Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi fikk en liten oppgave istad på skolen. Bare for gøy selvfølgelig, men har lyst å løse den.

En firkant. Du skal tegne en sammenhengende strek som begynner utenfor firkanten og krysser alle strekene èn gang. En strek er som vist på tegningen. Krysser du en strek to ganger, så telles det ikke. Er det virkelig mulig?

Ufattelig dårlig forklart og figuren gjorde det bare mer forvirrende.

Og løse den != å få svaret.

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar
kan man sette et sagblad på en vinkelsliper? tenker ikke på en slik for å kappe metall, men en slik for å kappe treverk. lages det sagbladet til vinkelsliper?

Nei, det lages ikke treverksagblad til vinkelsliper. Grunnen er nok at en vinkelsliper er et håndholdt verktøy som roterer sinnsykt fort. Jeg kan se for meg at det ville vært veldig farlig pga måten man holder vinkelsliperen på. Se for deg å skjære inn i en spiker, hard kvist ol med et treblad med bølgetenner som går i 12 000 rpm, vinkelsliperen ville flydd til gokk.

Du kan riktignok få satt fast vinkelsliperen når du skjærer i metall og hvis du får vridd den litt, men det skjer mer gradvis og det er ikke noe problem å holde den igjen så den ikke reiser avgårde hvis det er en liten en, og de store vinkelsliperene har beskyttelse mot å kile seg. Bare viktig å ikke ha noen kroppsdeler foran der du skjærer nettopp pga det, heller bak.

Sirkelsag, stikksager og Feinsaga er ypperlige verktøy til å skjære i treplater, treverk og lignende :). Stikksaga er jo lett å kontrollere og kjøre akkurat hvor du vil, og den skjærer like dypt som bladet er.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på Community College og vanlig College?

På community college (eller "junior college" hvis det er privat) får man som regel bare maks to-års associate's degree, ellers er det gjerne mye småkurs og smårask. På en "ordentlig" college kan man få fireårs bachelor og får da muligheten for å fortsette på et universitet for å få master/phd hvis man har lyst til det.

(nettserie): http://m.assetbar.com/achewood/uua3TSMBK

Hetsingen kommer også av at community college er offentlig, i USA må man nesten gjennom private institusjoner for å få en brukbar/anerkjent utdannelse.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Noen ganger sliter jeg med at jeg mister følelsene i beina! Jeg klarer ikke gå! Men resten av kroppen er fin. Så tar det kanskje 3 min, så er alt som før. Jeg kan ikke røre en tå en gang. Er som ALT stopper. Det skjer... kanskje 3 ganger i året :/. Men jeg blir redd når det først skjer. Og det skjedde i dag så derfor jeg spør. Har vel skjedd... de siste 3 årene. Har ikke blitt noe hyppigere.

Lenke til kommentar
Fein er det beste verktøyet som er oppfunnet for de jobbene der du ikke kommer til. Men sinnsvakt dyr...

Ikke nødvendigvis. Ca. 1500-1700 kr for minste pakken. I tillegg finnes det også tilsvarende verktøy i andre merker, som Bosch (både i proff- og hobbyserien), og fra Black & Decker. Også disse merkene leverer helt greie maskiner. Forskjellen synes jeg ligger i både kvaliteten, og tilgangen på ekstrautstyr, som er meget bra hos Fein.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...