Rampage Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Den er jo en dårlig spøk. Det er en gif der den snurrer begge veier. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Den er jo en dårlig spøk. Det er en gif der den snurrer begge veier. Mener du at bilde bytter på hvilken vei den snurrer ? Har sett den på flere store norske nettsider, så tror ikke det er en spøk.. Og selve bilde bytter ikke vei av seg selv Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jepp. Den stopper opp og skifter med jevne mellomrom. Så ville ikke tatt det for noe annet enn en internettfarse. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Hvis de er døde, så er det vel for sent å fryse dem? Strengt tatt er det ingen fysiske forskjeller på å være knapt i live og nettopp død. Tanken bak kryoteknikk (som nedfrysingen kalles) er at legevitenskapen en gang i framtiden har fått til en definitiv kur mot den sykdommen de døde av. Da kan de tines, vekkes til live og kureres. Og leve lenge etterpå. At det går an å vekke nydøde til live igjen blir jo allerede bevist ved at mange reddes hver dag med livreddende førstehjelp på ulykkesplasser og lignende. Så kryoteknikkfirmaene lover på en måte "pasientene" håpet om et evig liv i framtiden, når legevitenskapen har kommet vesentlig lengre enn i dag. At mange lar seg fryse ned fordi de tror på at legevitenskapen kan utføre mirakler i framtiden, er faktisk ikke spesielt utrolig. Se bare hvor mange UFO-troende som tror det å overskride lyhastigheten kun blir et lite komma for framtidens mennesker. Endret 12. september 2009 av SeaLion Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 mhm, jeg har aldri fått den til å snurre en annen vei (ikke det at jeg har prøvd så hardt), så jeg tviler på det... Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jepp. Den stopper opp og skifter med jevne mellomrom. Så ville ikke tatt det for noe annet enn en internettfarse. Haha. Du blir lurt av din egen hjerne. Bildet skifter ikke retning, det er du som oppfatter retningen anderledes. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Evt. så er det det Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Evt. så er det det Nei. Jeg åpnet gif-en i photoshop og det er bare 34 frames (én runde). Det er nok du som blir lurt. Endret 12. september 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) 50kr på at det ikke er bilde som gjør at den skifter retning. Edit: for sen Endret 12. september 2009 av myrdan Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Men da er jo testen ganske evneveik i å teste hvilke hjernedel man "bruker mest"? Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Men da er jo testen ganske evneveik i å teste hvilke hjernedel man "bruker mest"? Nei, for silhuetten er helt nøytral til hvilken retning den spinner. Det er hjernen som "bestemmer" hvilken vei den skal spinne og dette avhenger av hvilken hjernedel som er mest aktiv. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg bruker den logiske delen på heltid ser det ut som Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg skifter tydeligvis uten innsats Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Et triks for å få den til å bytte retning er å se på skyggen. Det er også fullt mulig å gjøre det uten. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Den bytter ikke vei på meg uansett hvor lenge jeg ser på den og om jeg ser på skyggen eller ikke, sett på den i flere minutter nå. Har prøvd flere ganger før også, uten resultat. Håper ikke det er noe som ikke virker som det skal Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Greier faktisk å få den til å snu ved å konsentrere meg om matte og logikk og motsatt hvis jeg drømmer meg bort. Ganske morsomt Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Nyttesløst... Fikk den til å snurre litt saktere når jeg brukte fantasien, eneste resultatet jeg har fått Noen som vet hvorfor jeg ikke får den til å snurre en annen vei ? Har sett på en liste nå over hva hver halvdel styrer og jeg har jo en god blanding av alle de tinga på den listen, så jeg syns det er litt rart. Endret 12. september 2009 av myrdan Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hvilken vei dama snurrer er som sagt opp til hjernen din, det er altså en optisk illusjon og ikke noe lureri. At det har noe med hvilken hemisfære man bruker er bare en myte, selv om det står det over alt rundt om på internett. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Så hjernen min lar seg ikke lure ? haha Må jo være et eller annet når jeg ikke får den til å snurre andre vei.. Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Klarar sjølv ikkje å få ho til å snurre andre vegar enn med klokka. Fenomenet har vel ingenting med om hjenen din blir lurt eller ikkje, men mer med korleis hjernen tolker bilete. F.eks. dersom du er i det kreative hjørnet snurrar ho kanskje ein anna veg enn om du arbeidar med matematikk o.l. At ein ikkje klarar å få ho til å endre retning betyr vel heller kanskje at ein er dårleg til å kontrollere hjernen/tankane, eller? Nokon andre tolkningar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå