Bikeridr Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Har mennesker som er venstrehendte større sjanse for å oppnå suksess som musiker, kunstner og andre ting? Idrett. Type håndball og fotball kan det være fordel å ha folk som er skeive. Vel, det er alltid morsomt å se reaksjonen på den stakkaren som får en rett venstre når han har dekket opp for å ta imot en rett høyre.. (Ironi for de som ikke skjønte det, har ikke sloss siden 5-klassen (og da var det "lett" å få overtaket på "ukjente" kamphaner)). Vel, som (hardbarka) venstrehendt, så har jeg ikke funnet hverken fordel eller ulempe i det daglige liv. Dvs, å skrive på et ark inne i en ringperm er noe dritt, men ellers er det vel ikke noe å syte over. Er forresten mye morsommer å se mine gjester prøve å bruke venstrehendte boksåpnere, kakespader, sausenebb, sakser og andre innkjøpte "spesialting".. Når de spør om jeg ikke har en "ordentlig" saks f.eks, bruker jeg å spørre hvorfor de ikke har det hjemme hos seg, når jeg er der på besøk.. Her har jeg kjøpt masse goodiestuff, og har også vært innom butikken flere ganger i London. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Har mennesker som er venstrehendte større sjanse for å oppnå suksess som musiker, kunstner og andre ting? Jeg vet ikke om venstrehendte oppnår større suksess, men venstrehendte generelt er mer kreative enn høyrehendte. Tror det med høyre- og venstre-hendt bare er en vanesak Feilkopling. Heller en forbedring. Vi venstrehendte er smartere, mer kreative og rikere enn høyrehendte, foruten mer fingernemme. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 På kva måter er venstrehendte meir kreative? Nokre samanligninger med høyrehendte? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg vet ikke hva du mener med måter å være kreativ på. http://en.wikipedia.org/wiki/Lefthandednes...left-handedness Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Her står det at venstrehendte har større enn høyrehendte å ha kunstneriske talenter. http://no.wikipedia.org/wiki/Venstrehendt Er det betydelig forskjell mellom venstrehendte og høyrehendte når det gjelder kreativitet? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg kjenner venstrehendte med ekstremt gode kunstneriske evner. Betydelig bedre enn noen høyrehendt jeg kjenner. Selv jeg er høyrehendt og har like god kreativitet som en elefant på båttur. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 En elefant må ha vært jævlig kreativ for å fikse en båttur. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 En promille i statestikken, men jeg er venstrehendt og har hatt jobber innen både musikk og annen kunst (tegning/design/foto). Er også av oppfattningen at venstrehendte er mer kreative enn høyrehendte. Kan være tilfeldighet, dog. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Kan også være at man legger ekstra godt merke til folk som er venstrehendte, siden det er litt mer uvanlig enn høyrehendte. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Om du planter litt jern inne i brødet, setter det i et induksjonsfelt og varmer opp jernet, da blir det vel stekt uten skorpe? Du får skorpe rundt jernet, altså skorpe inni brødet. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Skal skrive et sammendrag av et teaterstykke i Engelskfaget. Skal overskriften være 1) Summary of "My life with the dogs" 2) Summary of 'My life with the dogs' 3) Summary of My life with the dogs 4) Hvis 1-3 er feil, hva er rett? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) 1 er nok korrekt. Uansett, dette har ingenting med teknologi og vitenskap, har det? Endret 27. september 2009 av The Prophet Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Leste en plass at her i norge skriver vi "slike" hermetegn, mens de engelskspråklige bruker 'slike' hermetegn. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 I det norske språk er det egentlig korrekt å bruke << og >> Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 << er forferdelig stygg og uoversiktlig.>> Noen insisterer på å skrive " " der den første " er plassert nede som et komma. Er usikker på hvordan jeg lager det tegnet i forumet. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) 1 er nok korrekt. Uansett, dette har ingenting med teknologi og vitenskap, har det? ehm. Var ikke klar over at det lå i Teknologi og Vitenskaps forumet Men siden jeg allerede har en post her nå: Skal jeg kapitalisere capitalize (Norske ordet for det?) første bokstaven i alle ordene eller bare første ordet? Edit: er det forresten en tråd slik som denne der du kan spør om alt mulig? Endret 27. september 2009 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Bør vel ha caps på den første bokstaven i egennavn, i dette tilfellet boktittelen. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det fins en egen kategori for språk på forumet. "As a rule, a whole publication would be italicised, whereas the titles of minor works (such as poems or short stories inside the collection) would be written with quotation marks.", sier Wikipedia. Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 << er forferdelig stygg og uoversiktlig.>> Ja fordi det er feil tegn? «», det der er mer riktig kult er det også. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hvorfor skummer ikke brus slik øl gjør? Har det noe med stivelse fra kornet å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå