Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har sikkert ikke tenkt over det, men den metoden du brukte for å regne ut antallet forfedre forutsetter at ingen av dem var i slekt.
Det var og er jeg fullstendig klar over. Derav mitt spørsmål om regnestykket mitt var feil, i håp om at en hjelpsom sjel ville foreslå en mer utfyllende og rimelig hypotese enn den jeg brukte for å komme fram til regnestykket mitt. Dessverre består dette forumet i aller størst grad av kunnskapsløse mennesker som heller foretrekker å påpeke andres feil enn å holde kjeft eller i verste fall bidra til en konstruktiv diskusjon.
Lenke til kommentar
har nettopp vært sjuk men sliter litt med hoste enda. når jeg ikke ligger i senga, så hoster jeg sjeldent, 10 ganger per dag kanskje. Men når jeg legger meg til å sove, så begynner jeg å hoste noe voldsomt, og kan ikke sove liggende og jeg må sove sittende. Hvorfor?

Du hadde vel influensa, det er ganske vanlig. Er vel en av følgene av og få influensaviruset. Har ikke noe bedre forklaring. Det går over etter en eller to uker.

Vel, jeg vet jo jeg og at jeg hadde influensa.

Men hvorfor får jeg hosteanfall når jeg legger meg til å sove? "tørker" halsen ut?

Lenke til kommentar
Du har sikkert ikke tenkt over det, men den metoden du brukte for å regne ut antallet forfedre forutsetter at ingen av dem var i slekt.
Det var og er jeg fullstendig klar over. Derav mitt spørsmål om regnestykket mitt var feil, i håp om at en hjelpsom sjel ville foreslå en mer utfyllende og rimelig hypotese enn den jeg brukte for å komme fram til regnestykket mitt. Dessverre består dette forumet i aller størst grad av kunnskapsløse mennesker som heller foretrekker å påpeke andres feil enn å holde kjeft eller i verste fall bidra til en konstruktiv diskusjon.

Du spurte selv "hvor gikk mattestykket mitt feil". Jeg svarte at det var feil, fordi du antok at ingen av dine forfedre var i slekt, mulig du viste det fra før (men det virker ikke sånn, iogmed at du svarte på dette med "det har jeg aldri antatt). Men det var altså ett av spørsmålene dine. Når blant annet spør "hva er feil", og får et konkret svar på det, så framstår det som litt underlig å klage på at "forumet består av kunnskapsløse mennesker som heller foretrekker å påpeke andres feil enn å holde kjeft". Neste gang er det kanskje lurt å spørre om det du vil ha, istedet for å spørre om noe annet, og klage når du får svar?

AtW

Lenke til kommentar
3279144906_0e72b44ecc.jpg
Det der kalles "astigmatisme". Mange kan få det etter laseroperasjon eller andre skader på øynene. Vi amatørastronomer er derfor livredde for laseroperasjoner nettopp pga det ødelegger våre observasjonsevner. Astigmatisme kan en også få i dårlige teleskoplinser og gjerne i foto-objektiver. Når en blender ned, får en lyslekkasje mellom blenderlamellene, og det kan gi denne effekten..

Det er ikke lyslekkasje mellom blenderlamellene som gjør det men det faktum at blenderlamellene ikke danner en perfekt sirkel. Det er diffraksjon rundt lamellkantene som gjør det. Antallet blenderlameller er som regel et oddetall og da blir antallet stjernearmer dobbelt så mange som antallet blenderlameller. Hvis det er partall så blir det samme antall fordi to og to stjernearmer vil overlappe hverandre. Siden 4 blenderlameller er ekstremt uvanlig så antar jeg at bildet over her er skapt ved hjelp av stjernefilter.

Lenke til kommentar
Send SMS RADAR <område> til 2003, så får du vite når politiet har kontroller,

sa reklamen.

Hvordan vet 2003 når politiet har kontroll? Spionerer de på politiet? Har politiet utro tjenere som informerer 2003?

Eller baserer 2003 seg på tips fra publikum? De reklamerer aldri med at de trenger tips. Så hvem gidder å informere dem?

Og et relatert spørsmål. På Svinesund står det en diger plagat med en liknende tjeneste der man kan finne ut når det er trygt å passere uten å bli vinket til siden.

Hvordan vet de det? Spionerer de på tollvesenet?

Det er fullstendig lovlig, og alle varslinger baseres på tips fra Ola Nordmann som kjører forbi en kontroll - dvs. aldri stol 100% på noen slike tjenester.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=139855

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...