TheOats Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hvorfor er det grums på bunnen av nesten alle Fanta brus? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Johann_Wolfga...oethe#Key_works Det står i bildeteksten på venstre side. Hvis du så på den norske utgaven av Wikipedia, står tittelen på maleriet under bildet, og med den er det lett å finne ut hvem som har malt det. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hvorfor er det grums på bunnen av nesten alle Fanta brus? Jeg antar at det er fordi den inneholder fruktjuice, og at denne vil skille seg om den står stille for lenge. Det er vel av samme grunn at man rister juice-kartongen før man åpner. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Hva heter saft på engelsk? Prøvde å forklare det til noen fra England, hun kom frem til at det het cordial <- stemmer det? Eller kanskje det heter squash? http://en.wikipedia.org/wiki/Squash_%28drink%29 Endret 28. september 2009 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Cordial blir brukt for alkoholfri drikk i England. Ellers tror jeg squash passer best (som i leskedrikk). Endret 28. september 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 http://tinyurl.com/y9w94lk Et svar blandt annet i oversettelsestråden her på forumet. Det er foreslått juice, syrup, squash og litt forskjellig alt ettersom. Ikke et snedig spørsmål imo da det (nesten) alle kan finne ut av det enkelt . Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Johann_Wolfga...oethe#Key_worksDet står i bildeteksten på venstre side. Hvis du så på den norske utgaven av Wikipedia, står tittelen på maleriet under bildet, og med den er det lett å finne ut hvem som har malt det. Okei, takk. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Er bb gun det samme som luftgevær... eller er de tnoe annet? Let me google that for you Første lenke.. Lol, jeg klarte og skrive bb gunn når jeg googlet og bb gun her, bb gunn ga ikke mange gode linker. Du prøvde lenge da før du spurte om dette snedige spm her i tråden? Var mitt i en film når jeg lurte på det, og siden ikke rettet opp ordet jeg skrev feil så trudde jeg at jeg hadde skrevet det korekt med an det kanskje var noe tulle navn eller et lite brukt navn for luftgevær. Hviste ikke om noe annet sted å få ett raskt ja nei svar så jeg spurte her. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hva er rusmiddelet "snø"? Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hva er rusmiddelet "snø"? Kokain såvidt jeg vet. Det er et hvitt pulver som ligner på snø. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Ja, Snow er kokain. Jeg hadde en sånn lommeoversetter mellom 4 språk; norsk, engelsk, tysk og fransk. Ordet Snow (eng), Schnee (tysk) og det franske ordet var korrekt. Men på norsk stod det Kokain. Morsomt at de oversatte det slik. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Clue-ordboka på jobb oversetter Orphan med "horunge". Er ikke det jeg tenker først, heller "hjemløs". Men så er visst en "horunge" noe overskuddsgreier i skrivesammenheng også. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Horunger er vel overflødig kode elns. Endret 28. september 2009 av Henrik B Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Clue-ordboka på jobb oversetter Orphan med "horunge". Er ikke det jeg tenker først, heller "hjemløs".Men så er visst en "horunge" noe overskuddsgreier i skrivesammenheng også. Nå tar du det vel litt ut av sammenhengen, eller så har jeg en annen versjon på jobb.. ? Her er også "horunge" nevnt, men det "riktige" "foreldreløs" er nå nevnt først. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Horunger er vel overflødig kode elns. En horunge er "et avsnitts sluttord el. sluttlinje som kommer øverst på en side el. spalte". http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Er helvete eksotermisk eller endotermisk? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Er helvete eksotermisk eller endotermisk? Først må man vite hvordan Helvetes masse endres over tid. Man må altså få rede på hvor mange og hvor fort sjeler kommer til Helvete og hvor mange og hvor fort de forsvinner derfra. Jeg mener vi trygt kan slå fast at dersom en sjel først har havnet i helvete, så kommer man ikke derfra. Derfor; ingen sjeler forlater Helvete. Når det gjelder antall sjeler som ankommer Helvete må man se på verdens ulike religioner som eksisterer i dag. De fleste religioner erklærer at dersom du ikke er tilhenger av deres religion, vil du komme til Helvete. Siden det er flere enn en av disse religionene, og siden mennesker ikke er tilhenger av flere religioner samtidig, må man anta at samtlige mennesker og sjeler kommer til å ende opp i Helvete. Med dagens tall på fødsler og dødsfall kommer antall sjeler i Helvete til å øke drastisk. Videre må vi beregne endringene i Helvetes volum. Boyles lov slår fast at for at temperaturen og trykket skal holdes på samme nivå, må Helvetes volum øke tilsvarende når nye sjeler ankommer. Dette gir to muligheter: * Om Helvete ekspanderer saktere enn den hastighet nye sjeler kommer til, vil temperaturen og trykket øke inntil helvete er løs. * Om helvete ekspanderer fortere enn den hastighet nye sjeler kommer til, vil temperaturen og trykket synke inntil helvete fryser til is. Så hvilke av disse to mulighetene er korrekt? Om vi aksepterer påstanden som ble gitt meg av unge Teresa under sitt første universitetsår, der hun uttrykte: "– Helvete kommer til å fryse til is før jeg går til sengs med deg", og tar vi med det faktum at jeg gikk til sengs med henne forrige natt, må nummer 2 være sann, og derfor er jeg sikker på at Helvete er eksotermisk og allerede er fryst igjen. Konsekvensen av denne teorien er følgende: Ettersom Helvete har fryst igjen, aksepteres det ikke flere sjeler, og derfor finnes det ikke lenger... Tilbake har vi dermed bare himmelen som igjen beviser eksistensen av et guddommelig vesen. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Er helvete eksotermisk eller endotermisk? Ja. Eller kanskje nei. Leste om en universitetsstudent som fikk noe av det samme spørsmål. Han avhandlet det slik at det ikke var definérbart basert på følgende: Han hadde fått beskjed av kvinne "x" at han ikke kom til å få sove med henne før "helvete bunnfrøs". I og med at han, kvelden før eksamen, hadde faktisk sovet med denne kvinnen, og det ikke var brakt til evidens at helvete hadde frøset på noen måte. Ergo non-definit. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 http://www.snopes.com/college/exam/hell.asp Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hvorfor er det grums på bunnen av nesten alle Fanta brus? Jeg antar at det er fordi den inneholder fruktjuice, og at denne vil skille seg om den står stille for lenge. Det er vel av samme grunn at man rister juice-kartongen før man åpner. Men man kan ikke akkurat riste brusen =P Så er den praktisk talt gått ut på dato da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå