Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hvilken juridisk forskjell gjør det om det er folk på stranda? Det er bare å unngå å kjøre på dem, så er det fullt forsvarlig. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Og her er et spørsmål fra lillebroren min:Hvilken lov forbyr meg å kjøre bil på en badestrand? Veitrafikkloven Hvilken del av veitrafikkloven? Altså, biler har vel lov til å kjøre på steder som ikke er definert som vei? F.eks. hvis jeg vil parkere bilen min i hagen, så gjør jeg det. Så hvorfor ikke stranda? Er den definert som utmark? Er alle strender definert som utmark, mens jorder ikke er det? Har man? Jeg er ikke sikker på disse reglene, men ofte så er det noen som eier strendene, f.eks. kommunen. Så spørsmålet er hvor vidt du mener at det er lov til å kjøre bil på offentlige utesteder, som for eksempel i hagen til rådhuset e.l.. Høres ganske galt ut i mine ører. Godt hende det er et spørsmål om etikk også. Endret 28. september 2009 av kimj_ Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Må jo tenke i hvert tilfelle. Det sier seg selv at man ikke kjører på plenen i slottsparken. Men hva er galt med å kjøre offroad på andre steder? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Send SMS RADAR <område> til 2003, så får du vite når politiet har kontroller,sa reklamen. Hvordan vet 2003 når politiet har kontroll? Spionerer de på politiet? Har politiet utro tjenere som informerer 2003? Eller baserer 2003 seg på tips fra publikum? De reklamerer aldri med at de trenger tips. Så hvem gidder å informere dem? Og et relatert spørsmål. På Svinesund står det en diger plagat med en liknende tjeneste der man kan finne ut når det er trygt å passere uten å bli vinket til siden. Hvordan vet de det? Spionerer de på tollvesenet? Dette lurer jeg også på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 gikk inn på en link til IBM på itacisen og kom inn her http://www-03.ibm.com/servers/no/eserver/p...temstorage.html hva er "www-03." har aldri sett det før. Lenke til kommentar
793 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Du antar at ingen av dine forfedre har vært i slekt i hele 45 ledd bakover, det er garantert ikke tilfellet. AtW Det har jeg aldri antatt. 793 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 På de fleste strendene jeg har vært på står det forbudsskilt mot motorvogn før man kommer helt ned på stranden. Det er én grunn til å la være å kjøre der. Og til slutt: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1023617[/url] ']Han har sett flere eksempler på ulykker og skader og påpeker at veitrafikkloven også gjelder utenfor veien. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Hvem malte dette bildet? Det er et maleri av Johann Wolfgang von Goethe. Endret 28. september 2009 av Zarac Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Slå opp Johann Wolfgang von Goethe på Wikipedia og let etter bildet. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 gikk inn på en link til IBM på itacisen og kom inn her http://www-03.ibm.com/servers/no/eserver/p...temstorage.html hva er "www-03." har aldri sett det før. Et subdomene, akkurat som www er. Du kan fex også dele siden inn i kategorier på samme måte som: http://images.minhjemmeside.com http://video.minhjemmeside.com www har bare blitt en liten standard for World Wide Web, men må ikke brukes. Hvis jeg konfigurerer serveren min til det så kan fex www.chrml.net og chrml.net lede til helt forskjellige sider. Det er lagt inn somregel at med og uten www skal funke og gå til samme side. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hvem malte dette bildet? Det er et maleri av Johann Wolfgang von Goethe. Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Johann Heinrich Wilhelm Tischbein Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Er bb gun det samme som luftgevær... eller er de tnoe annet? Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Lord-KGA: her. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Er bb gun det samme som luftgevær... eller er de tnoe annet? Let me google that for you Første lenke.. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Du antar at ingen av dine forfedre har vært i slekt i hele 45 ledd bakover, det er garantert ikke tilfellet. AtW Det har jeg aldri antatt. 793 Du har sikkert ikke tenkt over det, men den metoden du brukte for å regne ut antallet forfedre forutsetter at ingen av dem var i slekt. La oss si at dine foreldre er søskenbarn. I første omgang har det ingen effekt, for du har fremdeles to foreldre og fire besteforeldre. Problemet er at to av dine fire besteforeldre da er søsken, og du har altså ikke åtte oldeforeldre slik som ellers, men i stedet bare seks. (Jeg brukte søskenbarn for å gjøre det enkelt. Poenget er at hvis du får barn med en hvilken som helst slektning vil det totale "forfedretallet" for barnet ditt gå ned fordi du og slektningen har en eller annen forfader til felles) Ettersom det har vært svært vanlig de siste 1000 årene med ekteskap mellom slektninger (av ulik fjernhetsgrad, riktignok) blir tallet derfor en del mindre enn det du regnet ut.. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det der kalles "astigmatisme". Mange kan få det etter laseroperasjon eller andre skader på øynene.Vi amatørastronomer er derfor livredde for laseroperasjoner nettopp pga det ødelegger våre observasjonsevner. Astigmatisme kan en også få i dårlige teleskoplinser og gjerne i foto-objektiver. Når en blender ned, får en lyslekkasje mellom blenderlamellene, og det kan gi denne effekten.. Er ikke slike stråler noe alle får om de bare myser litt? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Er bb gun det samme som luftgevær... eller er de tnoe annet? Let me google that for you Første lenke.. Lol, jeg klarte og skrive bb gunn når jeg googlet og bb gun her, bb gunn ga ikke mange gode linker. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Er bb gun det samme som luftgevær... eller er de tnoe annet? Let me google that for you Første lenke.. Lol, jeg klarte og skrive bb gunn når jeg googlet og bb gun her, bb gunn ga ikke mange gode linker. Du prøvde lenge da før du spurte om dette snedige spm her i tråden? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Slå opp Johann Wolfgang von Goethe på Wikipedia og let etter bildet. Det var der jeg fant det, men det står ikke hvem som malte det. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Slå opp Johann Wolfgang von Goethe på Wikipedia og let etter bildet. Det var der jeg fant det, men det står ikke hvem som malte det. Tuller du? Goethe in the Roman Campagna (1786) by Johann Heinrich Wilhelm Tischbein. Oil on canvas, 164 x 206 cm.[20] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå