boffeeen Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Offentlig og privat. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Er det virkelig alt? Hvorfor blir det da disset så mye i filmer og sånt? Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Vi fikk en liten oppgave istad på skolen. Bare for gøy selvfølgelig, men har lyst å løse den.En firkant. Du skal tegne en sammenhengende strek som begynner utenfor firkanten og krysser alle strekene èn gang. En strek er som vist på tegningen. Krysser du en strek to ganger, så telles det ikke. Er det virkelig mulig? Ufattelig dårlig forklart og figuren gjorde det bare mer forvirrende. Og løse den != å få svaret. Endret 18. september 2009 av SirDrinkAlot Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Er det virkelig alt? Hvorfor blir det da disset så mye i filmer og sånt? I Usa er offentlig et tilbud for de med mindre penger. Der borte er det nesten et skjelldsord. Det har vel noe med historien å gjøre. div. kriger. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Dersom man har mye jern i kroppen/blodet, kan dette da skape ubehag/skade ved en MR-undersøkelse? Endret 18. september 2009 av xBoffen Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Så de testet MR på mythbusters, men det var jernet i en tatovering. Tror uansett at det blir så lave verdier at det ikke merkes. Hadde vært litt sci-fi om kroppen hadde blitt revet fra hverandre og da, men er heldigvis ikke tilfellet. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) kan man sette et sagblad på en vinkelsliper? tenker ikke på en slik for å kappe metall, men en slik for å kappe treverk. lages det sagbladet til vinkelsliper? Nei, det lages ikke treverksagblad til vinkelsliper. Grunnen er nok at en vinkelsliper er et håndholdt verktøy som roterer sinnsykt fort. Jeg kan se for meg at det ville vært veldig farlig pga måten man holder vinkelsliperen på. Se for deg å skjære inn i en spiker, hard kvist ol med et treblad med bølgetenner som går i 12 000 rpm, vinkelsliperen ville flydd til gokk. Du kan riktignok få satt fast vinkelsliperen når du skjærer i metall og hvis du får vridd den litt, men det skjer mer gradvis og det er ikke noe problem å holde den igjen så den ikke reiser avgårde hvis det er en liten en, og de store vinkelsliperene har beskyttelse mot å kile seg. Bare viktig å ikke ha noen kroppsdeler foran der du skjærer nettopp pga det, heller bak. Sirkelsag, stikksager og Feinsaga er ypperlige verktøy til å skjære i treplater, treverk og lignende . Stikksaga er jo lett å kontrollere og kjøre akkurat hvor du vil, og den skjærer like dypt som bladet er. Endret 18. september 2009 av ChrML Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Fein er det beste verktøyet som er oppfunnet for de jobbene der du ikke kommer til. Men sinnsvakt dyr... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Hva er forskjellen på Community College og vanlig College? På community college (eller "junior college" hvis det er privat) får man som regel bare maks to-års associate's degree, ellers er det gjerne mye småkurs og smårask. På en "ordentlig" college kan man få fireårs bachelor og får da muligheten for å fortsette på et universitet for å få master/phd hvis man har lyst til det. (nettserie): http://m.assetbar.com/achewood/uua3TSMBK Hetsingen kommer også av at community college er offentlig, i USA må man nesten gjennom private institusjoner for å få en brukbar/anerkjent utdannelse. Endret 18. september 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Noen ganger sliter jeg med at jeg mister følelsene i beina! Jeg klarer ikke gå! Men resten av kroppen er fin. Så tar det kanskje 3 min, så er alt som før. Jeg kan ikke røre en tå en gang. Er som ALT stopper. Det skjer... kanskje 3 ganger i året :/. Men jeg blir redd når det først skjer. Og det skjedde i dag så derfor jeg spør. Har vel skjedd... de siste 3 årene. Har ikke blitt noe hyppigere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 hva er det mannen på dette bildet holder? http://englishrussia.com/images/ww2_color/58.jpg hented herfra http://englishrussia.com/?p=2239 for meg ser det ut som en kikkert hvor hvert øye ser til hver sin side, men det må være merkelig for øynene, og det må da være bedre med en vanlig kikkert. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Etter litt googling, http://en.wikipedia.org/wiki/Coincidence_rangefinder tror jeg. edit: mer nøyaktig denne tror jeg http://www.crunchgear.com/2009/04/14/ebay-...ry-rangefinder/ Endret 18. september 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Fein er det beste verktøyet som er oppfunnet for de jobbene der du ikke kommer til. Men sinnsvakt dyr... Ikke nødvendigvis. Ca. 1500-1700 kr for minste pakken. I tillegg finnes det også tilsvarende verktøy i andre merker, som Bosch (både i proff- og hobbyserien), og fra Black & Decker. Også disse merkene leverer helt greie maskiner. Forskjellen synes jeg ligger i både kvaliteten, og tilgangen på ekstrautstyr, som er meget bra hos Fein. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Kan man bruke Bosch og Black&Decker sine kappskiver på en Fein-maskin? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 hva er det han har på hode? http://englishrussia.com/images/7th_november/10.jpg haar sett flere bilder på english russia hvor folk i tanks har slike på seg. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Isolerte hjelmer med radio, ikke noe spesielt med andre ord. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Er bare en lue eller hjelm med radio i øreklokkene. Radio-øreklokker får man kjøpt overalt, vi har det på jobb. Ikke for å snakke til hverandre, men for å høre på musikk mens vi har dem på. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Er moms på varer noko man bare finner i resten av verden eller er det bare Norge? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Moms (merverdiavgift) er noe man finner i de fleste land. Noen unntak finnes selvsagt. Prosentsatsen varierer fra land til land. Våre 25% er i det øvre sjiktet. Her er en liste over mva-satser i ulike land: http://no.wikipedia.org/wiki/Merverdiavgif...d_og_spr.C3.A5k Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Hva betyr ordet KID som står på regninger osv ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå