Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt noen si følgende setning:

Discomusikken hadde som regel en bpm på rundt 105, samme frekvens som hjerte vanligvis har under sex, og musikken øker dermed lysten.

stemmer dette? isåfall; hvorfor er det slik?

Høres ikke spesielt sannsynlig ut, i tilegg virker det som en relativt lav hjertefrekvens.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Er det bare jeg som får sånne stikk i hjertet noen ganger? Eller der hvor hjertet er. Kjenner det gjør litt vondt.

Er jeg nær døden eller føler andre det samme noen ganger?

Du er ikke den eneste som føler stikk i hjertet.

Jeg tror det er fordi man sitter med bøyd rygg, visst man prøver å sitte litt mer rett i ryggen så skal det gå bra.

Men det kan også være muskelspenninger.

Lenke til kommentar

De står stille. Et fly har ingen fremdrift på hjulene, kun bremser.

Passasjerfly (og egentlig de fleste andre fly som har hydraulisk demping på understellet) har også noe som kalles "squat switch" som sitter på understellet som merker når hjulene tar i (demperne komprimeres) og aktiverer da "autobrake".

Endret av W202
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som får sånne stikk i hjertet noen ganger? Eller der hvor hjertet er. Kjenner det gjør litt vondt.

Jeg får det samme, ganske ofte faktisk. Opptil flere ganger i uka. Lurer på det samme nå.

Bra jeg ikke er alene om det i alle fall.

Du er ikke den eneste som føler stikk i hjertet.

Jeg tror det er fordi man sitter med bøyd rygg, visst man prøver å sitte litt mer rett i ryggen så skal det gå bra.

Men det kan også være muskelspenninger.

Da skal jeg rette ryggen min. :)

Lenke til kommentar

Discomusikken hadde som regel en bpm på rundt 105, samme frekvens som hjerte vanligvis har under sex, og musikken øker dermed lysten.

Høres ikke spesielt sannsynlig ut, i tilegg virker det som en relativt lav hjertefrekvens.

Er 105 en relativt lav hjertefrekvens? :dontgetit:

Min hvilepuls er på ca 45, er den da faretruende lav? Jeg er i normalt god form, det vil si jeg mosjonerer minst et par ganger hver uke. Min ene bror har rundt 40 i hvilepuls.

Ellers ser det ut til at 105 ikke er så hakkende langt unna en normal sex-hjerterytme, i en studie lå hjerterytmen for menn på rundt 115-120 ved samleie, og hjerterytmen var omtrent lik ved de to stillingene mannen oppå og mannen under:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/949020

Lenke til kommentar
Min hvilepuls er på ca 45, er den da faretruende lav? Jeg er i normalt god form, det vil si jeg mosjonerer minst et par ganger hver uke. Min ene bror har rundt 40 i hvilepuls.

Var dette et spørsmål?

Ingen fare med lav hvilepuls. I prosent i forhold til maks puls forteller det hvor god form en er i. Godt trente folk har så lav puls at at hjertet slår sjeldent og hardt. Tror ikke det skal være noe farlig, annet enn irriterende når man skal sove.

Utifra en makspuls på (220 - alder) når man er i full aktivitet kan jo 105 virkes som ganske lavt.

Lenke til kommentar

Er 105 en relativt lav hjertefrekvens? :dontgetit:

Ellers ser det ut til at 105 ikke er så hakkende langt unna en normal sex-hjerterytme, i en studie lå hjerterytmen for menn på rundt 115-120 ved samleie, og hjerterytmen var omtrent lik ved de to stillingene mannen oppå og mannen under:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/949020

Lav i forhold til aktiviteten man bedriver, på akkurat samme måte som 105 er en lav puls om man løper en 200-meter. Forøvrig er 40 og 45 langt under normalen for hvilepuls. Normalt ligger det vel på ca 60 om jeg ikke husker feil. (ikke at det betyr at det er noe problem)

AtW

Lenke til kommentar
Det at de rødgrønne vant til tross for at de hadde flere tusen færre stemmer enn de borgerlige, har det noe med at en stemme i f.eks Finnmark teller mer enn en stemme i Vestfold? Altså at de regner ut hvor mye en stemme teller ut fra hvor mange innbyggere det er pr. kvadratkm i et fylke? Er noen i klassen som har sagt at det er sånn. I såfall er det et idiotisk system.

Det er først og fremst et resultat av at Venstre havnet under sperregrensen på 4,0%. Regjeringspartiene(AP+SV+SP) fikk tilsammen 47,8% av stemmene. Da ser det i utgangspunktet ut som om de skulle miste makta men det er før du ser på effekten av sperregrensa. Selv om Venstre altså fikk 3,9% så blir kun de stemmene de fikk i oslo og akershus telt(siden det kun er i de fylkene de fikk valgt in representater direkte). Stemmer de fikk i andre fylker blir på grunn av sperregrensa like bortkastet som stemmer til pensjonistpartiet, rødt osv. Da ender venstre opp med effektivt 1,3% av stemmene. Tilsammen fikk da altså de borgerlige (H+FrP+KrF+V) 17,2+22,9+5,5+1,3= 46,9%, med andre ord litt mindre enn regjeringa.

Hvorfor kommer ikke denne linken høyt på lista når du søker på 'valg 2009'? Det er jo tross alt de offisielle tallene?

http://www.regjeringen.no/krd/html/valg2009/bss.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...