Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Et lite sidesprang ang. kompressor på kropp saken: Urban legend vi fikk servert når me begynte på automasjon og hadde fri tilgang til trykkluft i klasserommet. Vi ble fortalt at for en del år siden var det en klasse som hadde et mobbeoffer. Bøllene i klassen drog ned buksa på vedkommende og puttet trykkluft pistolen godt oppi analen til stakkaren og trykte til. Man kan jo selv tenke seg hvordan historien endte....

Noen som kan bekrefte avkrefte denne historien? Har søkt litt rundt, men aldri funnet noe bevis for at det har skjedd. Skjedde jo en del år før alle landets nettaviser ble dannet, men burde vel finnes et fnugg av bevis?

Uansett, god historie til skrekk og advarsel for de som vil unngå luft i magan ;)

at folk putter ting opp i analen på andre skjer stort sett ikke, selv ikke med mobbeoffere.

det er lite tøft å der ned bokse og boxer og putte ting inn i analen, uansett sammenheng, spesiellt i skoletiden.

kan aldri tenke meg noe slik har skjedd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I fotball, hvis en har ballen og skjermer den, dette skjedde på trening. Han har ballen på høyre siden sin, mens jeg er på andre siden av han, prøver å ta ballen. Han setter ut en LANG sterk arm. rett ut for å holde meg borte. Er dette lov? Jeg svarte med å rett og slett DYTTE bort hånda hans, så slapp han ballen og klagde på "Hva gjørdua!?"

Er dette egentlig lov? STRAK arm i skjerme ballen? Kan jeg fjerne den?

Det er vanskelig å si, man må nesten ha sett situasjonen for å kunne danne seg sin egen mening. Men dytting med strake armer er vanligvis forbudt innenfor fotball. Likevel er det heller ikke akseptert å bruke kraft til å fjerne strake armer, da det er dommeren som skal gi straff for slikt spill. Men siden dette skjedde på trening, hvor jeg antar ingen dommer var utnevnt, ville nok de fleste fotballspillere ha gjort det samme som deg.

Dette er fullstendig grunnet på min erfaring og forståelse av fotball, og kan godt være feil i følge NFF og andre fotballforbunds regelverk.

Hm, den er grei, takk. ;)

Endret av Pentumsmart
Lenke til kommentar

Kan noen fotballgeniale folk si meg feks når det er frispark skyting, hvorfor står ikke muren mye nærmere målet ? slik at de som står i muren faktisk dekker målet og bare kan hoppe opp med bakhodet for å få ballen unna :p, og en annen ting, hva er den halvsirkelen utenfor 16 meteren ??

Takk

Lenke til kommentar
I fotball, hvis en har ballen og skjermer den, dette skjedde på trening. Han har ballen på høyre siden sin, mens jeg er på andre siden av han, prøver å ta ballen. Han setter ut en LANG sterk arm. rett ut for å holde meg borte. Er dette lov? Jeg svarte med å rett og slett DYTTE bort hånda hans, så slapp han ballen og klagde på "Hva gjørdua!?"

Er dette egentlig lov? STRAK arm i skjerme ballen? Kan jeg fjerne den?

Det er vanskelig å si, man må nesten ha sett situasjonen for å kunne danne seg sin egen mening. Men dytting med strake armer er vanligvis forbudt innenfor fotball. Likevel er det heller ikke akseptert å bruke kraft til å fjerne strake armer, da det er dommeren som skal gi straff for slikt spill. Men siden dette skjedde på trening, hvor jeg antar ingen dommer var utnevnt, ville nok de fleste fotballspillere ha gjort det samme som deg.

Dette er fullstendig grunnet på min erfaring og forståelse av fotball, og kan godt være feil i følge NFF og andre fotballforbunds regelverk.

Hm, den er grei, takk. ;)

Spør i fotballforumet. Der er det flere fotballgeeks som garantert kan svare på slike questions!

Lenke til kommentar
Kan noen fotballgeniale folk si meg feks når det er frispark skyting, hvorfor står ikke muren mye nærmere målet ? slik at de som står i muren faktisk dekker målet og bare kan hoppe opp med bakhodet for å få ballen unna :p, og en annen ting, hva er den halvsirkelen utenfor 16 meteren ??

Takk

Når det er straffe har ingen spillere lov til å være innenfor 16-meteren eller denne halvsirkelen (annet enn den som skyter og keeperen). Altså slik at straffeskytteren får stå litt i fred.

Når det gjelder mur så dekker muren faktisk mer ved å stå nærme ballen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

lyd må ha luft for å bevege seg, right? lyd går fortere i helium og tregere i tyngre gasser? om man fyller et som eller en hall med helium og senere med en tung gass, har gassmaske og spiller musikk, vil man høre forskjell? vil lyden i helium kunne sammenlignes med en persons stemme når den personen har pustet inn helium? ville det ha blitt heliumstemme på en film? eller ville lyden bare ha kommet fortere til deg?

Lenke til kommentar

Før var det flere, da var det sånn kjøp en tone for 5-6 kroner, og det var det. Ingen abonnementer eller lignende. Men så var det noen som fant ut at det var lett å lure 16-åringer til å kjøpe én ringetone, som samtidig starter et løpende abonnement. Så jeg vet ikke om det finnes nå, men før fantes det flere. ;)

Lenke til kommentar

Selv på den tiden var de ganske useriøse, er mitt inntrykk.

Jeg var dum nok til å bestille et bakgrunnsbilde utav en annonse i Billy, og den skulle koste x antall kroner. Garantert å virke på alle telefoner, stod det.

Funka ikke på min, dessuten sendte de den 2 eller 3 ganger etter hverandre.

Er de som markedsfører seg i Donald mer til å stole på enn andre? Altså om Donald har et visst ansvar for å ikke selge annonseplass til useriøse firmaer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...