut hva som er bra for kroppen ;)

Lenke til kommentar
Hele poenget med vaksiner er jo å styrke immunforsvaret. De imiterer en ekte sykdom slik at du skal bli immun mot den, så hvordan kan de gjøre at vi tåler mindre sykdom?

 

Fordi den kan være for lite utprøvd, eller ha en annen effekt enn først antatt?

Men det er jo et problem med den enkelte vaksinen og ikke vaksiner generelt. Dessuten så vil ikke en vaksine som ikke virker svekke immunforsvaret.

 

 

Jeg vil anta at vaksiner vil bli bedre i fremtiden, ikke verre, så at vi vil tåle mindre sykdommer virker lite sannsynlig. Medisinsk teknologi beveger seg også fremover vet du.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...