Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Etter hva min mor har fortalt meg (doktor) så kommer slike stikk i hjertet, og dobbelthopp, av at du er sliten, stresset og fått for lite søvn.

Okey. Mamma sa at hun aldri har fått sånn før, så jeg ble litt skeptisk, siden hun er jo en del eldre enn meg og alt.

Men med Doctor's Approval ( ;) ) + at mange her sier de har hatt det, så er jeg vel nå litt mindre .. redd!

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen fare C. Har hatt det mange ganger selv, og ofte vært til hjertespessialist pga hjerteforhold i min familie, uten å finne noe unormalt. Har også (hard!) hvilepuls på 45 ca, men det kommer av at jeg er i aktivitet 4-8 timer hver dag, 7 dager i uka. Tror ikke jeg ligger på noe særlig over 105 under sex heller, selv om jeg aldri har tatt meg bryet med å finne ut det :)

Lenke til kommentar

Når en optimal bensin - luft blanding antennes, hvor mange ganger ekspanderer den?

Tenker liksom på vann som ekspanderer 600 (?) ganger, tipper luft-bensin blanding ekspanderer rundt 10-20 ganger?

Ble litt kronglete formulert dette, men det er noe jeg lurer fælt på og ikke har greid å funnet noe svar på xD

Lenke til kommentar

Dersom ein klatrar høgare opp i atmosfæren, slik at trykket blir lågare, så blir også koketemperaturen for vatten lågare. Dette gjeld vel for alle substansar?

Med vatten så blir frysepunktet også lågare når trykket blir det, dette er vel spesielt for vatten? I og med at vatten er spesielt, og utvidar seg når det fryser?

I skulen så lærar me at det finnes tre former eit stoff kan opptre i, men finnes det ikkje ein tel - plasma? Overgangen til plasma skjer når ein har varma ein gass så mykje opp, at elektronane bryter seg frå atomkjernen, ikkje sant?

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hva gjør man egentlig med slik plasma? har det noe med plasmaskjermer å gjøre?

det var en kar som fikk plumbo i buksa når en idiot skulle vekke han. på radioen sa de at han har fått varige skader, men vet noen hvilke skader det er? kan penis etses av? eller vil det bare skje noe med huden?

hvilket stoff blir til gass for så å bli til plasma ved lavest temperatur?

noen sa til meg at helium er den aller letteste gassen som finnes. stemmer det? eller er det bare den som er mest anvendelig?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
I skulen så lærar me at det finnes tre former eit stoff kan opptre i, men finnes det ikkje ein tel - plasma? Overgangen til plasma skjer når ein har varma ein gass så mykje opp, at elektronane bryter seg frå atomkjernen, ikkje sant?

Det finnes mer enn det: http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_matter

hva gjør man egentlig med slik plasma? har det noe med plasmaskjermer å gjøre?

Mye forskjellig. Plasmaskjermer er en av tingene man kan bruke det til.

noen sa til meg at helium er den aller letteste gassen som finnes. stemmer det? eller er det bare den som er mest anvendelig?

Hydrogen er lettere såvidt jeg vet.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
1. hva gjør man egentlig med slik plasma? har det noe med plasmaskjermer å gjøre?

2. det var en kar som fikk plumbo i buksa når en idiot skulle vekke han. på radioen sa de at han har fått varige skader, men vet noen hvilke skader det er? kan penis etses av? eller vil det bare skje noe med huden?

3. hvilket stoff blir til gass for så å bli til plasma ved lavest temperatur?

4. noen sa til meg at helium er den aller letteste gassen som finnes. stemmer det? eller er det bare den som er mest anvendelig?

1. Plasma kan også være ett sveiseapparat som når 6-8000 grader celsius.

2. Visst jeg ikke husker feil, så angriper plumbo slimhinnene og etser det bort.

3. Les her

4. Hydrogen er den letteste gassen.

Lenke til kommentar

Helium er den nest letteste grunnstoffet, og som sagt er hydrogen lettest. Helium veier ca dobbelt så mye som hydrogen, men i gassballonger (også "17.-mai-ballonger") bruker man helium likevel.

Grunnen:

Hindenburg_burning.jpg

Hindenburg demonstrerte så fint hvorfor man bør være forsiktig med eksplosiv gass....

Lenke til kommentar
Var hos tannlegen idag på den årlige sjekken. Hun skrapte løs/vekk noe tannstein bak nedre fortenner, og nå er baksiden veldig ru, som om det sitter fast noen sandkorn der. Hvordan får jeg dette vekk? Har pusset den siden lenge med elektrisk tannbørste, hjalp ikke.

Tannen din er skarp og fin nå, som "fyll"massen med dritt er borte, dermed er det veldig vedlig skarpe kanter igjen. Går over etter 1-2 uker.

Lenke til kommentar

Angående puls;

Jeg klarte makspuls på 207 i våres.

Men da ble jeg både kvalm, svimmel og fikk vondt i brystet.

Hva betyr det at makspulsen er såpass høy? (Er 23, og burde ha en makspuls på 197 i følge den "normale" formelen).

Og er det skadelig å presse hjertet såpass?

Lenke til kommentar
Angående puls;

Jeg klarte makspuls på 207 i våres.

Men da ble jeg både kvalm, svimmel og fikk vondt i brystet.

Hva betyr det at makspulsen er såpass høy? (Er 23, og burde ha en makspuls på 197 i følge den "normale" formelen).

Og er det skadelig å presse hjertet såpass?

Det er en helt normal makspuls i din alder. Den der snittsaken er tull og stemmer sjeldent. Det er et gjennomsnitt i befolkningen.

Til ditt siste spm: Selvsagt, over lengre tid. Men det regulerer seg selv ved at du ikke orker mer. Med mindre du har noen hjertesykdommer eller du bruker noe dop av en eller annen type så er det ikke farlig.

Men man blir ikke sprek av å ligge på makspuls under trening. Finne makspulsen er noe man gjør nettopp for å finne hvilket pulsområde man skal ligge på ved forskjellige typer trening.

Eg har alltid pulsklokke på meg når eg har sex. Greit å ha kontroll over pulsen slik at man ikke får melkesyre...

I fylla da?

Avholds. Nettopp av denne grunnen. For som du insinuerer ville eg hvis eg drakk ikke klart å ha kontroll over pulsen da eg ville vært lite konsentrert....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...