€uropa Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Din halvbror har samme mor eller samme far (ikke begge deler) som deg, mens din stebror er sønnen til din stemor eller stefar, og dere er (vanligvis) ikke i biologisk slekt. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hva er forskjell på stebror og halvbror? Halvbror har vel en felles biologisk forelder med deg, mens stebror er "inngiftet" Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hvordan finner jeg frem i Bibelen når navnet på "boken/kapitelet" jeg skal finne er på engelsk? Lenke til kommentar
Fish Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hvor får jeg kjøpt magnesium ? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Du kan få av meg, vi har mange tonn magnesiumpulver på lageret. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Takk :] Sendte PM angående mere info:) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg vet ikke om none har prøvd det, men på skolen synes vi det er veeeelig morro å fukte en haug med linjaler, for å så "feste" dem på tavla på samme måte som man fester sugekopper. (Nei, jeg går ikke 3. klasse, faktisk 10. Vi er bare forferdelig barnslige!) HVa er det som gjør at linjalene henger oppe da? De hang faktisk veeeeldig lenge (15 min++), noe jeg synes var litt rart.. =D Overflatespenninga Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Selv vann er "tykt", altså det oppfører seg litt som sirup. Hva er den mest TYNTflytende væsken vi kan finne i hjemmet? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hvordan finner jeg frem i Bibelen når navnet på "boken/kapitelet" jeg skal finne er på engelsk? På samme måte som i den norske Bibelen, men du må vite det engelske navnet på boka. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Hva er den mest TYNTflytende væsken vi kan finne i hjemmet? http://en.wikipedia.org/wiki/Viscosity#Vis...rious_materialsFlytende nitrogen kommer på førsteplass. Aceton på en god annenplass. Også kommer selvfølgelig all metanolen vi har stående i kjelleren. Jeg savner ammoniakk på den listen, men det er jo tross alt ikke noe reint stoff i flytende form. Edit: Også har rustløser en tendens til å flyte veldig utover. Men jeg vet ikke om det er direkte forbundet med viskositeten. Endret 23. september 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 hvilken gass er den tyngste/tykkeste? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hvordan finner jeg frem i Bibelen når navnet på "boken/kapitelet" jeg skal finne er på engelsk? På samme måte som i den norske Bibelen, men du må vite det engelske navnet på boka. Jeg vet det engelske navnet men vet ikke hvor jeg finner det i den norske bibelen. Å jeg har ikke peiling på hvordan jeg "vanligvis" skal finne frem I bibelen heller =P Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 hvilken gass er den tyngste/tykkeste? Sitter du fremdeles og lurer på det spørsmålet?http://www.google.no/search?q=heaviest+gas Er det virkelig så snedig? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 hvilken gass er den tyngste/tykkeste? Sitter du fremdeles og lurer på det spørsmålet?http://www.google.no/search?q=heaviest+gas Er det virkelig så snedig? Der finnes intet dumt spørsmål ... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvordan finner jeg frem i Bibelen når navnet på "boken/kapitelet" jeg skal finne er på engelsk? På samme måte som i den norske Bibelen, men du må vite det engelske navnet på boka. Jeg vet det engelske navnet men vet ikke hvor jeg finner det i den norske bibelen. Å jeg har ikke peiling på hvordan jeg "vanligvis" skal finne frem I bibelen heller =P Liste over bøker i gamletestamentet Liste over bøker i nyetestamentet Alternativt så har man ordlister på nett e.l. Skriver man inn det engelske navnet: Exodus --> andre mosebok. Lettere kan det igrunn ikke være mener eg... Lenke til kommentar
Dan-The-Man Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) et litt snedig ett her. det jeg lurer på er: Når man hopper i strikk oppnår man en viss hastighet i fallet ned, det jeg lurer på er om man på noe tidspunkt oppnår høyere hastighet når strikken trekker tilbake? Endret 24. september 2009 av Dan-The-Man Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Hvordan finner jeg frem i Bibelen når navnet på "boken/kapitelet" jeg skal finne er på engelsk? På samme måte som i den norske Bibelen, men du må vite det engelske navnet på boka. Jeg vet det engelske navnet men vet ikke hvor jeg finner det i den norske bibelen. Å jeg har ikke peiling på hvordan jeg "vanligvis" skal finne frem I bibelen heller =P Liste over bøker i gamletestamentet Liste over bøker i nyetestamentet Alternativt så har man ordlister på nett e.l. Skriver man inn det engelske navnet: Exodus --> andre mosebok. Lettere kan det igrunn ikke være mener eg... Uten at jeg selv har prøvd det så går jeg utifra at man også kan søke opp bibelen på norsk wikipedia for deretter å klikke på linken til den samme artikkelen på engelsk, da er det rimelig greit å finne frem synes jeg. Bruker det ofte når jeg leter etter det engelske navnet for noe spesielt som ikke alltid finnes i ordbøker (f.eks faguttrykk, spesielle dyrearter etc..) Endret 24. september 2009 av Solaar Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 et litt snedig ett her. det jeg lurer på er: Når man hopper i strikk oppnår man en viss hastighet i fallet ned, det jeg lurer på er om man på noe tidspunkt oppnår høyere hastighet når strikken trekker tilbake? Uten å være skråsikker så vil eg si nei. Grunnen vil være at det er kroppens vekt og fart som blir brukt til å strekke strikken, og da vil det være en god strikk om den skal kunne trekke kroppen enda hardere opp enn fallet ned Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Kvifor oppstår Taylor Columns i ei veske som roterer? Leser at det har med Corioliseffekten å gjere (eller er det Corioliskraften?), men skjønner ikkje kvifor dei oppstår. Dersom ein har konditorfarge oppi vatten som roterer med same fart som behaldaren den er i, vil konditorfargen bli akselerert til denne farta med ein gong? Dersom den blir det, så vil jo det ikkje vere noko Corioliseffekt? Takk for svar! EDIT: Har enda eit spørsmål; Må vatten vere ved sitt trippelpunkt for å kunne sublimere? Endret 24. september 2009 av JarlG Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 et litt snedig ett her. det jeg lurer på er: Når man hopper i strikk oppnår man en viss hastighet i fallet ned, det jeg lurer på er om man på noe tidspunkt oppnår høyere hastighet når strikken trekker tilbake? Nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå