Jotun Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg trenger nytt bilde på bankkortet mitt fordi det har blitt vasket vekk. Hvor lang tid tar det jeg går i banken og leverer bildet (har med passfoto selv) til jeg har det nye kortet i handa? Har DnB NOR. Hvis du har bankkort fra før av vil eg tro de bare sender et nytt kort med det samme bildet. Det gjorde postbanken når eg bestilte nytt kort nå nettopp. Trengte ikke sende inn noe nytt bilde til de. Postbanken og DnB Nor er jo samme ulla så... Gikk en kort uke for nytt kort, og da var helga imellom, og hadde eg gjort det selv på nettet så hadde det gått 2 dager mindre sa hun berta... Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Finnes det øyer det enda ikke har vært mennesker på? Ja. Øyene under isen på Gønnland for eksempel. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ja. Øyene under isen på Gønnland for eksempel. Gønnland? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg trenger nytt bilde på bankkortet mitt fordi det har blitt vasket vekk. Hvor lang tid tar det jeg går i banken og leverer bildet (har med passfoto selv) til jeg har det nye kortet i handa? Har DnB NOR. 1 uke. Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ja. Øyene under isen på Gønnland for eksempel. Gønnland? Grønland ofc. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Han spurte da etter øyer det ikke hadde vært folk på, ikke steder det ikke har vært folk. Og siden det bor folk på Grønnland er vel dette svaret bak mål Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Han spurte da etter øyer det ikke hadde vært folk på, ikke steder det ikke har vært folk.Og siden det bor folk på Grønnland er vel dette svaret bak mål Altså... UNDER isen på Grønland er det flere hundre øyer som ingen har vært på ennå. Altså Grønland består av flere øyer som isen binder sammen til en stor øy, Grønland. Så nei, svaret var ikke helt bak mål. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Er det noen øyer som er tilgjengelige per i dag som det ikke har vært mennesker på? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Er det noen øyer som er tilgjengelige per i dag som det ikke har vært mennesker på? Mest sannsynlig. Det finnes millionvis av skjær og øyer rundt om kring som mennesker rett og slett ikke gidder å besøke. Selv Finland med sine "1000 sjøer" har mest sannsynlig en liten holme langt ute i villmarekn som ingen har besøkt.Men de fleste er nok fotografert med satelitt/flyfoto. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Et snedig spørsmål Hva er best mtp ytelse? 3 Kjerner og 3,6Ghz 4 Kjerner og 3.5Ghz? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det er så mange flere faktorer som spiller inn at det er umulig å si Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Er det noen øyer som er tilgjengelige per i dag som det ikke har vært mennesker på? Mest sannsynlig. Det finnes millionvis av skjær og øyer rundt om kring som mennesker rett og slett ikke gidder å besøke. Men de fleste er nok fotografert med satelitt/flyfoto. Som Rockall http://en.wikipedia.org/wiki/Rockall EDIT: Utrolig nok har det faktisk vært mennesker på den "steinen" der. Endret 6. oktober 2009 av Write Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg trenger nytt bilde på bankkortet mitt fordi det har blitt vasket vekk. Hvor lang tid tar det jeg går i banken og leverer bildet (har med passfoto selv) til jeg har det nye kortet i handa? Har DnB NOR. Hvis du har bankkort fra før av vil eg tro de bare sender et nytt kort med det samme bildet. Det gjorde postbanken når eg bestilte nytt kort nå nettopp. Trengte ikke sende inn noe nytt bilde til de. Postbanken og DnB Nor er jo samme ulla så... Gikk en kort uke for nytt kort, og da var helga imellom, og hadde eg gjort det selv på nettet så hadde det gått 2 dager mindre sa hun berta... Det gamle bildet mitt er så uklart, ser ikke at det er meg. Håper de vil lage kort med nytt bilde. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Er det uklart på det gamle kortet ditt fordi kortet er slitt eller er originalen som ble brukt til å lage ditt gamle kort uklart? Siste der er jo rart, vil tro de hadde klaget hvis det bildet var for dårlig til identifikasjon. Er jo spesifikke regler for slikt. Hvis de lager et nytt kort så bruker de en scanning av originalen som de scannet første gang de laget kort til deg. De bruker jo ikke det slitte bilder som er på ditt nåværende kort. Men det er jo bare å sende inn nytt bilde. Så lager de nytt kort til deg. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 På mitt nyeste bankkort (mottatt nå i vår) er det verken bilde eller annen legitimasjon, kun signaturfelt. Det skal visstnok hjelpe til å hindre misbruk. Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 ikke spesielt snedig men fant det ikke ut. Er den elektriske spenningen i USA sterkere eller svakere enn i Norge? Hvis jeg kjøper noe på strøm der, kan jeg bruke en sånn enkel reiseadapter da, som ikke endrer spenningen? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 ikke spesielt snedig men fant det ikke ut. Er den elektriske spenningen i USA sterkere eller svakere enn i Norge? Hvis jeg kjøper noe på strøm der, kan jeg bruke en sånn enkel reiseadapter da, som ikke endrer spenningen? kommer an på apparatet, noen støtter 110-250V, mens noe tåler kun det ene eller noe mellom. Det samme gjelder frekvensen på vekselstrømmen, 50-60 Hz tror jeg Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Er ikke bilde eller adresse på mastercardet mitt, men er det på bankkortet. Slipper å ha med egen ID rundtomkring hvertfall. Og ja, de printer bare et nytt med samme bilde som sist. Har mista kort flere ganger og fått nytt. Det eneste som endres er kortnummeret og sikkerhetskoden, så du må legge inn på nytt på paypal e.l. steder. Endret 6. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 På mitt nyeste bankkort (mottatt nå i vår) er det verken bilde eller annen legitimasjon, kun signaturfelt. Det skal visstnok hjelpe til å hindre misbruk. Det er vel fordi det skal i grunn brukes sammen med annen legitimasjon, for eksempel førerkort. Uansett, jeg synes dette virker mot sin hensikt. Der jeg jobber ser vi av og til kunder som har slike kort (for det meste kredittkort), og vi sjekker sjelden annen legitimasjon ved siden av. På en annen side, så reagerer ikke jeg hvis jeg ser at en kunde bruker en helt annen person sitt kort, fordi jeg ofte gjør det samme (låner mamma sitt, eller en kompis sitt kort av en eller annen grunn). Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg må si det dere nå diskuterer ikke går under "Snedige ting", men istedet burde foregått på et helt annet sted på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå