Mannen med ljåen Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Den er vel økologisk sålenge mennesker ikke har påvirket hva den eter. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 har nettopp vært sjuk men sliter litt med hoste enda. når jeg ikke ligger i senga, så hoster jeg sjeldent, 10 ganger per dag kanskje. Men når jeg legger meg til å sove, så begynner jeg å hoste noe voldsomt, og kan ikke sove liggende og jeg må sove sittende. Hvorfor? Du hadde vel influensa, det er ganske vanlig. Er vel en av følgene av og få influensaviruset. Har ikke noe bedre forklaring. Det går over etter en eller to uker. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Er det mulig å lagre noe på L2-cache på en vanlig x86-x64 CPU eller en MIPS-CPU? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Hva betyr egentlig I rest my case.? En dårlig advokat i Simsons brukte frasen en gang, men dommeren gjorde ham oppmerksom på at det betydde ett eller annet. Advokaten reagerte med noe sånt som: THAT'S WHAT IT MEANS??? Du sier gjerne "I rest my case" når motstanderen din i en debatt har sagt noe som beviser hvor dum han er...? Stemmer ikke det? Betyr det at siden han har ødelagt for seg selv, så trenger du ikke argumentere lengre? Sier man dette i ekte rettsaker, og hva mener man? Hva sier man på norsk? Jeg hviler min sak? Endret 27. september 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 I min erfaring fra en håndfull møter med rettsaler (ikke en eneste straffesak så langt utrolig nok) så brukes ikke noe lignende uttrykk i norske rettsaker. Det går gjerne i "Takk" eller "Det var alt" eller lignende. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hva betyr egentlig I rest my case.?En dårlig advokat i Simsons brukte frasen en gang, men dommeren gjorde ham oppmerksom på at det betydde ett eller annet. Advokaten reagerte med noe sånt som: THAT'S WHAT IT MEANS??? Du sier gjerne "I rest my case" når motstanderen din i en debatt har sagt noe som beviser hvor dum han er...? Stemmer ikke det? Betyr det at siden han har ødelagt for seg selv, så trenger du ikke argumentere lengre? Sier man dette i ekte rettsaker, og hva mener man? Hva sier man på norsk? Jeg hviler min sak? Den eneste gangen jeg har hørt det uttrykket er i sangen "All Rise" av Blue. "One for the money and the free rides It's two for the lie that you denied All rise (all rise) All rise (all rise, all rise) Three for the calls you've been making It's four for the times you've been faking All rise (I'm gonna tell it to your face) All rise (I rest my case)" Kanskje denne forklaringen hjelper litt på Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hva betyr egentlig I rest my case.?En dårlig advokat i Simsons brukte frasen en gang, men dommeren gjorde ham oppmerksom på at det betydde ett eller annet. Advokaten reagerte med noe sånt som: THAT'S WHAT IT MEANS??? Det som skjer der er at han sier det etter han har lagt frem en prosedyre. Han er egentlig ikke ferdig med å legge frem saken sin, derav reagerer han med "THAT'S WHAT IT MEANS???" på forklaringen fra dommer. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Finnes det noe man kan spise som gjør at det å spy smaker godt? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hvis man får flis i foten men får den ikke ut, hva skjer med flisa? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Vil stort sett alltid med tid og stunder bli støtt ut av kroppen selv. Noen unntak finnes jo, men ikke med treflis tror eg. Glassbråt er jo f.eks skummelt. Kan ligge i kroppen lenge. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Finnes det noe man kan spise som gjør at det å spy smaker godt? Non Stop, hjelper ikke på smaken men det ser jo bedre ut når det kommer opp igjen på grunn av alle de fine fargene Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hvorfor får vi egentlig muskelkramper? Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Noen unntak finnes jo, men ikke med treflis tror eg. Glassbråt er jo f.eks skummelt. Kan ligge i kroppen lenge. Samme med trykkblyantspisser, de blir innkapslet for evig. Har et par souvenirer fra ungdomsskolen i diverse fingre! Hvorfor heter det "spare ribs"? Endret 27. september 2009 av Fjonisen Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Hvorfor får vi egentlig muskelkramper? Tror det er forbrenning uten oksygen. Gratulerer med post# 1000 ''BerSerK'' Endret 27. september 2009 av Eaan Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hva står "Fn" for? Jeg tenker på den tasten de fleste bærbare har for å f.eks skru opp og ned volum, og tille lysstyrken på skjermen. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Fn_key Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hvorfor får vi egentlig muskelkramper? Tror det er forbrenning uten oksygen. Gratulerer med post# 1000 ''BerSerK'' Takk Så muskelen får ikke nok oksygen? Har en kompis som altid får kramper i tærne når han bruker svømmeføtter. Fikk krampe i går når jeg sto på huk å jobba i kjelleren. Har også fått kramper når jeg har spilt fotball eller etter en lengre joggetur. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hva er den hvite skorpa på Brie laget av? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Andre setning på Wiki Mugg. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Muskelkramper har da ikke noe med anaerob forbrenning (forbrenning uten oksygen) å gjøre, etter det jeg vet. Ved anaerob forbrenning i cellene under trening opplever man at muskulaturen stivner som følge av melkesyreproduksjon i cellene, men dette er noe annet enn kramper. Kramper er som oftest muskelrykninger i hele eller deler av kroppen som skyldes ukontrollerte nerveimpulser fra hjernen. Noe mer spesifikt om årsakene til at hjernen sender disse signalene vet jeg ikke, annet enn at det ofte skjer i forbindelse med overanstrengelse eller sykdommer. EDIT: til "BerSerK", altså Endret 27. september 2009 av cricket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå