Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Neida. Har du noen gang opplevd at brusen smakte vont pga. dette? Grumsen skader deg ikke. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det går jo an å vende flaska. Eller bare la den siste slumpen bli igjen hvis man synes konsistensen er litt ubehagelig. Smaken og "sunnheten" er den samme. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det sier seg selv at man ikke kjører på plenen i slottsparken. Men hva er galt med å kjøre offroad på andre steder? Hvilke lover sier at jeg ikke kan kjøre over plenen i slottsparken? Lenke til kommentar
793 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Du har sikkert ikke tenkt over det, men den metoden du brukte for å regne ut antallet forfedre forutsetter at ingen av dem var i slekt.Det var og er jeg fullstendig klar over. Derav mitt spørsmål om regnestykket mitt var feil, i håp om at en hjelpsom sjel ville foreslå en mer utfyllende og rimelig hypotese enn den jeg brukte for å komme fram til regnestykket mitt. Dessverre består dette forumet i aller størst grad av kunnskapsløse mennesker som heller foretrekker å påpeke andres feil enn å holde kjeft eller i verste fall bidra til en konstruktiv diskusjon. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Vil tro at slottsparken er full av vegskilt som sier at du ikke kan kjøre der. Det kan man ikke si om hele landet... Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 har nettopp vært sjuk men sliter litt med hoste enda. når jeg ikke ligger i senga, så hoster jeg sjeldent, 10 ganger per dag kanskje. Men når jeg legger meg til å sove, så begynner jeg å hoste noe voldsomt, og kan ikke sove liggende og jeg må sove sittende. Hvorfor? Du hadde vel influensa, det er ganske vanlig. Er vel en av følgene av og få influensaviruset. Har ikke noe bedre forklaring. Det går over etter en eller to uker. Vel, jeg vet jo jeg og at jeg hadde influensa. Men hvorfor får jeg hosteanfall når jeg legger meg til å sove? "tørker" halsen ut? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Du har sikkert ikke tenkt over det, men den metoden du brukte for å regne ut antallet forfedre forutsetter at ingen av dem var i slekt.Det var og er jeg fullstendig klar over. Derav mitt spørsmål om regnestykket mitt var feil, i håp om at en hjelpsom sjel ville foreslå en mer utfyllende og rimelig hypotese enn den jeg brukte for å komme fram til regnestykket mitt. Dessverre består dette forumet i aller størst grad av kunnskapsløse mennesker som heller foretrekker å påpeke andres feil enn å holde kjeft eller i verste fall bidra til en konstruktiv diskusjon. Du spurte selv "hvor gikk mattestykket mitt feil". Jeg svarte at det var feil, fordi du antok at ingen av dine forfedre var i slekt, mulig du viste det fra før (men det virker ikke sånn, iogmed at du svarte på dette med "det har jeg aldri antatt). Men det var altså ett av spørsmålene dine. Når blant annet spør "hva er feil", og får et konkret svar på det, så framstår det som litt underlig å klage på at "forumet består av kunnskapsløse mennesker som heller foretrekker å påpeke andres feil enn å holde kjeft". Neste gang er det kanskje lurt å spørre om det du vil ha, istedet for å spørre om noe annet, og klage når du får svar? AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det der kalles "astigmatisme". Mange kan få det etter laseroperasjon eller andre skader på øynene. Vi amatørastronomer er derfor livredde for laseroperasjoner nettopp pga det ødelegger våre observasjonsevner. Astigmatisme kan en også få i dårlige teleskoplinser og gjerne i foto-objektiver. Når en blender ned, får en lyslekkasje mellom blenderlamellene, og det kan gi denne effekten.. Det er ikke lyslekkasje mellom blenderlamellene som gjør det men det faktum at blenderlamellene ikke danner en perfekt sirkel. Det er diffraksjon rundt lamellkantene som gjør det. Antallet blenderlameller er som regel et oddetall og da blir antallet stjernearmer dobbelt så mange som antallet blenderlameller. Hvis det er partall så blir det samme antall fordi to og to stjernearmer vil overlappe hverandre. Siden 4 blenderlameller er ekstremt uvanlig så antar jeg at bildet over her er skapt ved hjelp av stjernefilter. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Send SMS RADAR <område> til 2003, så får du vite når politiet har kontroller,sa reklamen. Hvordan vet 2003 når politiet har kontroll? Spionerer de på politiet? Har politiet utro tjenere som informerer 2003? Eller baserer 2003 seg på tips fra publikum? De reklamerer aldri med at de trenger tips. Så hvem gidder å informere dem? Og et relatert spørsmål. På Svinesund står det en diger plagat med en liknende tjeneste der man kan finne ut når det er trygt å passere uten å bli vinket til siden. Hvordan vet de det? Spionerer de på tollvesenet? Det er fullstendig lovlig, og alle varslinger baseres på tips fra Ola Nordmann som kjører forbi en kontroll - dvs. aldri stol 100% på noen slike tjenester. http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=139855 Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvordan har det seg at matsikkerheten i Italia er så god, i et ellers ganske obskur land? Altså prosessene fra produsent til konsument? Har alltid lurt på dette. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvorfor har de slikt rødt lys i u-båter? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvorfor har de slikt rødt lys i u-båter? Såvidt meg bekjent fordi rødt lys ikke ødelegger nattsynet på samme måte som bredspektret lys. AtW Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hva kommer dette av i MSN ? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvordan har det seg at folk flest kan ha relativt åpne øyne i sola, mens jeg må myse som faen? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvorfor sier man "en ball" når man snakker om en fotball, mens man sier "en balle" når man mener testikkel eller en høyballe? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hva kommer dette av i MSN ? ' +1!! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 en høyballe? Høyballe? Sier høyball der eg kommer fra. Aldri hørt høyballe. Men så er det sjeldent eg snakker med folk om tilfeldige baller eg ser langs veien. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) http://no.wikipedia.org/wiki/Høyball http://no.wikipedia.org/wiki/Høyballe En av disse virker. Hvilken? :-) Endret 29. september 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvorfor sier man "en ball" når man snakker om en fotball, mens man sier "en balle" når man mener testikkel eller en høyballe? Fordi en balle er et "større kolli av lett vare (f eks høy el. ull) som er sammenpresset og surret med metalltråd e l el. emballert i strie e l". http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvorfor kan folk ha en utrolig fin sang stemme mens andre kan ha ikke-så-fin sang stemme? Født med det? Trenes opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå