Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

aspic: Simen1 er jo ekspert på alt, så bare forvent deg et svar fra han snart :)

OnTopic: Hadde om bølger i fysikken idag, en bølge har en frekvens på 2HZ, det er 2m dypt, midt ute i vannet er det en kloss på 2*3*4m, når bølgen treffer klossen, hva vil frekvensen endre seg til da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på desse spørsmåla ang. edderkopper eg og. Eg fekk ikkje sove ei natt, gjekk inn på badet. Der hang det ein edderkopp eg leika litt med. Feldig facinerande å sjå når dei spinn denne tråden og slepp seg nedover. Går det an å flette med slik tråd? Den må jo bli ganske sterk. Kva er den laga av?

*Venter spent på at ein edderkoppekspert skriv eit innlegg*

9353529[/snapback]

edderkoppsilke er mange ganger stkere enn stål, og det finner skuddsikre vester som er laget av edderkoppsilke

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Lurer på desse spørsmåla ang. edderkopper eg og. Eg fekk ikkje sove ei natt, gjekk inn på badet. Der hang det ein edderkopp eg leika litt med. Feldig facinerande å sjå når dei spinn denne tråden og slepp seg nedover. Går det an å flette med slik tråd? Den må jo bli ganske sterk. Kva er den laga av?

*Venter spent på at ein edderkoppekspert skriv eit innlegg*

9353529[/snapback]

edderkoppsilke er mange ganger stkere enn stål, og det finner skuddsikre vester som er laget av edderkoppsilke

9353787[/snapback]

Den må være dyyyyr! :ermm:

Er ikke de laget av proteiner som edderkoppen får av spising?

Lenke til kommentar
aspic: Simen1 er jo ekspert på alt, så bare forvent deg et svar fra han snart :)

OnTopic: Hadde om bølger i fysikken idag, en bølge har en frekvens på 2HZ, det er 2m dypt, midt ute i vannet er det en kloss på 2*3*4m, når bølgen treffer klossen, hva vil frekvensen endre seg til da?

9353729[/snapback]

Du, er dette rett tolkning av oppgåva?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-100969-1187993977_thumb.jpg
Lenke til kommentar
Hvorfor er så fryktelige mange band og artister fra Los Angeles, California? Hører på musikk på last.fm og 75% av alle artistene kommer derfra.  :hmm:

9356703[/snapback]

Tenkt på at det kanskje bare er fordi mesteparten av musikken på last.fm kommer derfra?

Trenger ikke nødvendigvis bety at det er flest band der. Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Tenkt på at det kanskje bare er fordi mesteparten av musikken på last.fm kommer derfra?

Trenger ikke nødvendigvis bety at det er flest band der. Ikke vet jeg.

9356721[/snapback]

Det er jo veldig mange kjente band der. Mange av de resterende prosentene der er fra Canada.

Men kanskje det bare er musikksmaken min som kicker inn, last.fm viser jo musikk som den tror du liker.

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Daft Punk er fra Frankrike, og Children Of Bodom er fra Finland, og Infected Mushroom er fra Israel

9357762[/snapback]

Sa ikke at _alle_ artister var det, bare merket det som om mange (amerikanske artister) kom fra Los Angeles, men dette er sikkert bare noe med last.fms måte å gi meg artister på.

EDIT: Los Angeles var en av få amerikanske byer som hadde en liste over artister på Wikipedia, så det må nå være en del derfra: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Los_..._musical_groups

Endret av IQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...