lockdog Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Står fortegnet forran tallet indikerer det vel om det er positivt eller negativt. Så det skal nok stå etter. Altså. Minus 5 vs. 5 minus. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) * Litt sent ute med svar Endret 7. oktober 2009 av Martin-sama Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Etter. Jeg tror ikke det er så gøy for en elev å få -6 (altså 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 ,-1, -2, -3, -4, -5, -6), når han egentlig skulle fått 6-. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Viss du tar en metall kniv og stikker den inn i det ene hullet på en stikkontakt får du støt da? Edit: hele kniven er laget av metall Endret 7. oktober 2009 av head_hunter Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Kanskje. Hvis du er tilkoblet jord kan du vel det. Det er derfor en må ha 2-pols brytere på bad og slikt, altså brytere som kutter begge lederne, ikke bare den ene. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Har nå laget en rapport på 17 sider. Med fremside og innholdsfortegnelse. Skal innholdsfortegnelsen stå som side 1 eller 2? Rapporten skal ikke skrives ut (afaik), men den skal vel stå som side 1? Edit: Innholdsfortegnelsen skal ikke være med i innholdsfortegnelsen. Første punkt i innholdsfortegnelsen skal stå som side 3. <- Stemmer dette? Edit 2: Hvis jeg har ett punkt som går over flere sider skal jeg da skrive side 1-3 eller lage ett punkt for hver side? Edit 3: Hvis jeg har bilder som bruker 3 sider (begynner på side 15), skal neste punkt i innholdsfortegnelsen stå som side 18 da? Endret 7. oktober 2009 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Spørsmål: Planken: Er det bra gjort å klare 4 min og 15 sekunder planken? Etter at man har tatt den 2x 45 sekunder? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ja, det er bra. Hvis jeg husker rett, så måtte vi greie 1 og et halvt minutt for å få 6'er i 10. klasse. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 w00t? Da blir nok ikke det så vanskelig for meg. Takk for svar Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 ja tenkte mer på nyere sanger når jeg spurte. lurer på om "bjørn eidsvåg - eg ser" har drept noen. Spiller du dum, eller er du dum?'Stan' er knappe 8-9 år gammel. 'Eg ser' finner du på album helt tilbake til 1983 ('Passe gal'), altså 26 år. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 ja tenkte mer på nyere sanger når jeg spurte. lurer på om "bjørn eidsvåg - eg ser" har drept noen. Spiller du dum, eller er du dum?'Stan' er knappe 8-9 år gammel. 'Eg ser' finner du på album helt tilbake til 1983 ('Passe gal'), altså 26 år. Er jo ikke sikkert at han tenker på 'eg ser' som en nyere sang. Men at han faktisk bare var nysgjerrig på om noen har tatt selvmord pga 'eg ser'. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Vil tro det er et enkelt markedsføringstriks. Det står ikke 20 millioner forskjellige kunder.... De hevder ikke 20 millioner salg, men kunder. En kunde=en betalende person. Ja, eg har aldri sagt noe om salg. Har eg? Men hva om en kunde er inne tre ganger i uka hele året? Tror du da at vedkommende blir registrert som 1 kunde eller som tre? Tror egentlig du skjønte ka eg meinte. Skjønte absolutt hva du mente, jeg er bare uenig i at det er en legitim regnemåte. En transaksjon er per def ikke lik en kunde. Når flyselskaper sier hvor mange passasjerer de har hatt,har det ingenting å si om 200 millioner mennesker fløy en gang hver, eller om en million personer fløy 200 ganger hver. Tipper at Europris har hatt det antallet transaksjoner de påstår, og at de ikke fører statistikk over hvor mange av de transaksjonene som ble foretatt med stamkunder kontra nye kunder. Flyselskaper og hoteller snakker ofte heller om belegg(opptatte seter/senger) enn om antall personer/kunder, så det blir annerledes. Europris sier ingenting om hvilket tidsspekter det er snakk om, bare "våre 20 millioner kunder. Uansett, om de har 20mill. transaksjoner i året, bør de være fullt kapable til å forstå at kunde og transaksjon er to vidt forskjellige ting. En kunde er en person/firma/kjøper, en transaksjon er ett kjøp. Jeg har forøvrig mailet Europris for å spørre, litt av nysgjerrighet og litt av irritasjon over villedende markedsføring, så får vi se om det kommer noen respons. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 ja tenkte mer på nyere sanger når jeg spurte. lurer på om "bjørn eidsvåg - eg ser" har drept noen. Spiller du dum, eller er du dum?'Stan' er knappe 8-9 år gammel. 'Eg ser' finner du på album helt tilbake til 1983 ('Passe gal'), altså 26 år. nei jeg spiller ikke dum. den gloomy sunday er for meg gammel. fra 60 og noe. trodde ikke at "eg - ser" var så gammel, den er på grensen for hva som er gammelt og nytt innen selvmordsanger for meg. men har noe drept seg PGA den eller andre sangen enn gloomy sunday? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Selv om man sier at noen har tatt selvmord på grunn av en sang eller en film, så må det vel ligge noe til grunne i personens psyke for at han / hun skulle gjøre noe slik. Er kanskje enkelte filmer man kan se som ung som kan skape store psykiske problemer resten av livet. Vis cannibal halucaust (stave ?) til en 6 åring f.eks. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Viss du tar en metall kniv og stikker den inn i det ene hullet på en stikkontakt får du støt da? Edit: hele kniven er laget av metall Sannsynligvis ikke. Men, viss du står ute, barbeint, i vått grass, og gjør det ute. Daaa kan det hende du kjenner det litt Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Viss du tar en metall kniv og stikker den inn i det ene hullet på en stikkontakt får du støt da? Edit: hele kniven er laget av metall Sannsynligvis ikke. Men, viss du står ute, barbeint, i vått grass, og gjør det ute. Daaa kan det hende du kjenner det litt Ikke snakk tull om ting du ikke har greie på. Er det snakk om 400-V-anlegg avhenger det om du treffer fase- eller N-lederen. Sistnevnte er for alle praktiske formål jord, og vil i utgangspunktet ha samme potensial som deg selv - du vil ikke kjenne noen ting. Faselederen vil gi deg et potensial på 230V ift jord, og du vil nok kjenne det godt. I vanlig 230-anlegg vil begge lederne gi deg et potensial på ca 120 V ift til jord, og det vil du kjenne ganske godt i de fleste forhold inne i norske hus. Barbeint i vått gress vil det kanskje til og med være livsfarlig. Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) ++2"3 Endret 22. mai 2014 av huf Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Når man skyter ut noe. For eksempel en kule fra en kanon, eller man kaster en ball. Er det en bestemt utskytningsvinkel som alltid er best? Uansett hvor stor utskytningskraften er? Eller vil den optimale vinkelen variere? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvis jorda var flat og det ikke eksisterte luftmotstand så ville 45° gitt lengst rekkevidde i forhold til brukt energi. Jordas krumming kan vi se bort i fra for kanoner med alt annet enn ekstrem rekkevidde og presisjon. Luftmotstannden vil derimot ha mye å si. Jeg husker ikke om luftmotstanden gjør at den optimale vinkelen øker eller minker. Det er uansett bare snakk om noen få grader. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Når man skyter ut noe. For eksempel en kule fra en kanon, eller man kaster en ball. Er det en bestemt utskytningsvinkel som alltid er best? Uansett hvor stor utskytningskraften er? Eller vil den optimale vinkelen variere? Gitt ideelle forhold, så vil alltid en vinkel være best. Engelsk, og med amerikansk utgangspunkt: http://blog.dotphys.net/2008/12/throwing-a-football-part-ii/ Har man variabel utskytningskraft, så kan en trikse litt for å unngå lag i atmosfæren som vil virke negativt (vind, skyer, etc) - så da er nok svaret litt mer diffust. Men når det er sagt, så kommer jeg ikke på en kastet ting med variabel utskytningskraft heller Artilleri og raketter har begge en bestemt drivstoffmengde med seg - så kraften er lik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå