Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nytter ikke... sett på bilde leenge nå, har sett både på skyggen, bena og under selve bilde og midt på bilde.

 

Tror kanskje jeg så en antydning til at det skiftet retning, på bena, vanskelig å forklare, men i 1 sekund eller noe sånt så gikk det ene bene over det andre på motsatt måte eller noe sånt, det var vertfall noe med bena, men den skiftet ikke retning og det var kun noe jeg tror var antydninger.

 

Snedig spm : hvorfor får jeg ikke til å skifte retning på den ?

Endret av myrdan
Lenke til kommentar
Hvorfor "vugger" hodet til duene (og fugler generelt?) når de går? Og hvor er alle due-ungene?

 

1. For å holde balansen

2. Samme sted som alle måkeungene, øreneungene, spurveungene og alle de andre fuglungene du aldri ser, i reiret.

 

AtW

1. Det er feil. Grunnen til at de gjør det er synsrelatert. Look it up.

 

http://www.loc.gov/rr/scitech/mysteries/pigeon.html

 

Takk for interessant info, kan sverge på at jeg leste det med balanse på stragiht dope en gang, nå vel.

 

AtW

Lenke til kommentar
Som sagt, den illusjonen har ingenting med hjernehalvdeler, kreativitet, logikk eller noe av det der å gjøre. Alt dette er bare ren myte som nå tydeligvis sitter igjen i den kollektive hukommelsen til folk.
Tenk på matte-stykker. Det funket for meg. Fikk det ikke til å funke med en gang, men det virket :)

Finnes det en seriøs kilde som kan bekrefte at dette "mest aktive hjernehalvdel-greiene" bare er tull? Anar du har lest det en plass, og ikke bare har filosofert deg fram til det.

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Ahoy. Klarar ikkje finne svar på dette andre stader, så eg spør her:

 

Eg har nett prøvd å handle hos ein nettbutikk i USA, som viste seg å ikkje fakturere til Norge. Eg tasta inn alt som var nødvendig for å utføre kjøpet, og fekk deretter ei "AVS Mismatch"-feilmelding (navn/adresse på kredittkort stemmer ikkje overens). Prøvde sjølvsagt igjen, utan hell. Det står at kjøpet ikkje har blitt gjennomført, men likevel når eg ser på kontoen min, er beløpet trekt (eller reservert) med Visa to gonger. Blir dette kanselert/tilbakeført på eit seinare tidspunkt automatisk, sidan kjøpet tydeligvis ikkje blei registrert?

 

Har sendt epost til nettbutikken sånn for sikkerhets skyld, men blei litt smånervøs her. :S

Lenke til kommentar
Prøv å fokuser langt under bildet, men sånn at du fortsatt har dama i synsfeltet. Er mye lettere å få det til da har jeg funnet ut.

 

http://www.michaelbach.de/ot/index.html - en morsom side med magne optiske illusjoner.

 

Fokusere langt under bildet fungerte med en gang til meg og ;)

 

Da er spørsmålet mitt: Gitt at vi har to synssenter, ett i hver hjernehalvdel, bruker jeg da min dominerende hjernehalvdel til å "finne ut av" hva som skjer i skarpsynet, mens jeg bruker min ikke-dominerende (kommer ikke på ordet) hjernehalvdel til å definere hva som skjer i omgivelsene?

 

Jeg er foresten veldig logisk av meg, og studerer matte på universitetsnivå. Til meg snurrer dama med klokka, noen som opplever det motsatte?

Lenke til kommentar
tror jeg også er logisk av meg :p og på meg så snurrer den med klokka.

 

Virker litt rart om øynene går på hver sin halvdel...

Joda, men hvordan kan dette forklares da?

 

 

Ser jeg rett på danseren, fokuset på hele bildet, snurrer hu med klokka.

 

Ser jeg på noe annet, feks et banner til venstre på siden, snurrer hun mot klokka.

 

Hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...