Gjest Slettet+981287349 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hvilke kasseringsregler gjelder for ståltaustropper ? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hvilke kasseringsregler gjelder for ståltaustropper ? Kommer helt an på hva som skal løftes og hvor det skjer. Her finner du noe. Dette høre foresten mer ut som "leksehjelp" enn "snedig spørsmål"..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 fant ut at NRK har sin egen youtube side. http://www.youtube.com/user/nrk om jeg for lengesiden hadde tatt NRK, og andre navn til store selskaper som brukernavn der. kunne jeg ha mistet dem? kunne de har blitt tatt fra meg? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 nabogutten: Det har vært spurt om før. Og hvis husene faller ned, så er det pga. at de er dårlig bygget... Nei, ikke nødvendigvis. Det er helt urimelig å kreve at hus skal tåle f.eks snøras, steinras og jordras. Dersom raset skjedde på et sted som man ikke har trodd kan gå ras på så har alle ryggdekning. Et annet eksempel: Det er urimelig å forvente at et hus skal tåle en syklon, tsunami, meteoritt osv. Det kan heller ikke forutsees eller forebygges mot disse. En rekke naturkatastrofer kan altså ikke klandres noen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Kommer helt an på hva som skal løftes og hvor det skjer. Her finner du noe. Dette høre foresten mer ut som "leksehjelp" enn "snedig spørsmål"..... Lurer på det med verkstedsammenheng, bare lurer hva som må til for at ståltaustroppene skal fjernes. Men takk for svar. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 [...]Lurer på det med verkstedsammenheng, bare lurer hva som må til for at ståltaustroppene skal fjernes.Men takk for svar. Sånne pleier å ha en liten "plakett" med påstemplet "best-før-dato" (og maks last og litt sånn), også skal dere ha en "HMS-perm" ett sted der rutiner for utskiftig og vedlikehold av løfteutstyr (og alt mulig annet) skal være med. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 En geolog som påstår at stedet er trygt, kan vel klandres når det raser? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 En geolog som påstår at stedet er trygt, kan vel klandres når det raser? Det er jo alltid mulig å klandre noen, men jeg mener det ikke nødvendigvis er rimlig å gjøre det, det er begrenset hva slags info man får av å drille et par hull i et stort område og gjette seg til grunnforholdene. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Simen1 hva var svaret da? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Når vi ser stjernene på natthimmelen, ser vi lys som har reist gjennom ti- og hundretusener av år. Hvis en stjerne som er titusen lysår borte skulle forsvinne, ville ikke vi se det før titusen år senere. Lyset den sendte ut ville bruke titusen år på å nå jorda. Gjelder ikke dette også for romteleskopene? Joda, du har forstått det rett. Så vi vet ikke helt sikkert hvordan galaksene, stjernetåkene, osv., ser ut i dag? Vi vet bare helt sikkert hvordan det var før? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Simen1 hva var svaret da? Hva med å prøve den suverene søkefunksjonen her på forumet? Så slipper vi andre å lese de samme spørsmålene og svarene hundre ganger... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Kommer fluer noen gang til å skjønne at de ikke kan fly gjennom vindusruter? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 ALT jeg kan komme på kan klandres en eller annen. Lynnedslag kan ingen få skylden for. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Man kan jo spørre om hvorfor det ikke fantes lynavleder, evt. sprinkleranlegg. Men hvis det gjelder en privatbolig, har du vel et poeng. Men hvis det da blir personskade, vil man vel begynne å lete etter syndebukker i det rent byggtekniske, som hvorfor huset ikke hadde brannslokningsutstyr lett tilgjengelig, nødutganger osv... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Simen1 hva var svaret da? Hva med å prøve den suverene søkefunksjonen her på forumet? Så slipper vi andre å lese de samme spørsmålene og svarene hundre ganger... søkeord? om jeg og en annen sitter fast på ei hytte med vann, men helt uten mat. han orker ikke mer og henger seg selv. han har sagt til meg at jeg bare skal spise han for å overleve. hva skal jeg spise først? hva er det beste på hele kroppen? uansett hvor ekkelt det er. ikke tenk på å spare på maten, bare hva som gir mest næring og annet man trenger. Endret 14. september 2009 av Slettet-T9cKWhDpN0 Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Kommer fluer noen gang til å skjønne at de ikke kan fly gjennom vindusruter? Neppe. Dersom noen hadde hatt en egenskap som gjorde at de klarte dette ville de kanskje hatt litt større sjanse for å overleve, som igjen kunne ført til en fordel i evolusjonen, men sjansen for noe så tullete tror jeg er relativt liten. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 ikke tenk på å spare på maten, bare hva som gir mest næring og annet man trenger. Muskler fra de fleste dyr er jo som regel bankers (som biffer etc.). Fett gir mye energi. Men apropos dette. Smaker mennesker vondt? Har hørt at de fleste dyr ikke normalt vil spise mennesker selv om de er i stand til det. Er det bare tull, eller er det noe som gjør at mennesker er mindre egnet som mat enn f.eks. andre primater? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Haier spiser ikke mennesker. Men de kan ikke vite om noe er spiselig uten å bite det. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 ikke tenk på å spare på maten, bare hva som gir mest næring og annet man trenger. Muskler fra de fleste dyr er jo som regel bankers (som biffer etc.). Fett gir mye energi. Men apropos dette. Smaker mennesker vondt? Har hørt at de fleste dyr ikke normalt vil spise mennesker selv om de er i stand til det. Er det bare tull, eller er det noe som gjør at mennesker er mindre egnet som mat enn f.eks. andre primater? Det har seg at det i deres natur ikke har vært vanlig for dem å holde mennesker for byttedyr. Dyr som av sult eller andre årsaker begynner å spise mennesker vil gå over til å fortsette med dette. Noe som er årsaken til at man avliver ville dyr som man vet har angrepet mennesker. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Kommer fluer noen gang til å skjønne at de ikke kan fly gjennom vindusruter? Neppe. Dersom noen hadde hatt en egenskap som gjorde at de klarte dette ville de kanskje hatt litt større sjanse for å overleve, som igjen kunne ført til en fordel i evolusjonen, men sjansen for noe så tullete tror jeg er relativt liten. Evolusjon tar tid. Om hundre år kommer det kanskje en flue med en genfeil som gjør at den får arveannlegg for å ikke fly på ruter. Så er det gjort. Spørsmål: Hvordan passer det inn med evolusjonen at arter kvitter seg med funksjoner som ikke lenger er nødvendige? Som f.eks mennesket og spise gress. Nå begynner visst tærne våre og vokse sammen har jeg hørt. Vet ikke om det er sant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå