Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis de er døde, så er det vel for sent å fryse dem?

Strengt tatt er det ingen fysiske forskjeller på å være knapt i live og nettopp død. Tanken bak kryoteknikk (som nedfrysingen kalles) er at legevitenskapen en gang i framtiden har fått til en definitiv kur mot den sykdommen de døde av. Da kan de tines, vekkes til live og kureres. Og leve lenge etterpå.

 

At det går an å vekke nydøde til live igjen blir jo allerede bevist ved at mange reddes hver dag med livreddende førstehjelp på ulykkesplasser og lignende. Så kryoteknikkfirmaene lover på en måte "pasientene" håpet om et evig liv i framtiden, når legevitenskapen har kommet vesentlig lengre enn i dag.

 

At mange lar seg fryse ned fordi de tror på at legevitenskapen kan utføre mirakler i framtiden, er faktisk ikke spesielt utrolig. Se bare hvor mange UFO-troende som tror det å overskride lyhastigheten kun blir et lite komma for framtidens mennesker.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Nyttesløst...

Fikk den til å snurre litt saktere når jeg brukte fantasien, eneste resultatet jeg har fått :p

 

Noen som vet hvorfor jeg ikke får den til å snurre en annen vei ?

 

Har sett på en liste nå over hva hver halvdel styrer og jeg har jo en god blanding av alle de tinga på den listen, så jeg syns det er litt rart.

Endret av myrdan
Lenke til kommentar

Klarar sjølv ikkje å få ho til å snurre andre vegar enn med klokka. Fenomenet har vel ingenting med om hjenen din blir lurt eller ikkje, men mer med korleis hjernen tolker bilete. F.eks. dersom du er i det kreative hjørnet snurrar ho kanskje ein anna veg enn om du arbeidar med matematikk o.l.

 

At ein ikkje klarar å få ho til å endre retning betyr vel heller kanskje at ein er dårleg til å kontrollere hjernen/tankane, eller? Nokon andre tolkningar? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...