stasomfaen Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvor kaldt må det være for det skal vises/komme frostrøyk av kropps"damp"? Liksom at du bare ser at det ryker rundt deg x) Jeg har opplevd masse ganger når jeg har trent hockey/spilt kamper når jeg tar av hansker/skøyter/leggskinn at det damper/ryker! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jepp, og i alt fra mange minus til flere pluss grader har dette skjedd. Er som nevnt over her en kombinasjon av fuktighet på kroppen, fuktighet i øufta rundt, kroppstemperatur og lufttemperatur. Så svaret er: Ja. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Flyttet et oversettelsesspørsmål og svaret til Oversettelsestråden, denne tråden er kun til SNEDIGE spørsmål folkens Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har de andre rammestandarder i Spania enn i Norge? Og i så fall, hvorfor er det forskjellige rammestandarder? Hvilke andre land har den samme rammestandarden som Norge? (Det er snakk om rammer til bilder.) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ca. Hvor mange folk hadde bodd i Norge i dag dersom vi ikke hadde mistet ~ 70% av befolkningen til svartedøden ? Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ca. Hvor mange folk hadde bodd i Norge i dag dersom vi ikke hadde mistet ~ 70% av befolkningen til svartedøden ? Da må du komme med noen forutsetninger ellers går det selvfølgelig ikke an å regne det ut. Når du har satt de forutsetningene så burde det være en smal sak for deg selv å regne det ut. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Ca. Hvor mange folk hadde bodd i Norge i dag dersom vi ikke hadde mistet ~ 70% av befolkningen til svartedøden ? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=890737 boblikof påstår: Befolkningstallet i dag er nok ikke påvirket av svartedauden siden det er så lenge siden pesten herjet. Det som har regulert befolkningsutviklingen i Norge opp gjennom tidene har vært tilgangen på mat, dvs. hvor mye jordbruksareal som har vært tilgjengelig. Men om det er sant vet jeg ikke. Endret 11. oktober 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg husker ikke hvor mange nordmenn som dro til Amerika, men hvor mange innbyggere ville det vært i Norge i dag dersom de ikke hadde dratt? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvis jeg har en vegg mellom en høyttaler og meg selv, hvor mye vakuum(trykk) må til for at lyden skal bli mindre? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jo mer luft du pumper ut av denne lufttette veggen, jo mindre lyd kommer ut på andre siden. Det er ingen grense for hvor mye du må pumpe ut for å få reduksjon i lyden på andre siden. Min antakelse. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Jeg tenkte på som minimum jeg, og ikke maks. Endret 11. oktober 2009 av Ozelot Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hvis jeg har en vegg mellom en høyttaler og meg selv, hvor mye vakuum(trykk) må til for at lyden skal bli mindre? Lyden blir mindre igjennom luft selv i vanlig atmosfærisk trykk. AtW Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Man hører stadig om folk som får straff etter å ha smittet et dusin seksualpartnere med HIV. Men hva sier loven om andre sykdommer? Hvis han jeg sitter ved siden av på skolen gir meg influensa eller forkjølelse fordi han nyser, f. eks. Kan jeg anmelde ham for dette? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Leste dette på en side: "Tall fra Justisdepartements Kriminalomsorgsavdeling, viser at det i 2007 var 920 positive urinprøver som påviser bruk av amfetamin i fengsel." Hvor mange prøver ble det tatt av innsatte i 2007? Gjentar meg selv. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tror ikke det. Den loven dekker kun sykdommen HIV, jeg tror det går under legemsbeskadigelse. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tenkte på som minimum jeg, og ikke maks. Har litt vanskeligheter med å forstå hva du mener med spørsmålet. Minimum lyd for at lyden skal bli mindre gjennom veggen? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Går det an å "plante" hår på kroppen? Å f. eks. dra ut et skjegghår med roten og putte inn et armhår (med rot) i gropen? Vil det vokse videre? Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Går det an å "plante" hår på kroppen? Å f. eks. dra ut et skjegghår med roten og putte inn et armhår (med rot) i gropen? Vil det vokse videre? Man transplanterer huden håret sitter i, så det er mulig. Å bare dra ut et hår vil nok ikke funke, ettersom hår bare er en masse som produseres i og trykkes ut av hårsekken. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hvorfor kommer det sånn teit lyd viss man tar en tynn litt stor stålplate og rister på den? Hva lager lyden? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Lyden blir mindre igjennom luft selv i vanlig atmosfærisk trykk. AtW Jeg vet, men det er vel sånn at vi ikke kan høre eksplosjoner fra andre stjerner i verdenrommet fordi det er vakuum. Hva om vi kunne lage noe lignende vakuum her nede? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå