Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Et Guds under.

Verken healeren eller jeg er religiøs.

+, vær seriøs eller gtfo

er nok mentalt :)

Kansje det var en slags stemning der eller noe i den dur som fikk deg til å lure på om det virkelig kunne være noe bak det. du må jo ha vært litt skeptisk siden du i det heletatt dro.

Ingen merkbar stemning, helt normal stue. Litt skeptisk? Jeg var way skeptisk, jeg er fortsatt langt fra overbevist om at det faktisk har healet noe, men jeg vil vite hva jeg fysisk kjente.

Placebo kan være konkret. Hjernen har stor makt over kroppen.

Jeg har lest ganske mye om placebo, og opplevd det i andre sammenhenger. Men dette lignet ikke overhodet. Og når jeg sitter der og egentlig håper mer å motbevise ham enn å tro ham, men likevel kjenner øyeblikkelig, kraftig fysisk effekt av hva han enn gjorde, blir jeg perpleks..

Jeg hadde ikke forventet annet enn flaming og placebohyling, så jeg skal ikke klage :p

Men jeg vil gjerne ha et svar ang. det fysiske jeg følte. Det var ikke i musklene, så ikke noe jeg strammet. Er det overhodet noe belegg, vitenskapelig, for at han kan "overføre" energi til meg, eller at jeg kan "føle ham" i min kropp?

BTW anbefaler jeg alle andre skeptikere å teste en "rennomert" healer, rett og slett av nysgjerrighet og for å tilegne seg førstehåndserfaring om hva de vil uttale seg om. Absolutt verdt en time av livet ditt å faktisk ha gjort.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg legger matpapir på brødskivene til matpakka mi, bretter kantene seg oppover. Jeg har alltid leverpostei på brødskivene mine. Dette skjer både med ovnsbakt leverpostei og ansiktleverpostei. Jeg har prøvde å legge matpapiret flere veier, jeg har prøvd å snu matpapiret og legge det andre veien etter at kantene har brettet seg opp, men kantene snur og bretter seg andre veien. Uansett hva jeg gjør, så bretter kantene seg oppover. Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke forventet annet enn flaming og placebohyling, så jeg skal ikke klage :p

Men jeg vil gjerne ha et svar ang. det fysiske jeg følte. Det var ikke i musklene, så ikke noe jeg strammet. Er det overhodet noe belegg, vitenskapelig, for at han kan "overføre" energi til meg, eller at jeg kan "føle ham" i min kropp?

Du har misforstått hvis du tror placebo ikke kan ha en ekte, fysisk effekt på kroppen. "Your mind makes it real".

Når det er sagt, så vet jeg ikke at placebo er forklaringen her. Det som er sikkert er at hjernen er istand til å overraske noen og enhver.

Lenke til kommentar
Svaret på dette blir nok noe relativt, men jeg prøver meg:

Hvor stor fysisk skade kan man få på kroppen uten å legge merke til smerten i våken, bevisst tilstand?

Det blir nok vanskelig å svare på. For det første kommer det an på personen (enkelte kjenner ingenting, uansett hvor mye skadet de blir), hvor på kroppen det skjer (sammenlign følelsen på albuen sammenlignet med fingertupp etc.), og så trenger du kanskje en "måleenhet" for smerte.

Du kan bruke en nål til å stikke gjennom huden (hundfold) uten å kjenne det, hvis det kan karakteriseres som skade.

Lenke til kommentar

Ikke så veldig lenge, faktisk. Den kapsler seg inn i et slags skall etter en stund og slutter å lukte.

Dette vet jeg fordi jeg tilfeldigvis leste en artikkel i et metalblad om Mike Patton og Faith No More på turne, der Mike fortalte han har en slags fetisj med å legge en kabel på hotellrommet på turne, og lar den bare ligge der i et hjørne mens de er i rommet selv. Da sa han at lukta forsvinner nesten med en gang i kontakt med luft, så bæsjen blir et monument, et SYMBOL på at de har vært der.

Ala at hunder tisser på telefonstolper.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du har misforstått hvis du tror placebo ikke kan ha en ekte, fysisk effekt på kroppen. "Your mind makes it real".

Når det er sagt, så vet jeg ikke at placebo er forklaringen her. Det som er sikkert er at hjernen er istand til å overraske noen og enhver.

Absolutt. Problemet i mitt tilfelle, er at jeg tror ikke placebo kicker kraftig inn, når man ikke "tror" selv, om du skjønner.

Man kan bli spontant placebo-helbredet om man tror på gud og ber, men man blir jo ikke spontant helbredet om man ikke tror og ikke ber, ikke gjør noe for å fremprovosere placeboeffekten?

Lenke til kommentar
Hvorfor oppleves pastellfarger så like?

Jeg oppfatter dem ikke som like, det er vidt forskjellige farger det er snakk om.

Men hva har ulike farger til felles, når vi oppfatter dem som pastell?

Pastell er en bestemt type fargestift, som er lagd av et pulver blandet med et bindingsmiddel. "Pastellfargene" er fargene som forbindes med slike stifter.

post-51689-1255117208.jpg

http://no.wikipedia.org/wiki/Pastell

http://en.wikipedia.org/wiki/Pastel

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...