Bytex Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Dette er da ingen snedig spørsmål, du kunne skrevet inn Mt. Rushmore i Google på kortere tid enn å lage denne posten. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Latskapen til enkelte her slutter aldri å forbløffe. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 tok sikkert lenger tid å spørre om det her, enn å google ...Mount Rushmore National Memorial, near Keystone, South Dakota... http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Rushmore Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg lurer på en ting... Hvis USA, Japan eller Sør-korea ville bli med i EU, hvilke regler ville hindret dem? OK, det HETER jo European Union, men navnet kan vel ikke være eneste hinder for ikke-europeiske medlemsland? Hva om Norge og Canada ønsket å bli den 51. og 52. staten i USA? Og til slutt: Er det så ille som fatter'n sier å brenne plast i vedovnen? Med tanke på sot osv... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg tror ikke det er noen geografiske hindringer for å bli medlem i EU. Men det er nok mange andre ting som gjør at akkurat de landene du nevner ikke vil forhandle om medlemskap eller EU ikke ønsker å forhandle medlemskap med dem. Det samme gjelder sikkert medlemskap i unionen av amerikanske stater. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Og til slutt: Er det så ille som fatter'n sier å brenne plast i vedovnen? Med tanke på sot osv... Brenning av plast frigjør mange giftige stoffer, samtidig som partikler øker faren for pipebrann. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hva slags partikler snakker vi om? Hvorfor er dette verre enn å brenne ved? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Inneholder vel en viss andel ubrente stoffer, som kan utgjør en fare senere. Men nå er det dette jeg har hørt for lenge siden. Dette krever etterforskning. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 [...] Selvsagt kan det skje, men det forutsetter de to tingene jeg poengtert, uten at jeg er noe veldig inn i dette ville det overraske meg om det ikke fantes denne type tjenester i ymse stater uten spesielt strenge regler, og som i tillegg ikke logger. AtW Muligheten for full anonymitet er til stede om en kan få full kontroll over en annen pc, og få lagt inn en proxy på denne. En del ler av at "slikt skjer ikke med meg" når det dukker opp sikkerhetshull som kan gi utenforstående full tilgang på offerets pc. Men det er jo nettopp tilfeldige hjemmebrukere med grei linje som er ideelle for å få en anonym port til internett. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Et spørsmål, kan menneske overlever å stupe fra 50-100 meter rett ned i vannet? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Ja. Så lenge du stuper, og ikke treffer vannflaten i en ubehagelig stilling. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Okey, hva med 100 + meter? Hvorfor er det ingen som har prøvd? Edit: http://www.youtube.com/watch?v=4uHkyMh9FW4 172 foot dive, er ikke sikker på hvor mange meter, mend et ser helt sinnsykt ut. Endret 20. september 2009 av Pentumsmart Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) 172 feet = 52.4256 meters.. altså halvparten av 100m da, men så er jo de ganske vill i luften også Mulig du har en bedre kjangse om du bryter vannoverflaten med noe først? Endret 20. september 2009 av Applebee Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det er begrenset hvor stor hastighet et menneske kan komme opp i i fritt fall. Man kan overleve å hoppe ut av et fly hvis man lander på den rette måten på det rette materialet. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Er 24 varmegrader i vannet veldig varmt for å være på en strand? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Det er begrenset hvor stor hastighet et menneske kan komme opp i i fritt fall. Man kan overleve å hoppe ut av et fly hvis man lander på den rette måten på det rette materialet. Selfølgelig. Er ikke helt sikker på det, men tar jeg veldig feil om jeg sier at farten blir rundt 180-190km\t ? Tror jeg så noe om det på mythbusters når de sendte den lille dukken opp 41m Er 24 varmegrader i vannet veldig varmt for å være på en strand? Kommer vel litt an på hvor du er? I varmere strøk som Thailand og Tyrkia etc, så er vel ikke 24 en veldig uvanlig temperatur, kanskje litt høy. Men de fleste plasser i norge er vel det relativt varmt Endret 20. september 2009 av Applebee Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Så en fyr som hopper fallskjerm fra et fly og fallskjermen sviktet. Men han klarte mirakuløst nok å overleve ved å lande i et tre og fikk ikke et eneste benbrudd. Edit: Jeg husket feil, han brakk visst ben og pungterte en lunge http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=180090 Endret 20. september 2009 av bruno99 Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Tenker på Tunisia. Er der hvert år og vannet er så utrolig varmt. Skal du kjøle deg ned, hjelper det så vidt. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Så en fyr som hopper fallskjerm fra et fly og fallskjermen sviktet. Men han klarte mirakuløst nok å overleve ved å lande i et tre og fikk ikke et eneste benbrudd. Edit: Jeg husket feil, han brakk visst ben og pungterte en lunge http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=180090 Uansett, utrolig : ) Når jeg først har nevnt mythbusters i et tidligere inlegg, så husker jeg de hadde en episode om historier (visstnok med kilde) der folk hadde overlevd i flyvrak fra 8000m (Vet at når man kommer over en viss høyde er det urelevant), men han hadde visst sedd ut og trodde farten hans kunne vært rundt 80-100km\t. Nå lå jo han i en del av flyet, så farten ble bremset ned en god del av det. Men nå til et spørsmål: Har man en kjangs for å overleve om man oppnår terminalfart i luften, og sikter for et sandtak? Tenk under perfekte forhold nå. Vil tro at det hjelper en del om sanden er helt tørr. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Og til slutt: Er det så ille som fatter'n sier å brenne plast i vedovnen? Med tanke på sot osv... Brenning av plast frigjør mange giftige stoffer, samtidig som partikler øker faren for pipebrann. Hva slags partikler snakker vi om? Hvorfor er dette verre enn å brenne ved? Dette har også litt å gjøre med føre var-prinsippet. Noen typer plast er faktisk ikke verre å brenne enn ved, mens andre igjen kan danne giftige forbindelser som ødelegger både for deg og naturen. Hvis du f.eks. brenner en takrenne av PVC vil det dannes HCl-gass som igjen gir saltsyre når den løses i regndråper, dette er ikke akkurat gunstig. På grunn av slike ting gir man «ikke brenn plast» som generelt råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå